{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Reusrs bank dyrelæge konto
  • #1   10. nov Hvorfor ikke bare oprette en særskilt konto i sin egen bank, hvis man har den slags behov?

• #2   10. nov Nej. Jeg har en opsparingskonto og en god forsikring.

• Lars  H
    Lars H Tilmeldt:
    maj 2025

Følger: 12 Emner: 3 Svar: 7
    #3   11. nov Hvis det er akut og dyrt og forsikring ikke dækker

• Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 139 Emner: 32 Svar: 4.429
    #4   11. nov Hvad er forskellen på en dyrlægekonto i Reusrs (???) bank og alle andre banker?

• #5   11. nov jeg må være bagud... troede kun de gjorde sig i kviklån...

• Isabelle
    okt 2023

#6   11. nov Nåååå Resurs bank smiley

• #7   11. nov Hm.. er det ikke bare et lån de vil yde en til at dække dyrlæge udgifter?

• #8   11. nov Jeg har brugt Resursbanklån i forbindelse med brillekøb på afbetaling, det fungerede upåklageligt.
    Og blev det nødvendigt ved akut sygdom ved hunden, hvor forsikringen ikke dækker, så ville jeg sikkert tage lån. Kommer dog an på renten. Rentefrit ingen tøven.

• #9   12. nov "Kommer dog an på renten. Rentefrit ingen tøven."
    Men altså et lån kommer jo ALTID med en omkostning. Der står at de årlige omkonstninger i procent er mellem 15,65 og 17,65 ved et lån på 20.000. Dvs. låner man 20.000 kr så koster det mellem 3.130 kr og 3.530 kr om året. 15,65 var så ved 6 års løbetid og 17,65 ved 2 års løbetid. Dvs. man betaler mellem 7.060 og 18.780 kr smiley ekstra ud over det beløb man gerne vil låne. Altså en god forretning for Resurs 'bank' smiley Og knapt så god for lånerne.

• #10   12. nov smiley Ok der er så en regnefejl i mit forrige indlæg; laver det om i morgen

• #11   13. nov Det mindste man kan låne hos dem er 20.000 kr. Ved en løbetid på 6 år og en månedlig ydelse på 422 kr ender man med i alt at have betalt lidt over 30.000 retur for at låne 20.000 kr - altså 50% !!!! mere end det man havde brug for smiley . Ved en løbetid på 2 år med en månedlig ydelse på 991 kr ender man med at have betalt knapt 24.000 kr tilbage.
    Sådan helt rent person har jeg lidt svært ved at forstå hvorfor man ikke sparer op istedet. Ja, det koster et månedligt beløb, men det gør en ydelse på en lån dælme også og jeg må indrømme at jeg ikke ville have lyst til at forære en 'ågerkarl' 10.000 af mine penge, som jeg har knoklet for. Men OK det er nok bare mig der økonomisk er totalt gammeldags smiley Jeg vil hellere spare op end låne penge.

• #12   13. nov Mette: Der er andre regler når de samarbejder med fx. Profil Optik, en dyreklinik, etc. og lånet oprettes som del af et køb. Jeg tror jeg lånte omkring 5.000kr til briller. Jeg kan ikke huske renten, men hvis der var en, var den ret ubetydelig, ellers låner jeg ikke.

I forbindelse med Skyes sygdom har det været en overvejelse, at låne igennem den bank som Dyrehospitalerne har aftale med, og der samme gør sig gældende der, at renten skal være minimal.

• #13   14. nov @Sanne: Jeg kiggede bare på deres hjemmeside så hvad der er af aftaler med optikere og dyrlæger ved jeg ikke smiley
    Det er ikke renten du skal kigge på men ÅOP - renten er pt ofte den mindste omkostning ved et mindre lån smiley Det er ÅOP, der fortæller dig hvad dit lån koster. Tommelfingerregel: ÅOP høj når renten er lav. ÅOP skal indeholde oprettelsesgebyre, andre gebyre, renter og alle andre omkostninger der er ved lånet.

• #14   14. nov Jeg har selv en aftale med dem igennem profiloptik, fordi jeg i en periode skiftede styrke hvert halve år, så det var langt billigere at have deres lifestyle, hvor jeg så fik skiftet glas gratis, end at købe nye glas hele tiden. Den aftale de har med Resurs bank, er der 0 i udbetaling, 0 i renter og 0 i gebyrer og dermed også 0 i åop.

Skulle jeg stå en dag med en så stor regning st opsparingen ikke kan sluge den og forsikringen heller ikke dækker, men at jeg vurderer at det er moralsk og etisk forsvarligt at lade hunden leve, så er jeg nok åben for der meste.

• Isabelle
    okt 2023

#15   14. nov Hvad TJENER Resurs på deres "liftestyle"? Profiloptik får vel pengene for de nye glas - eller deler de med Resurs?

• #16   14. nov Aner det ikke Isabelle, men mon ikke de tjener noget, ellers tror jeg ikke de gjorde det. men mon ikke de har sat deres priser på stel efter det. Jeg er bestemt ikke så blåøjet at jeg ikke ved at der bliver tjent på mig smiley

Kommentér på:
Reusrs bank dyrelæge konto

Annonce