{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
402 visninger | Oprettet:

Forbyggende led tilskud {{forumTopicSubject}}

Jeg vil jo gerne vandre med min hund når han er udvokset. Det skal siges at racen ikke er så tilbøjelig til problemer samt så er hans stamtavle rigtig fin (kun A hofter så langt jeg kan se tilbage og en enkel D). Er der nogle gode tilskud til ledende som er gode/gavnlige at give? Han er 16 uger nu og tænker at jeg hellere vil forbygge og/eller støtte ledende ekstra hvis man overhoved kan det.

Giver i jeres hunde noget bestemt tilskud?

Kommentarer på:  Forbyggende led tilskud
  • #1   17. maj Min nuværende hund og min nu afdøde schæfer, har hele livet fået Luposan Gelenk pellets. Og det får den næste også. Det er glucosamin og C-vitamin. Der er på Zooplus kommet et billigere alternativ fra Concept for Life, som har helt samme indhold.

Jeg bruger pellets fordi de glider ned uden problemer, hvorimod både tyggetabletterne og pulveret kræver overtalelse. En bonus ved at vælge pellets (og lignende) er, at der ikke er en masse olie og andet fedt i. Nogle produkter består primært af fedt, og hundene skal have kæmpe mængder, for at få nok af de aktive stof, til at det faktisk har en virkning.

• #2   17. maj Jeg bruger bl.a. https://hestenshelse.dk/solanum-flex-ha-plus netop også fordi det er et godt sammensat produkt med både de regulære ledtilskud Glucosamin, MSM og chondroitin men også de vigtige C-vitaminer.
    Har også brugt at give de rene tilskud hver for sig, men det er meget nemmere med de kombinerede.
    Nogle gange køber jeg også menneskeledtilskud, men i samme sammensætning som Solanum's.
    Vores får det i deres aftensmad, der er en kombi af vådfoder og tørfoder, så der glider alt ned..... smiley

• #3   17. maj Jeg giver alle hvalpe c-vitamintilskud, da det både sikrer sund ledudvikling samt mindsker risikoen for blærebetændelse.
    Dertil kommer at korrekt fodring er helt afgørende for stabil og rolig vækst.

Unghunde giver jeg gerne et decideret ledtilskud med glucosamin/msm i en periode.

• #4   17. maj Tak for jeres fantastiske input. Jeg tror jeg hopper på den der Lupo Gelenk, den er rig på vit c kan jeg se, og så er den ikke flydende (mener nok olier m.f har kortere holdbarhed i forhold til virkning når først åbnet).

• #5   17. maj Jeg smider lige linket til den lidt billigere udgave (jeg har brugt Luposan i 11 år, og både form, udseende og duft er præcis den samme): https://www.zooplus.dk/shop/hund/hund_fodertilskud/led_knogler/cfl/1077043

Solanum, som Kirsten nævner, er ikke olie, men “vand”. Så ingen problemer med holdbarheden. Det produkt har jeg i øvrigt også brugt i en periode, da min gamle hund skulle have fuld smæk på alle tilskud. Solanum er super til gigtplagede hunde, fordi der er flere ingredienser i, som virker smertelindrende.

• #6   18. maj Ej jeg noterer lige Solanum ned, det kunne jo måske være optimalt inden og efter en længere tur så smiley

Jeg fik bestilt Luposan igår, han har jo ingen problemer endnu, så tænker det må være i orden - og med generne, racen, det moderate hvalpe aktivitet lige nu, og en blanding mellem råfoder og acana så krydser jeg fingre for at der går maaange år før der opstår ledproblemer hvis deroverhoved gør.

Kommentér på:
Forbyggende led tilskud

x