{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
967 visninger | Oprettet:

Lopper!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg leder efter et EFFEKTIVT middel mod lopper på hunden.
Sofus får Nexguard, men eftersom det ikke holder lopperne VÆK, så har jeg brug for noget andet. Bayvantic er ikke en mulighed, da han deler kurv med katten. Så det SKAL være noget som både kat, barnebarn og jeg selv (og hunden selvfølgelig) ikke tager skade af at få på os.
HVIS nogle af de knap så giftige midler virker, så kom gerne med bud på det også.

Kommentarer på:  Lopper!!!
  • Jeanette O
    Jeanette O Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 10 Emner: 11 Svar: 2.117
    #1   24. sep 2022 Bravecto

• #2   24. sep 2022 Men lopperne hopper vel stadig på hunden hvis jeg bruger Bravecto, eller husker jeg forkert?

• #3   24. sep 2022 Jeg har da aldrig set en loppe på mine hunde når de får nexguard smiley har du problemer med det???

• #4   24. sep 2022 Ja jeg har problemer med lopper selvom han får nexguard. Der er nogle på ham stort set hver dag og han klør og klør og klør. Så jeg SKAL have noget andet. Ikke om jeg vil have lopper ind i huset.

• Jeanette O
    Jeanette O Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 10 Emner: 11 Svar: 2.117
    #5   24. sep 2022 #2- de dør kort efter, men hjælper jo ikke din hund, kan jeg se i #4

• #6   24. sep 2022 Seresto eller scalibor er det eneste der hjælper på mine kundehunde. Jeg ser aldrig flåter eller loppe på hu de med de halsbånd. De er repellerende, og kræene skal ikke bide først.

• #7   24. sep 2022 #6 til gengæld er de møj giftige og man bør vaske hænder hver gang man har berørt dem, harmonerer absolut ikke med børn i hjemmet og er man sådan en der griber fat i hundens halsbånd, som jeg ofte gør, så er det afgjort ikke godt.

• #8   24. sep 2022 #6 Det vil jeg kigge nærmere på. Tak.

• #9   24. sep 2022 Altså, hvis hunden daglig har lopper på sig, så er det nu nok omgivelserne der bør have en omgang;)

• #10   24. sep 2022 #9 Selvfølgelig skal omgivelserne også have en omgang, men jeg har ALDRIG før haft lopper inde på trods af både hund og kat der render ude. Så jeg er rimelig sikker på at han finder dem ude i haven (uden dog at kunne være 100 % sikker)

• #11   24. sep 2022 Tænker ikke det er mere giftigt end så meget andet. Det er bare udenpå hunden og ikke indeni. Jeg deler bare min erfaring, og fortæller at tidligere loppe prægede hunde er fri nu. Jeg trimme de en Fox i onsdags, og han er 1,5 år og haft Borrelia 2 gange trods han har fået Bravecto. Nu har han Seresto på, og ejer har ikke set en flåt siden. Gift er generelt noget stads, og dét skal man selvfølgelig gøre op med sig selv.

• #12   24. sep 2022 Du har ikke lopper i haven. Lopper lever hvor de kan suge blod, dvs på dyr eller i omgivelserne hvor dyret sover. Så det er huset, der skal have den store tur.
    Man kan godt bruge bayvantic, selvom man har kat. Midlet skal bare tørre, før de to dyr sover sammen. Jeg har vendt sagen med dyrlægen.

• #13   24. sep 2022 Advantage bruger vi indimellem. På Mimi tog Bravecto ikke lopper, men den tager dem fint på Balder.

• #14   24. sep 2022 Hvis du har (især ubehandlet) trægulv kan lopperne og æggene gemme sig i revnerne.

Det kan være du bliver nødt til at behandle omgivelserne hvis det er meget slemt.

• #15   24. sep 2022 #12 Jeg har pindsvin i haven og sikkert også gamle pindsvinehuler som han går og roder i. Og pindsvin har også lopper, så på den måde har jeg lopper i haven smiley
    Det var vigtig viden, det med at Baycantic godt kan bruges, på trods af at der er kat i huset ??

• #16   24. sep 2022 Hvis katten vasker hunden ville jeg ikke turde gøre det..

Jeg har hørt flere historier om katte der er død af det.

• #17   24. sep 2022 #16 Det tror jeg ikke han gør så meget i, men de sover i samme kurv af og til. Det er dog ret nemt at forhindre indtil midlet på hunden er tørt.

• #18   24. sep 2022 Min har lige haft lopper, vaskede med loppeshampoo gange 2. Vaskede sengetøj osv på 60 grader og resten røg i fryseren. Den var på bravecto mens den fik dem...

Har efterfølgende fået anbefalet nedestående produkt, fordi der hvidløg i. Jeg bruger ca. en halv måleske om dagen og ingen lopper siden. Men jeg kan jo ikke vide om det er produktet eller fordi vi ikke er rendt ind i lopper siden?
    Hunde kan ikke tåle hvidløg af for store mængder, men man kan diskutere om alternativet med frontline, Bravecto osv. er et bedre alternativ. Det hele er jo giftigt i de rette mængder.
    ellers har jeg hørt godt om novermin, men har ikke erfaring med det selv.
    https://mydreampet.dk/shop/novermin-giftfrit-flaat-221p.html?utm_source=google&utm_medium=surfaces&utm_campaign=shopping%20feed&utm_content=free%20google%20shopping%20clicks&gclid=Cj0KCQjw1bqZBhDXARIsANTjCPJWnXsAyXoy2XLBZGeP0dH7Gpdy9qvZNt1BBIIeil-h2_SThTCwJPkaAgBgEALw_wcB

profilbillede
  • #19   24. sep 2022 Jeg ville ikke give Bayvantic, hvis jeg havde en korthåret hund og kat sammen. Der skal ikke meget Bayvantic til, inden katten dør.

