{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
731 visninger | Oprettet:

Tørfoder puppe schæfer {{forumTopicSubject}}

Hej hunde interesserede

Jeg skal til at have en hund igen og skal det at finde det rette foder……
Hund er en schæfer med lige ryg, mor og far er stor…. 45kg så det jeg tænker på er disse:

Royal Canin German Shepherd Puppy hundetørfoder
El.
Royal Canin Giant Puppy hundetørfoder

Kan ikke rigtig finde forskellen, nogen der hved forskellen og anbefaling?
Nogen der kan hjælpe?

Kommentarer på:  Tørfoder puppe schæfer
  • #1   25. okt Spørg opdrætteren - men gigantrace er schæferen nu ikke, selv om forældrene er store smiley

• #2   25. okt Opdrætteren fodre med gigant foder….. derfor jeg spørger…..

• #3   25. okt Det er godt nok en meget stor schæfer med “lige ryg”.

Hvis opdrætter bruger giganthvalpefoder, og har god erfaring med det, så er det da vejen frem. Forskellen er i øvrigt kalcium/fosfor-forholdet.

• #4   25. okt Der er mere protein og mindre fedt i "maxi" frem for "german shepherd", og så er der en lille smule mere kalk i maxi foderet (0,05%) og mere fiber i "german shepherd". ingredienserne ser ud til at være mere eller mindre det samme.
    tænker ikke der er betydelig forskel mellem de 2, men spørg evt. producenten og din opdrætter om foder valg.

• #5   26. okt jeg troede ikke de kom over ca 40 kg?

• #6   26. okt Jeg ville spørge opdrætter hvorfor vedkommende bruger det til gigantracer, som jeg egentlig er møntet på racer der vejer noget mere end 45 kg og som vokser helt vildt meget det første år (broholmere, Grand Danois, Skt Bernhard o.l.). Selvom 45 kg er en meget stor schæfer (vist også for stor? ) så er det jo ikke ligefrem en gigant smiley
    Jeg fodre min 13 mdr gamle Dobermann med RC maxi puppy. Hun er vokset pænt og jævnt og er nem at holde i fint huld.

• John
    John Online Tilmeldt:
    aug 2010

Følgere: 215 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 5.503
    #7   26. okt ham her vejer 50 kg og er opvokset på kød og ben samt grøntsager.
    En sjælden gang Aldis det billige tørfoder når vi er løbet tør for kød smiley
    Men mon ikke det også er gen bestemt

profilbillede
  • #8   26. okt Men John, det er en højavl, ikke? Og ikke en med “lige ryg” (som enten er en blanding eller en grå).

• #9   26. okt Anne kan det passe, altså at jeg husker korrekt, hvis en jeg trænede med havde en brugs tæve som vejede ca 26 kg?

eller er det alt for lidt?

jeg synes bare det at 26 kg....

jeg er temmelig overrasket over 50 kg af samme årsag. troede ikke der var sådan en forskel

• #10   26. okt at - var*

• John
    John Online Tilmeldt:
    aug 2010

#11   26. okt Ham her vejer omkring 40 på samme kost smiley
    Det er så to forskellige typer

profilbillede
  • #12   26. okt jeg elsker deres look.

• #13   27. okt Lens, den har været helt som den skal være. Tæverne skal, så vidt jeg husker, ligge på 25-32 kg. Hannerne vist nok op til 35 kg. Så er der jo temmelig langt til 50 kg smiley Men særligt i højavl er man jo mere eller mindre bevidst gået efter at lave gigantiske hunde. Der er også en del grå, som er temmelig store, men slet ikke så store som højavl.

• #14   27. okt I USA er der altid en "konkurrence" om hvem der har den største og tungeste hund. Joh tak! De tunge er det af en anden årsag. Jeg siger det igen: masse kan ikke foldes!!

• #15   27. okt Checkede standarden: hanner max 40 kg smiley En af mine træningskammerater har en brugslinietæve, der er et par mdr. yngre en Penny. Den er ved at være større end Penny (26 kg). Han siger at opdrætter synes den er ved at være lidt for stor. Mon ikke lidt det samme gør sig gældende for schæfere som for dobere; de store er for tunge i popo'en.
    Omtalte schæfertæve og Penny går på hold sammen og de er simpelthen så sjove sammen smiley

• #16   27. okt Vægt fortæller ikke nødvendigvis noget om hundens størrelse;) men muligvis en del om hundens figur smiley

• John
    John Online Tilmeldt:
    aug 2010

#17   27. okt ikke fræk Bodil
    men korrekt dog.

• #18   27. okt Jeg kan se at standarden er revideret i 2019. Jeg er ret sikker på at den tidligere hed 25-32 kg for tæver, og 27-37 kg for hanner. Men det er jo ligegyldigt nu, når standarden er rettet.

Men når standarden siger 40 kg, er det totalt hul i hovedet at lave dem på 50 kg smiley Det giver jo på ingen måder en bedre brugshund, når den bliver tungere. Der er jo en grund til, at brugslinjer som regel er mindre og slankere - fordi brugsegenskaber absolut ikke bliver bedre af høj vægt.

• #19   27. okt Tror det er en ret generel trend at mange mennesker ønsker en hund så stor som overhovedet muligt. Jeg har flere gange oplevet fx labrador ('af den gammeldaws type' smiley ) prale af at deres hanhund vejer 45 kg (=en smælderfed en af slagsen;-) ). Det samme med fx Rottweiler har står folk stolt og fortæller at kræet vejer 70 kg, hvilket jo også er langt over hvad sådan en i fin form skal veje.

• #20   27. okt Mette det er ligesom med biler smiley
    Jeg synes det er SÅ fedt at fortælle at mine Airedadjletæver vejer 22 kg, når andre fortæller at deres vejer 25-30. Vores må da være små? Næh de er såmen i standard...

• #21   27. okt Lige som min lille Penny-pind. Hun er ikke specielt stor, men hun kommer til at havne inden for standard højde og vægt. Jeg har fået flere kommentare om at hun godt nok er lille smiley Men hun er dælme hurtigt og gesvindt og slet ikke så klodset som Perle, der var en temmelig stor tæve.

• #22   27. okt Opdrætsmæssigt er det sværest at holde hunde nede i størrelse. Måske i bund og grund fordi man ofte falder for en imponerende hanhund. Jeg ser tit de større hanner er meget velbyggede, og det fanger nok de fleste tæveejers opmærksomhed. Måske man automatisk tænker at en stor solid han er sundere end en mindre race fælle. Jeg ved det ikke.
    Jeg oplever bare flere og flere hvalpekøbere efterspørge en en mindre (i standard) hund. Vi sælger jo oftest til "modne" folk, og de bliver jo ikke stærkere med alderen haha smiley

Kommentér på:
Tørfoder puppe schæfer

x