{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
387 visninger | Oprettet:

Løse haser {{forumTopicSubject}}

Har i erfaring med dette? smiley

Jeg har observeret at Otis (næsten 9 måneder) overstrækker sin ene hase en gang i mellem, når han står helt oprejst på bagben. Det gør han blandt andet, når han undersøger udvalget af madvarer på køkkenbordet - ja, det er en anden diskussion smiley

Han overstrækker ikke længe, og holder ikke postionen sådan, men det ligner hans mellemfod lige træder en tand for langt bagud, og så retter han den selv ind på plads.
Det sker aldrig når han går eller løber.

Min opdrætter så ham til udstilling og gjorde mig også opmærksom på, at det føltes som om han har lidt løse haser.

Jeg er selv begyndt at træne dæk-stå-dæk for at styrke muskler. Jeg giver tilskud af C-vitamin og har altid givet tilskud til korrekt udvikling af sener, led og brusk. Han har også altid fået et okay hvalpefoder.

Han er ikke halt på grund af det og har aldrig været det.

Jeg har tid ved Tove Due til osteopati og kiropraktik i starten af januar, men jeg er blevet lidt usikker på om det er noget som:

1. Bør tages meget alvorligt = dyrlæge, røntgen osv.

2. "Bare" skyldes bløde led ved en unghund som ikke er færdigudvokset

Værende vældig bekymret af natur, hældende til hysterisk, vælger jeg at spørge herinde før jeg spilder min dyrlæges tid smiley Tak!

Kommentarer på:  Løse haser
  • #1   27. nov 2022 Han er 9 mdr der de total hormonelle og løse. Tænker at du træner det og har øje for det, så vil jeg se tiden an smiley

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

Følgere: 4 Emner: 23 Svar: 294
    #2   27. nov 2022 Ekstra C-vitaminer er godt for flere ting og altid godt, at give hvalpe/unghunde. For meget rene C-vitaminer udskilles med urinen.

Andre kosttilskud ville jeg ikke selv give i "blinde" Det kan være godt og det kan være skidt smiley Af flere grunde. En af grundene er, at alt efter hvilket foder man bruger, kan indhold i kosttilskud og indhold af tørfoder, lave "forskydninger" så hunden ikke optager rigtigt eller får for meget. (Hundefodernørden kan endnu en gang anbefales for dokumentation / samt viden om, hvad man skal være opmærksom på).

Tove Due er dyrlæge ! Så når du allerede har tid hos hende, kan du også stille spørgsmål til hende imens hun behandler smiley

• #3   27. nov 2022 Evt c-vitamin med kollagen fx fra Bulk. Det strammer ret godt op.

• #4   27. nov 2022 Louise, der er godt nok ikke meget C-vitamin i den blanding. 24 mg pr 15 g pulver. Hvis man køber tabletter, er standard 500 mg.

Kollagen kan man jo købe ved siden af, hvis man synes.

• #5   27. nov 2022 Det kan man sagtens. Det var mere for at få kollagen med, da det strammer.

• #6   27. nov 2022 Prøv at filme det. Det er svært at vurdere om det bare en sjusket unghundebevægelse eller reel løshed ud fra din tekst.
    Hvis hunden har løshed, kan målrettet træning stramme en del op, naturligvis forudsat at der ikke ligger sygdom/skavanker/skade bag.
    Vi ser løshed af og til i min race. Ikke alle vokser fra det. Det stammer ofte fra den måde individet er bygget på.
    Jeg kan ikke lige se hvilke røntgenbilleder, der skulle kunne afklare noget ift løshed i haserne.

• #7   29. nov 2022 Malene, jeg vil da forsøge at filme det, men det sker alligevel sjældent nok til at det skal være heldigt jeg har en telefon i hånden... smiley
    Jeg kan godt se hvad du mener med at røntgen ikke kan afsløre noget som helst, det var min dumhed smiley

Angående C vitamin er jeg nu blevet helt i tvivl, fordi enkelte fodermærker skriver på deres hjemmesider, at overdosering af c vitamin kan give udviklingsproblemer. Er der noget om den snak?

Kommentér på:
Løse haser

Annonce