{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.125 visninger | Oprettet:

Propaline vet inkontinens {{forumTopicSubject}}

Hejsa hundeelskere
Jeg har en dejlig hvid schæfer tæve som lige er startet på propaline vet for inkontinens efter sterilisering.
Har læst om de forskellige bivirkninger der kan være, og det har mig lidt bekymret.
Så håbede på at høre om nogle evt erfaringer omkring dette medicin.

Har i oplevet at der ikke er en virkning eller at det kun virker nogen gange?
Har i oplevet bivirkninger, og hvis i har hvor slemt var det?
Alt tages i mod med kyshånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Propaline vet inkontinens
  • #1   21. feb 2023 Hos vores har hverken propaline eller incurin virket. Hun har så været igennem udredning, og har efter al sandsynlighed en “bygningsfejl” med forkert placeret urinleder, da alt andet er undersøgt. Det vil kræve en kontrastundersøgelse og som vi synes er lidt voldsom når ikke hendes problem er værre end det er. Hun får nattøj på med et bind i til nat og om dagen er hun ude flere gange så blæren aldrig fyldes helt. Det vil kræve operation at rette det og den er oftest med svingende resultat og røvdyr.
    Men hun har ingen bivirkninger haft af hverken propaline eller incurin.


  • #2   21. feb 2023 Jeg har god erfaring med Incurin. Det virkede upåklageligt i flere år. Min forrige vov holdt helt tæt på en meget lille dosis. Umiddelbart ingen bivirkninger, ved forrige vov og minimale ved nuværende.
    Jeg bruger det mest PN, i perioder hvor det giver mest mening. Det skulle ikke virke, som PN, men det gør det ved mine hunde ... sikkert endnu en ting, der ikke er forsket i, hvorfor det konkluderes, at det kun virker ved dgl. brug.

    Jeg har hørt godt om Propaline. Ville ikke tøve med at prøve det, hvis Incurin skulle stoppe med at virke.
    Måske der er mindre risiko for trælse bivirkninger ved Propaline, siden det i dag er 1. valg?

    Min forrige bjæfers urininkontinens skyldes neutralisering (ovariehysterektomi) og binyrebarkhormonbehandling (mod allergi). Det var kun når hun fik binyrebarkhormon, at hun var urininkontinent, til gengæld var det helt, ingen blærehalsmuskelkontrol.
    Det stoppede så snart hun fik Incurin, hvor hun igen blev helt tæt.

    Min nuværende vov er urininkontinent pga. neutralisering kombineret med for stort væskeindtag (især om sommeren) sammen med, at hendes blærehalslukkemuskel bliver overstimuleret, så den ikke lukker tæt - det sker når hun går i selvsving ved at skulle markere oveni andre hundes urin, som i ALLE de steder, hun kan komme til at markere.
    Incurin har indtil videre virket godt.

    Incurin påvirker blærehalslukkemusklen, da det indeholder kønshormon, som er med til, at kontrollere den funktion. Et hormon der ved hysterektomi er påvirket, så det kan forringe den funktion, så et tilskud bliver nødvendigt.

    Jeg er ikke meget for, at give østrogen/hormoner til mine tæver, derfor jeg bruger PN, og ikke fast behandling.
    Min nuværende vov viser, at hele kroppen påvirkes af øgning i østrogen, (hævede kønsdele, let blødning fra skeden - må ikke ske ved en neutraliseret tæve) ...
    hvilket jo ikke er supersmart i forhold til cancerrisiko på sigt.


  • #3   21. feb 2023 Det virkede fantastisk på Lulu, da hun levede. Det virker dog ikke på Myrna. Vi har ikke oplevet bivirkninger hos nogen af dem smiley

  • #4   21. feb 2023 Min Luna fik det fra hun var ca 8 og til den dag hun døde 13 år, 8 mdr og 7 dage gammel. Ingen bivirkninger, kun god effekt

  • #5   21. feb 2023 Perle fik det i en periode - forholdsvis lav dosis. Det virkede fint og vi oplevede ingen bivirkninger. Hendes inkontinens forsvandt dog igen og efter 1 års tid var medicinene ikke nødvendig meree.

  • #6   21. feb 2023 Tusind tak for alle jeres svar og jeres erfaringer. Daisy får 0,6 ml 3 gange dagligt, ved ikke om det er en stor dosis, men det skulle passe med hendes vægt.

    Sanne M… Incurin var første valget, men Daisy får i forvejen daglig medicin for mavesår, og incurin må ikke gives sammen med det hun allerede får, derfor endte valget på propaline vet. smiley

    Cookie… ked af det ikke virkede for jeres pige, forstår godt i valgte operation fra - havde jeg nok også gjort smiley

    Håber virkelig bare at vi kan komme udenom bivirkninger, vi kæmper allerede med bivirkninger på det andet medicin - vi krydser fingre????


  • #7   22. feb 2023 Min ene hund har fået propaline 2-3 gange dagligt i 6 år med god virkning. Jeg har prøvet at stoppe i 1 måned, og det viste tydeligt virkningen på det. smiley

  • #8   22. feb 2023 Min labrador har været på propaline vet i snart 12 år uden problemer. Hun får en meget lav dosis, for vi har testet os frem til den. Til gengæld kan hun ikke engang springe en dags medicin over. Hun er den eneste af mine hunde, der har fået propaline, men jeg ville ikke have betænkeligheder ved at give det til en af mine andre hunde, hvis behovet skulle opstå en dag.

  • #9   22. feb 2023 Nå ja, hun får det en gang om dagen, og vi har aldrig oplevet en eneste bivirkning ved det smiley

  • #10   27. feb 2023 Tak for jeres svar og erfaringer : Simone F og Ellen… : Daisy er startet godt og der er allerede virkning og ingen bivirkninger i sigte indtil videre smiley

Kommentér på:
Propaline vet inkontinens

Annonce