{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pinewood jakke?
  • #1   5. maj Jeg har pinewood, og jeg elsker de mange lommer og ryglommen, men ja de er lidt dyre.

  • #2   5. maj Det er den absolut!! Jeg synes dog at den her model er lidt kort og sidder lidt træls på kvinder, så sørg for at prøve den inden køb, så du synes den sidder ordentligt.

    De har lavet en ny i år, som hedder noget med Dog Trainer, men den er ikke vandtæt, og kommer først i en vandtæt udgave til efteråret.


  • #3   5. maj Jeg har den tidligere model - elsker lommerne, men har måttet konstatere, at den ret hurtigt ikke var helt vandtæt længere bl.a. ved ærmerne, selv med imprægnering osv.
    Så den bruges stadig flittigt, men ikke når der regner mere end bare lidt støvregn, og det er jo desværre ret ofte i disse tider.

    Det er primært det, der afholder mig fra at skifte den ud med en ny fra pinewood, når den er slidt op engang.


  • Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2024

    Følgere: 20 Emner: 12 Svar: 157
    #4   5. maj Jeg kører ned i butikken i Hedensted i løbet af måneden og prøver den på smiley

    Og det lyder da umiddelbart til at den er det værd, dog lidt ærgeligt hvis den ikke holder vandtætheden smiley
    Men så må jeg have en løsning med en vest fra Non-stop udover noget der er vandtæt til regnfulde dage.


  • #5   5. maj Altså som sagt er det den ældre model jeg har, men jeg ville i hvert fald lige se om jeg kunne finde erfaringer fra andre med denne model og vandtæthed før jeg købte.

  • Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2024

    Følgere: 20 Emner: 12 Svar: 157
    #6   5. maj Jeg håber at flere melder sig på banen og deler erfaringer smiley

  • Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2024

    Følgere: 20 Emner: 12 Svar: 157
    #7   5. maj Nu kiggede jeg lige på Pinewood's hjemmeside, og det ser ud til at de har forbedret vandtætheden.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.612
    #8   6. maj Undskyld for OT: Hvad bruger man en ryglomme til?

  • #9   6. maj @8: apporten, bidepøller, bolder og såån smiley Uundværlig når man træner hund smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.612
    #10   6. maj Tak, Mette smiley
    Måske er det fordi, jeg er lidt gammel, men jeg tænker på, om det ikke er ubehageligt at gå med ting i lomme på ryggen (hmmm - rygsæk er jo OK smiley ), og så tænker jeg på, hvordan man kommer i lommen - tager jakken af måske smiley
    Men jakken ser lækker ud, og min gode hundejakke trænger efterhånden til en udskiftning, så måske skulle jeg overveje en Pinewood, selv om jeg kun har brug for halvdelen af lommerne smiley


  • #11   6. maj Man kan jo ikke gå ind til en dommer til en konkurrence med en rygsæk til apporten. Så er det fikst at nogen har opfundet ryglommer. Det er nemt lige at række om i lommen og fiske apporten frem smiley
    ... til træning har jeg også en rygsæk med. Den er der endnu flere bolde og bidepøller i. Samt forskellige targetplader, frit søgs genstande og alt muligt andet man måske kan få brug for når man står langt fra bilen (hvor der ligger endnu mere hundegrej) og liiiige har brug for xxxx. Det er nok kun noget 'træningstosser' helt forstår smiley smiley smiley
    @TS: Jeg har også en Pinewoodjakke. Ikke samme model. Men jeg er virkelig glad for den jakke smiley Den er en vinterjakke og den har nu været igennem sin fjerde vinter og den kan sagtens holde et par vintre til. Så kvaliteten hos Pinewood lader ikke til at fejle noget.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.612
    #12   6. maj Hvad jeg mente, Mette, var bare, at det nok ikke er mere ubehageligt med ting i en ryglomme end med ting i en rygsæk. Nogle gange skriver jeg det, jeg tænker - glemmer at forklare de der tanker.

