{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Tag ikke til Malmø med hunden
  • #1   22. apr Linket er kun for betalende.

• #2   22. apr Her er starten af artiklen:

"Det lignede lidt blade og nogle kastanjer. Men den nysgerrige welsh-terrier Bruno kunne dufte noget andet: brød. Så inden hans ejer Frida Frei Lee nåede at stoppe det, havde han allerede spist flere af de små metalfyldte boller, som lå på jorden i Pildammsparken.

»Det var frygteligt. Jeg kunne høre metal knuses i hans mund«, har Frida Frei Lee fortalt til Sydsvenskan.

Derfor satte hun sig straks i en taxa til det lokale dyrehospital, som måtte operere Bruno. Hvis de skarpe metalstykker havde nået længere, ville de have flænget hans tarme op.

Men hvem er det, som vil skade hunde i Malmø? Det er spørgsmålet, som ikke mindst byens mange hundeejere har stillet sig i de seneste par år.

Det var i december 2020, at man første gang fandt boller med skarpt indhold som glasstykker, metal eller tegnestifter langs populære hundeluftningsruter.

Mere end 150 anmeldelser er efterfølgende kommet ind til politiet.

Sagen har vakt stor opstandelse både i Malmø og internationalt. Politiet har prioriteret efterforskningen højt, men sagen er svær at opklare, da man hverken har vidneoplysninger, fingeraftryk eller dna.

Som hundeejer skal man jo grundlæggende være forsigtig. Hunde kan få mange farlige ting i sig, og nogle gange har det også vist sig, at mennesker har forgiftet for eksempel kød og lagt det ud på hunderastepladser.

Men det, som har præget Malmø siden slutningen af 2020, er ikke en enkeltstående episode. Politiet har modtaget mere end 150 anmeldelser fra borgere, som har fundet små boller langs populære hundeluftningsruter og ved indhegnede hundegårde rundt omkring i byen. Inden i bollerne finder man enten skarpe glasstykker eller udklippede skarpe metalstykker."

Politiken i dag

• Marie A
    Marie A Online Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 162
    #3   22. apr Det har desværre pågået endnu længere tid end "bare" fra 2020, i hvert fald siden 2015. Men teorien er (pga "opskriften" på de boller der smides ud), at der er en specifik gerningsmand der har været i gang siden 2020.

• #4   22. apr Det er så ufatteligt smiley

• birgit n
    birgit n Online Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 35 Følgere: 8 Emner: 39 Svar: 1.506
    #5   23. apr smiley

• #6   23. apr Virkelig syg person der står bag smiley smiley smiley
    Videoovervågning burde kunne afsløre personen

• John
    John Online Tilmeldt:
    aug 2010

Følgere: 238 Hunde: 3 Emner: 42 Svar: 5.734
    #7   24. apr Malmø er vel ikke kun for farligt for hunde.
    ikke et sted jeg bryder mig om at komme frivilligt.

• #8   24. apr Jeg har faktisk lidt ondt af svenskerne, der i al deres naive godhed lod tusindvis af idioter komme ind og lave deres egne kriminelle samfund i samfundet smiley
    Åh, hvor svenskerne hånede Danmark - dette småracistiske land, der begrænsede indvandring og antal af flygtninge - der lavede 24. års reglen (kæmpe succes) og meget andet skidt.
    JA, Danmarks håndtering af muslimer har skisme ikke altid været køn, men jeg gætter på, at der er langt flere racister i Sverige - og så langt mere grov vold og kriminalitet begået af de mennesker, et humanistisk godtroende Sverige tog imod med åbne arme.

• John
    John Online Tilmeldt:
    aug 2010

Følgere: 238 Hunde: 3 Emner: 42 Svar: 5.734
    #9   24. apr Isabelle er du ikke med i Venligboerne mere. smiley ??

• #10   24. apr At være venstreorienteret er ikke lig med venligboerne - som sikkert er vældig venlige smiley
    Som jeg vist har nævt mange gange tidligere: Jeg talte højt om problemer med uhæmmet indvandring LANGT før såvel venstrefløjen som de gamle partier til højre gjorde det. Jeg boede i Farum. Vi havde problemerne - ligesom Ishøj og andre vestegnskommuner havde.

• #11   24. apr Hvordan blev de her episoder med ondskab mod hunde til en "indvandrer"-snak? smiley

• #12   24. apr Malmø, Karina. Desværre er Malmø af mange i dag mest kendt for ghettoer med voldsomme problemer. I 2019 var der fx 12 skuddræbte og 47 skudepisoder i byen.

• #14   28. apr Hvor er det trist smiley

Kommentér på:
Tag ikke til Malmø med hunden

Annonce