420 visninger
|
Oprettet:
Alene hjemme {{forumTopicSubject}}
Da det er flere år siden, jeg trænede alene hjemme (medregner ikke den håbløse træning i kineserhuset), kan jeg simpelthen ikke huske, hvor hurtigt jeg gik videre, når vi først var nået op på omkring 45 minutter.
Jeg filmer hundene, og de er ikke sådan i ro i 45 minutter - sidder eller ligger, men er opmærksomme det meste af tiden.
Det er umanerlig vigtigt for mig at lære hundene at være alene uden problemer, så jeg bruger den tid, der skal til - men er nysgerrig efter at høre, hvordan I andre er gået frem, når de første 45 minutter er uden problemer. Hvornår lod I hundene være alene flere timer, OG hvornår behøvede I ikke træne hver eneste dag?
jun 2017
Følger: 44 Følgere: 240 Hunde: 2 Emner: 62 Svar: 3.218
Ziva var længe om at droppe at sove i entreen og vente, men da hun lå pænt var der egentlig fra min side ret stor ligegyldighed med om hun syntes det var det bedste sted.
Senere rykkede hun i stuen og efter Abby kom til er de to ofte at finde i dobbeltsengen, men den er langt væk fra hoveddøren.
feb 2011
Følger: 35 Følgere: 57 Hunde: 3 Emner: 909 Svar: 16.613
men hvis de 45 min er uden problemer, så ville jeg da prøve at ligge 15 minutter til, gik det ville jeg bare næste dag igen ligge på osv ... indtil (hvis) der skulle opstå et problem, så ville jeg pille de sidstkomne 15 minutter af igen og holde den der nogle dage ... osv ...
men vi har jo skulle på arbejde da vi havde hvalp sidst, så tænker da at det er kommet hurtigt op på 5-6 timer..
maj 2016
Følger: 17 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 223
Jeg har selv kæmpe udfordringer med at lære Bowie at være alene fordi hun er med mig på job til daglig.... Så vi får kun trænet det på fridage, der er vi til gengæld oppe på en time uden problemer. Men hun kan så ikke overføre hvad hun hsr lært til dage hvor vi har været på arbejde, der har jeg prøvet at gå fra hende om aftenen i 5 minutter og dét kan hun ikke klare.....Jeg er bange for at jeg har lært hende at hun kun er alene på vores fridage
sep 2017
Følgere: 473 Emner: 189 Svar: 9.043
Jeg tror nok, at jeg cirka gik fra 5 minutter til 30 minutter til 90 minutter. Jeg havde 4 uger til at lære hende at være alene (med Dorit) i 5 timer, og det gik ret problemfrit. Det jeg var OBS på var, at når hun var færdig med sin tyggeting, ville jeg gerne at hun enten tumlede med legetøj eller lagde sig og sov. Og det gjorde hun.
Så jeg ville nok bare satse - hvis 45 min er ok, så prøv halvanden time og se hvordan det går.
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 7.422
dec 2014
Følger: 8 Følgere: 377 Hunde: 5 Emner: 575 Svar: 27.493
Tak for jeres svar. Jeg vil gå lidt hurtigt frem nu - men fortsat filme, så jeg ved, at det er OK.
Ups NHG, du må vist overveje at lade Bowie være hjemme på arbejdsdage indimellem - omend det er skøn luksus, at hun kan være med dig hér
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 7.422
maj 2016
Følger: 17 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 223
apr 2018
Følger: 20 Følgere: 643 Emner: 116 Svar: 7.208
Kun en var dog angst. Resten havde bare ikke lært det.
Jeg lærte dem at være bag et børnegitter pga kattene. Når de kunne det i to timer, mens jeg er hjemme, hvilket de fleste hunde lærer ret hurtigt, så gik jeg ud af hjemmet. i starten var de bag gitteret men da de var sammenført med kattene gik de hvor de ville.
Jeg filmer og går ikke kronologisk frem. Jeg har oplevet at det er forskelligt fra hund til hund, nogle stresser hvis jeg kommer retur for hurtigt. Så jeg plejer at gå lidt længere tid fx nogle minutter første gang og teste deres reaktion.
og så har jeg bare trænet det hver dag i et år for at skabe en vane.
Jeg siger altid det samme når jeg går og nogle har haft taleradio kørende, andre duede det ikke med. Igen individuelt og testet ved at filme.
når jeg kan gå i ca en times tid, så lægger jeg hele timer til.
Det har virket her men ved en hvalp ville jeg gå lidt kortere tid. Jeg oplever at mange er bange for at få alene hjemme problemer men det kan også overtrænes. Kig på hunden, film og tilpas. Så er det min erfaring at det går ret let.
De hunde med separationsangst jeg har mødt har haft en kedelig oplevelse alene. Det har ikke skyldtes ejerens træning.
Andre har ikke været bange men har ikke rigtig lært det. Og enkelte har haft en modvilje mod at blive forladt hvilket heller ikke er en angst. Disse hunde har svært ved at tolerere det ubehag det kan give ikke at komme med for en hund vil jo næsten altid gerne med.
Det der fif med børnegitter virker på dem alle er min oplevelse. Og så har man samtidig en hund, der kan lukkes væk kortvarigt hvis der er behov.
Nogle skal man ikke engang rigtig træne børnegitter ved. De nyder roen. Det har jeg fx set ved hunde i hjem med småfolk
dec 2014
Følger: 8 Følgere: 377 Hunde: 5 Emner: 575 Svar: 27.493
apr 2018
Følger: 20 Følgere: 643 Emner: 116 Svar: 7.208
Men du kan filme og følge med løbende.
Jeg filmer mine nu og da. Det er verdens kedeligste film når det er som det skal være.
Men så opdager jeg hvis noget er på vej.
Jeg har dog aldrig oplevet det ske, men jeg har set nogle sjove film af kattene. fx en optagelse hvor jeg går og hunden står ved døren lidt og venter... trofast! Men kattene? De leger! Som i yes! Fest! Hun gik!
hahaha Det har vi sådan grinet af herhjemme. Typisk katte
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 4.849
Alene hjemme