{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.030 visninger | Oprettet:

Indica J
Indica J
Online Tilmeldt:
5. maj
Følgere: 4 Emner: 9 Svar: 45

At have hvalp i huset igen {{forumTopicSubject}}

Puha, jeg kan godt mærke at det er 15 år siden jeg sidst havde hvalp. Der har været to uheld indenfor, begge fordi jeg var uopmærksom og havde glemt hvor ofte hvalpe tisser og laver lort.

Planterne måtte også lige op i højden, dem synes han nemlig det er en fest at tygge i smiley
Sko stjæler han også glædeligt - det gjorde Viktoria aldrig, så det skal jeg lige vænne mig til - men hvor er det dog herligt med sådan en lille bisse.

Kaffe kan jeg ikke have stående på sofabordet (som lige nu bare er en skammel fra IKEA), han er tosset med duften af kaffe, og prøver alt hvad han kan at få fat i det - så det må jeg sidde med på anden vis smiley

Men for pokker jeg er vild med at have hvalp i huset igen!
Min lille Linus er intet mindre end perfekt, og jeg er helt forelsket i ham allerede smiley

Kommentarer på:  At have hvalp i huset igen
  • #1   5. maj Men dét kræver jo altså også billeder!! Har du en teknisk fejl eller hvad?!

smiley smiley

PS. tillykke med hvalpen!

• #2   5. maj Velkommen tilbage og stort tillykke med din nye hvalp. smiley
    Er set samme race som før?

• Fubert
    Fubert Online Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 1 Følgere: 34 Hunde: 2 Svar: 4.446
    #3   6. maj Dejligt at se dig herinde igen smiley
    Ja det er noget af en omvæltning at få hvalp igen, når man er vandt til at have en gammel, fornuftigt hund der kan finde ud af det hele.

• #4   6. maj Dejligt at se dig igen smiley

Må vi ikke se vidunderet?

• #5   6. maj Hvilken race, Tillykke med den nye smiley

• #6   6. maj Tillykke med den nye baby.

Så er vi i samme “båd” smiley Her bliver alt også prøvesmagt og leget med og flyttet på smiley

Selv alle sko er begyndt at vandre rundt selv smiley smiley

Her er de 2 der laver ballade i huset her

profilbillede
  • Indica J
    Indica J Online Tilmeldt:
    maj 2022

#7   6. maj En smule teknisk fejl, jeg er uden internetforbindelse og der er lidt huller i mobilforbindelsen her i kolonihaven - så jeg forsøger med et par billeder smiley smiley

Og tak allesammen smiley
    Linus er en Pembroke.

Haiki's - det er heldigt at de er så søde, det er også Linus' held at han er så fantastisk sød - for han er en bisse smiley smiley

profilbillede
  • Indica J
    maj 2022

#8   6. maj

profilbillede
  • Indica J
    maj 2022

#9   6. maj

profilbillede
  • Indica J
    maj 2022

#10   6. maj Fubert, har du også fået hvalp?

• #11   6. maj Åh, hvor er han skøn smiley Tillykke med ham! Dorit var jo verdens mest forfærdelige hvalp, men voksede ok hurtigt fra den værste ballade.

Min eksmands corgi var en super nem hvalp, men tilgengæld en helt forfærdelig unghund smiley Og det er lidt dét billede der tegner sig af corgier - de SKAL åbenbart være nogle små djævelske røvhuller, for lige at teste om deres nuttethed virkelig kan opveje alt smiley

Se lige hvor nuttet hun var smiley

profilbillede
  • Fubert
    Fubert Online Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 1 Følgere: 34 Hunde: 2 Svar: 4.446
    #12   6. maj #10 Ja min gamle golden takkede af i april sidste år. I september fik jeg så en skøn lille DSG, som så er 10 måneder nu. Åhh men altså hvor er det bare tilbage til nul med sådan en lille fis, i forhold til en gammel hund på 12 år. Men det går over alt forventning og han skal nok blive lige så klog og fornuftig som den gamle smiley

• Indica J
    maj 2022

#13   6. maj Anne - jeg elsker jo de bissede Corgier, så jeg synes at det er helt fantastisk med de små djæveler smiley smiley
    Viktoria var jo simpelthen så nem, og Linus er helt og aldeles anderledes smiley

Fubert - det er jeg både ked af og glad for at høre (jeg håber at du forstår hvad jeg mener) smiley
    Jeg var på en bittelille gåtur med Linus i går, og han var simpelthen så dygtig. Så jeg tænker at han bliver en helt fornuftig hund smiley

• Indica J
    maj 2022

#14   6. maj Linus har døjet lidt med maven siden han kom her, han spiste godt i går, men det kom næsten flydende ud igen i nat. Så jeg tør ikke helt at give ham samme foder igen.
    Noget Zoolac må der til, og så må jeg se hvad jeg kan få ham til at spise.