Hvidløg ville jeg heller ikke bruge. Giften skulle ophobe sig i kroppen.

• #20   24. sep 2022 Her er det katten der slæber lopper med ind, selvom hun får de piller som svarer til Bravecto. Og lopperne var i min seng (hvor katten sov om dagen), men bed kun mig og ikke hunden. Jeg gav efter aftale med dyrlægen katten Advantage som repellerende - jeg skulle bare vente mindst en uge efter jeg havde givet hende pillen. Jeg er ret sikker på at hun samler lopperne op fra mus og rotter, og det er jo lissom dét hun er “ansat” til.

Jeg ville skifte hunden til Bravecto, som er mere effektiv ift. hvor hurtigt utøj dør, alternativt den nye pille, der gives en gang om måneden (som ikke er Nexgard, men er noget helt nyt).

Seresto er blevet tilbagekaldt i USA og Canada grundet en masse dødsfald. Om man vil tage chancen, selvom de stadig sælges i EU, må man jo overveje. Men som Bodil skriver, skal man være meget OBS omkring børn - det er noget giftigt stads.

Er du HELT sikker på at det er lopper der får hunden til at klø? Og ikke allergi? Hvis du er, ville jeg vende med dyrlægen, om der kan gives fx Bravecto og så en Advantage ved siden af.

Ting, som et af dyrene kan dø af, altså hvidløg og Bayvantic, ville jeg personligt ikke turde. Jeg ville HADE at slå et af mine dyr ihjel på sådan en måde. Kender desværre efterhånden en del hunde der har været tæt på at dø af hvidløg, og flere katte der er døde af Bayvantic.

• #22   25. sep 2022 #20 Nej jeg er ikke 100% sikker på at det er lopper der er årsag til kløen. Det er, indtil videre, rent gætværk pga at jeg har set lopper på ham. Han kommer til dyrlægen i morgen for at finde ud af hvad den præcise årsag er. Og hvis det ER lopper så vil jeg da lige vende dine forslag med dem.

• #23   25. sep 2022 årsagen er vel katten

• #24   25. sep 2022 Her er det helt klart hunden, der slæber lopper med hjem. Kattene er jo kun indendørs. smiley

• #25   25. sep 2022 Jeg har tjekket katten flere gange og der er INTET at se. Det er også derfor jeg tror, at han henter dem ude i noget af alt det han går og roder i.

• #26   25. sep 2022 Det er bare nogle dyr, der aldrig får lopper. De må åbenbart ikke kunne lide dem. smiley

• #27   25. sep 2022 Da jeg havde mange rotter i haven, kravlede der også tit lopper på hundene. De blev bare ikke bidt af dem. Det samme med dem katten tog med ind - de bed kun mig.

Super at du tager en tur forbi dyrlægen og lige får tjekket om der kan ses andet. Og ellers håber jeg at I også får en godt råd med på vejen, så I kan slippe af med det kryb. Lopper er så ulækre smiley

• #28   28. sep 2022 @11: Jo, seresto er faktisk 'så meget mere giftigt end alt muligt andet' smiley Det er ret utroligt at det stadig er tilladt i EU og må bero på at produktet er fløjet under radaren fordi det er et produkt til kæledyr. Jeg må tilstå at jeg heller ikke ville proppe hvidløg i mine hunde. Alle former for løg er ret giftigt for hunde uanset om det er råt eller tilberedt. Primater - os - er faktisk de eneste der ret uproblematisk kan spise løg smiley
    Selvom noget er naturligt er det ikke nødvendigvis mindre giftigt end et konventionelt kemisk præperat og nogle gange er et den konventionelle gift det mindste giftige alternativ. Det kan være hvis det fx kun binder til en receptor, der kun findes hos insekter. Noget der er så bredspektret som den gift man finder i seresto, som virker på både insekter, fugle, fisk og pattedyr er generelt ret problematisk. I sprøjtemidler til landbrug og gartneri er det stof blevet forbudt smiley

• #29   28. sep 2022 Det er i hvert fald ikke alle, der tåler Seresto halsbånd lige godt.

Jeg ved ikke, hvor længe den pågældende hund, har haft det på. Billedet er et, jeg har hugget på nettet.

profilbillede
  • #30   28. sep 2022 Dyrlægen sagde "sandsynligvis lopper", så jeg fik noget kløestillende shampoo med hjem, sammen med anbefalinger om at bruge Seresto halsbånd og at sprøjte hele huset med Trinol 810. Jeg må sige at jeg ikke er vild med det og ser sgu lige om ikke jeg kan finde på noget andet.

• #31   30. sep 2022 vores hunde fik lopper af et dødt pindsvin i haven. de fik en hunde godbid sådan en lidt stor en hos vores dyrlæge. smiley

Kommentér på:
Lopper!!!

Annonce