    Den her ser også smart ud

    https://www.camillasdyrecenter.dk/menneske/hundelufter-jakke-skaljakke-roed

    Det er lidt fikst, at der er indbygget "pivedyr" i kraven smiley


  • #13   6. maj Isabelle, DogCoach er lige præcis lavet som hundeLUFTERtøj, og er glimrende til netop dét. Til træning er deres tøj ikke optimalt - lommerne sidder forkert placeret ift. hurtigt at komme i dem, og ryglommen er for lille og utilgængelig. Men til lige at have det nødvendige på lufteture, er den genial. Også fx piverten i halskraven - noget som er glimrende på ture, men totalt ubrugeligt i træning smiley Et opmærksomhedspunkt ved DC er dog, at deres tøj ingenlunde er vandtæt. Vandsøjletrykket er under 5.000 på alle deres ting, så det kan holde til lidt støvregn, men det er dét.

    Pinewood er nok for meget, bare som hundelufterjakke, og ryglommen er gigantisk og ikke særlig flatterende. Men det er genialt når man træner, og særligt når man har en hund der belønnes med legetøj.

    Mette, hvilken jakke har du i vinter-udgave? Jeg har forsøgt at finde en foret Pinewood med god ryglomme, men det er ikke lykkedes. Har jeg overset en model?


  • #14   6. maj Jeg har den, og er ret glad for den i og med den er vind og vandtæt (det er min stadig)
    Personligt synes jeg bare, den er for "tung" ift. at den ikke er ret varm.

    Jeg har en "gammel" Pinewood-vinterjakke, som nærmest er i oilskin. DEN er til gengæld både varm og totalt uopslidelig smiley

    Ellers foretrækker jeg faktisk en let varm dunjakke om vinteren, med en vinter-træningsvest udover smiley


  • #15   6. maj Isabelle

    Jo det er super ubehageligt med ting i ryglommen når man sidder ned op af noget, så skal man køre bil er det rarest lige at tømme ryglommen imens smiley Men ude på selve turen eller til træning er ryglomme GULD værd. Bowies trækkelegetøj som vi har med på tur kan oftest ikke være i en almindelig lomme. Og skulle det være i en taske ville det tage alt for lang tid at finde frem på et indkald f.eks hvor Bowie er hurtig som lynet.

    Eneste ulempe ved de åbne ryglommer er at min hund er så uopdragen at hun hopper op og forsøger at stjæle legetøj fra lommen og har derfor ødelagt et par syninger i diverse veste smiley


  • #16   6. maj Nå jo, og så bruger jeg også tit ryglomme til en lang line, her er det smart at man kan have en 10-20 meter line nemt på sig smiley

  • #17   6. maj 13: Har lige været ude og tjekke. Det eneste jeg kan finde er at den hedder "Style no. 5183 Season A20". Den største ulempe ved den er at den er tung, men jeg holder meget af den smiley

  • #18   6. maj Og ja, ryglommer skal som regel tømmes ind man sætter sig fx ind i bilen - man sidder ret akavet med en 400 grams apport i ryggen smiley Man skal lade være med at falde på 'popo'en' med en apportbuk i ryglommen. Det får man blå balder af smiley smiley smiley

  • #19   6. maj Jeg opdager ALTID først, at jeg har glemt at tømme ryglommen, når jeg allerede sidder i bilsædet smiley

  • #20   6. maj Mette, det lader til bare at være Dogsport (muligvis første udgave?), men den er ikke foret, er den?

  • Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2024

    Følgere: 20 Emner: 12 Svar: 157
    #21   6. maj Fantastisk med alle de gode svar, tak for dem smiley smiley
    Jeg prøver lige jakken på i den nærmeste fremtid og ser om det bliver den, eller om jeg skal starte med vesten fra Non-stop smiley

    En stor lomme er et hit når man både har bidepølse, Wubba og en sporline med på lang tur - de første to ting er med for at kunne aflede den lille reaktive skid når der kommer en hund han ikke kan lide smiley smiley smiley


  • Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2024

    Følgere: 20 Emner: 12 Svar: 157
    #22   6. maj Bøllen ELSKER sin Wubba smiley smiley

    profilbillede
  • #23   13. maj @20: Nej, den er ikke foret. Jeg har bare altid tænkt på den som en vinterjakke smiley Bruger den kun om vinteren. Og ja, det kan godt passe at den er en første udgave. Den er virkelig gammel smiley

Kommentér på:
Pinewood jakke?

Annonce