Er det normalt at hvalpe mister madlysten lidt når de kommer til et nyt hjem?
    Viktoria havde min mor jo opdrættet, så hende kendte jeg fra fødsel, derfor var det ikke den store omvæltning for hende at flytte hjem til mig - og hun døjede ikke med sådan noget.

Igen, det er 15 år siden jeg sidst havde en hvalp, og alt er ca. glemt smiley smiley

• Indica J
    maj 2022

#15   6. maj Og er det stadig godt kogte ris og kylling man anbefaler som skånekost?

• #16   6. maj Jeg har Hundeprut på 11 måneder og Enya på 10,5 uge.

profilbillede
  • #17   6. maj smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Hjælpe-administrator

Følger: 13 Følgere: 269 Hunde: 4 Emner: 547 Svar: 25.375
    #18   6. maj Velkommen tilbage og tillykke med ham, Indica smiley

Giver du Linus det foder, han fik hos opdrætter?

Også jeg har fået en hvalp i huset - i onsdags, så det er RET nyt smiley
    Selv om det kun er små tre år siden, jeg havde hvalp sidst, har jeg glemt en del - fx syntes jeg lille Vilma pev vildt meget det første døgn.
    Husker ikke, at de andre, ikke "hjemmelavede" hvalpe gjorde sådan, men det kan de sagtens have gjort.
    Nu er vi på andet døgn, og hun piver ikke så meget - faktisk kun, når hun keder sig eller vil et eller andet. Vi var på en lille bitte skovtur for en times tid siden. Vilma fik hilst på op til flere hunde - bl.a. en Gordon Setter ved navn Jolly. Hun pev vildt, da Jolly skulle videre, og hun ikke fik lov at følge efter hende.
    På billeder ligner hun en lille englehvalp, der kunne hedde noget sødt og blidt. Men hun er en Vilma - og pt i gang med at æde et gulvtæppe smiley

profilbillede
  • #19   6. maj Sikke en fin lille en! smiley

• #20   6. maj Hvor ser han bare bedårende ud, og Linus er altså bare et HELT perfekt navn til ham smiley

• #21   6. maj hvor er han lækker smiley

• Indica J
    maj 2022

#22   6. maj Janni - hele to styks, heldige dig smiley smiley
    Hvor ser de skønne ud smiley

Isabelle - han fik noget andet foder.
    Vi endte hos dyrlægen i dag, det er jeg godt nok glad for at vi gjorde, det giver mig ro til weekenden. Han spiser igen og er livet noget op smiley

Dyrlægen synes at han var noget lille for sin alder, men vi er enige om at han gerne må være lille, så længe han er sund og rask.
    Næste skridt er at få lavet en fuld blodprofil, det vil virkelig også give mig ro i maven - så det er en god plan synes jeg.

Hvor ser Vilma dog skøn ud smiley <3
    Linus har lige hevet lammeskindet ud af sit bur og er nu igang med at dræbe det smiley
    Tidligere i dag opdagede han knasterne i vores fyrretræsgulv, dem ville han også gerne have taget livet af, men det var af naturlige årsager en lidt for stor opgave for ham, så det droppede han igen smiley smiley

• Indica J
    maj 2022

#23   6. maj Jeg er fuldkommen tosset med ham smiley
    Dyrlægen synes også at han var helt skøn!

