Politihund bider udviklingshæmmet {{forumTopicSubject}}
Ja, sådan siger overskriften.
https://nyheder.tv2.dk/lokalt/2022-11-25-hund-reddede-bortloebet-udviklingshaemmet-og-bed-hende
I artiklen fremgår, at den eftersøgte person var bange for hund, og at mærker efter bid bliver opdaget på hospitalet.
Jeg forestiller mig at vedkommende nok har slået og sparket ud efter hunden, og at den har bidt for at holde fast, ikke for at bide-bide. Men hvorfor så denne overvejelse om at aflive hunden? Mit bedste bud er, at politiet vil imødegå den dér “regler gælder for alle andre, og så gælder de vel også for politiet”.
Personen var givetvis død, hvis ikke hunden havde fundet frem til vedkommende. Så er et bid vel en lille pris at betale? Eller?
jun 2017
Følger: 44 Følgere: 243 Hunde: 2 Emner: 66 Svar: 3.046
Så er lægen færdig og de nye tests foretaget af politiet. Vovse gør sit arbejde rigtigt.
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 58 Hunde: 2 Emner: 114 Svar: 6.986
sep 2017
Følgere: 482 Emner: 200 Svar: 9.090
aug 2008
Følger: 33 Følgere: 1455 Hunde: 8 Emner: 27 Svar: 30.071
Hunden er trænet til at holde stand på en person i ro, men derimod at holde styr på en person der ikke forholder sig i ro, samt at fastholde en person der stikker af eller som udgør en trussel.
En person uden sprog, der fægter med arme og ben, fordi hun er bange for hunde, forholder sig ikke i ro og det reagere hunden på, hvordan skal den kunne skelne imellem en reel trussel og en person der er bange for hunde og som ovenikøbet intet sprog har og derfor ikke forholder sig i ro?
Værd at bemærke er også at kvinden ikke er skambidt, hunden har givetvis "bare" forsøgt at holde styr på en skræmt kvinde, indtil hundeføreren nåede frem. Der står endda at det tog noget tid før h*n nåede frem.
Kvinden havde ikke været her i dag hvis ikke det var for pågældende hund.
maj 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Emner: 24 Svar: 266
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 88 Hunde: 2 Annoncer: 4 Emner: 158 Svar: 2.273
aug 2008
Følger: 33 Følgere: 1455 Hunde: 8 Emner: 27 Svar: 30.071
Politihund bider udviklingshæmmet