Min gamle mormor (på 94) er lige nu indlagt med noget de ikke helt ved hvad er, og min far har fået konstateret leukæmi - så det er skønt med sådan en lille fyr der kan skabe lidt glæde midt i alt det triste smiley

• #24   6. maj Jeg mistede begge mine voksne hunde i november og december, altså med en måneds mellemrum.
    Hundeprut kom til inden, hun er efter min kærestes tæve, der kom kun den ene hvalp og hun blev en keeper. Hun har nok altid været min hund, jeg tog selv imod hende da hun blev født og har selvsagt passet hende hver dag siden, men efter jeg mistede de 2 andre, er hun blevet 110 procent "moars pige". Hun er og har været, min redning i alt det her.
    Jeg plejer at overtage de voksne Schæferhunde der akut mangler et nyt hjem, men denne gang valgte jeg at gå modsat og hente Enya hjem.
    Savnet og tabet af mine elskede piger i november og december, er alt for tæt på.
    Men undvære mine elskede Schæferhunde, det kommer aldrig til at ske. Jeg har haft racen i 15 år og de er alt hvad jeg står for.
    Der er gang i den med 2 så unge hunde, men af og til er det det man har brug for. Og de har stor glæde af hinanden.
    Tillykke med Linus, han ser dejlig ud. smiley

• Indica J
    maj 2022

#25   6. maj Det må altså også have været noget af et chok at gå fra to til ingen hunde smiley
    Når jeg tænker på hvor hårdt ramt jeg var af at miste Viktoria, så må det jo være dobbeltslag, puha.

Men når det så er rigtigt, så er det bare rigtigt smiley
    Jeg er glad for at høre at de to havnede i dit liv smiley smiley

• Indica J
    maj 2022

#26   7. maj Det er godt nok nogle ting der lige må laves om herhjemme smiley

Ledninger må fastgøres til væggen, robotstøvsugeren må ind i skabet når den ikke er i brug, der må laves en ladestation til computer og telefon (så jeg ikke skal sidde med ledningerne i når jeg bruger computeren), der må laves noget i højde med vindueskarmen som en kaffekop kan stå på - og så må jeg bare krydse fingre og håbe på det bedste, for den lille lømmel er godt nok i ALT, han stjæler når han kan komme til det, og forsøger at bide i min arkitekttegnede sofa og mit natbord (spisebordsstolene har han heldigvis ikke fattet interesse for endnu, sker det må de op på bordet mens han er alene, de er for kostbare til at han får lov til at bide i dem smiley ).

Alt er fuldkommen anderledes end med Viktoria, hun var så ordentlig og har aldrig ødelagt noget i sit liv smiley smiley

• #27   7. maj tillykke med alle hvalpene ...

elsker de der corgi hvalpe ører der ligner noget der kan flyve afsted med hele hunden ..

hvad sagde dyrlægen med maven, jeg synes altid man har fået af vide man skal give det samme som ved opdrætter, og ønsker man at skifte skal det være meget langsom nedtrapning af det og optrapning af det man ønsker, netop for ikke at slå maven i stykker

• Isabelle
    Isabelle Hjælpe-administrator

Følger: 13 Følgere: 269 Hunde: 4 Emner: 547 Svar: 25.375
    #28   7. maj Det anbefales afgjort at give det samme foder som opdrætter - og så stille og roligt blande fx andre typer foder i.
    Vilma blev fodret med Olivers og råt. Det fortsætter jeg med, men har også købt en anden type hvalpefoder (tørt), som hun får en lille smule af sammen med det andet. Siden vil jeg købe endnu et par andre mærker, så Vilma vænner både mave og smagsløg til diverse forskelligt. Indtil videre har hun ikke rynket på næsen af noget - fx torskefars her til aften. Maven har det også fint.

• Indica J
    maj 2022

#29   8. maj Aftalen med dyrlægen er at han får Hills Digestive Care indtil maven er i orden, det gider han nemlig godt at spise (i hvert fald lidt, han vil hellere spise Raclette ost og kogt kylling, men dyrlægen siger Digestive Care, så det håndfodre jeg ham med).

Derefter skal han langsomt fra det til foder efter mit valg - hvilket jeg tænker bliver Vom & Hundemat og noget hjemmelavet/råt, hvis han fungere på det.

Hans mave begynder heldigvis at blive bedre, så jeg håber at det bare har været en gang stress, og det virker det heldigvis til smiley
    Han har masser af energi og er faldet supergodt til her, og så længe han er i bedring og frisk og livlig mener dyrlægen ikke at der er grund til bekymring smiley

Kommentér på:
At have hvalp i huset igen

x