{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.611 visninger | Oprettet:

Nu har jeg også hund med mundkurv :/ {{forumTopicSubject}}

Ved ikke om nogen kan huske denne tråd jeg lavede for et stykke tid siden:

http://www.hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=476071

Kato har åbenbart længe haft en tendens til at være aggressiv og som jeg skriver i linket overvejede jeg meget kraftigt at lade ham kasterere..

Jeg snakkede efterfølgende med en adfærdsbehandler og vi kom frem til at kasteration ikke ville hjælpe på ham. Så det er jeg selvfølgelig gået bort fra.
Hun gav mig nogle fif og råd til hvordan det kunne blive bedre, og det hjalp, bortset fra mht. fremmede mennesker..

Nu ligger landet sådan at Kato har haft bidt en mand i næsen fordi han tog Kato op til sig efter Kato havde knurret af ham, og der bed han hul.. Dette er små 4-5mdr siden.. smiley

For et par dage siden var den så gal IGEN !
Vi var oppe ved Brugsen her i byen og jeg står med Kato i snor, en ældre dame kommer hen og spørger om hun må hilse på ham og det siger jeg ja til og har et meget vågent øje på ham.
Der går ikke 2sek fra hun begyndte at kæle med ham til han bed hende i hånden.
Denne gang bed han ikke hul, men markerede "kun".. Damen siger at det ikke gør noget og at hun bare kan lade være med at hilse på fremmede hunde.. smiley

Dette er fuldstændig uacceptabelt for mig og jeg tager straks kontakt til min adfærdsbehandler for at hører om hvad hun vil anbefale..
Jeg nævner selv aflivning af ham, men det vil hun ikke anbefale på trods af at det er anden gang han bidder..

Hun anbefaler derimod at han på ingen måder må hilse på fremmede mennesker, han må ikke komme med op i byen når jeg skal handle eller sådan og er det nødvendigt at have ham med så skal han have mundkurv på..

Det syntes jeg på et eller andet punkt lyder underligt, og jeg ringer derfor til en anden adfærdsbehandler som samtidig er vetrinærsygeplejerske og snakker også med en dyrlæge..
De anbefaler heller ikke aflivning, på trods af de alle 3 siger at der er ca. 75% chance for han bidder igen, men syntes også at det at den første adfærdsbehandler har foreslået er en god ting og det vil de også anbefale..

Så ja, nu skal jeg simpelthen ud og finde mig en mundkurv til Kato, og er simpelthen bare SÅ forvirret mht. Kato, hans adfærd og hvad jeg skal gøre hvis han bidder endnu engang som jeg vil kæmpe en brav kamp for han IKKE gør igen..

Min personlige holdning til mundkurv er at det hæmmer hunden ekstremt meget, men kan det forhindre at jeg er nødt til at aflive ham, jamen så er det vel det jeg må gøre brug af.. smiley

Grunden til jeg gerne vil beholde Kato hos mig så længe som muligt er at jeg har en depression + social angst og ja så er han simpelthen lyset i mit liv, og det der holder mig oppe..
Det lyder måske egoistisk, men Kato betyder ekstremt meget for mig da han har været der igennem alle de hårde tider igennem det sidste års tid, og han har været en stor psykisk hjælp for mig.
Samtidig er hans og mit forhold til hinanden helt ekseptionelt (staves?), det kan næsten ikke forklares hvor knyttet vi er til hinanden..


Men hvad mener i om adfærdsbehandlernes og dyrlægens foreslag mht. mundkurv osv på Kato?
Skulle jeg have været standhaftig og fået ham aflivet med det samme eller hvordan?


P.S: Jeg ønsker ingen negative kommentarer, KUN konstruktiv kritik hvis kritik skal gives til og om mig, da det er det jeg kan bruge til mest. På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nu har jeg også hund med mundkurv :/
  • #2   23. sep 2011 Du har en hund, der bider. Det bliver du nødt til at forholde dig til. Enten skal han aldrig i nærheden af fremmede mennesker, eller også bliver du nødt til at sørge for, at han ikke kan bide. Det kan du gøre med en mundkurv, som jo altså kun hæmmer en hund i at bide- ikke andet. Selvom han får mundkurv på, så skal fremmede naturligvis ikke hilse på ham. At han bider, er jo hans måde at sige fra på, og det bliver du så nødt til at gøre, når han ikke selv kan.

  • #3   23. sep 2011 At han bider en mand, der tager ham op PÅ TRODS AF at hunden forinden har knurret, ja det er da kun forståeligt.

    At du tillader en fremmed dame at hilse på ham, når du ved han er utryg forstår jeg ikke. Selvom du kan læse ham , er det lige så vigtigt at den der hilser kan - og det aner du ikke om vedkommende er kompetent nok til. Garanteret det kunne være undgået, for han har sikkert sendt mange signaler.

    Jeg ville ikke aflive, men beskytte min hund mod de situationer, der er så svære for ham at han ser sig nødsaget til at bide.


  • #4   23. sep 2011 Jeg prøver med mundkurv i et stykke tid for at se om det hjælper, hjælper det ikke så bliver jeg desværre nødt til at tage den ekstremt hårde beslutning om aflivning som jeg ved vil få min verden til at bryde fuldstændig sammen.. smiley

    Det lyder måske underligt, men kunne jeg ligge mit liv i Kato's "hænder" så ville jeg gøre det uden at tvivle.. Han er den bedste hund jeg nogensinde har haft og kommer til at have og jeg elsker ham mere end selve livet..

    Der er desværre bare det at jeg ikke stoler på ham mere når det kommer til fremmede mennesker..
    Og det er måske svært at forstå for folk at han altså bidder, for som de siger "han er jo såååååå sød og rigtig charmerende", ja det kan godt ske han er det, men han er åbenbart også en ulv i fåreklæder, desværre.. smiley



    Nåååhr jo, fik også afvide at jeg IKKE må skælde ham ud hvis han knurre af folk da det er en måde at sige fra på for ham..
    Problemet er bare at jeg har skældt ham ud når han har gjort det, da jeg ikke mener at det er noget han skal gøre.
    Adfærdsbehandlerne fortalte mig så at det var dumt at gøre da han så ville tænke "nå jeg må ikke knurre, så må jeg gøre noget andet" og derfor går over til at bidde..


    Det er en ekstremt svær situation for mig at stå i, da jeg virkelig ikke kan forestille mig mit liv uden Kato, men samtidig vil jeg jo heller ikke have/acceptere at han bidder folk... smiley


  • #5   23. sep 2011 Vibe - Her forleden da han bed, logerede han med halen havde ørene fremme som han plejer når han er glad..
    Ja han havde et meget glad kropsprog og udtryk, men på et splitsekund kom ulven frem..


  • #6   23. sep 2011 Charlotte - Havde jeg hørt at Kato knurrede ville jeg straks have taget ham væk. Men da jeg ikke hørte det kunne jeg ikke gøre noget (skal lige siges at jeg var på toilettet)..
    Men at han så tager ham op efter han har knurret giver absolut ingen mening for mig og i mine øjne er det så selvforskyldt at han blev bidt i ansigtet..


  • #8   23. sep 2011 Altså når Kato er hjemme hos os selv, hos min mor eller mormor så er han den mest selvsikre hund i verden, men bristen kommer lige så snart vi er ude i den store verden..

  • #9   23. sep 2011 Dit lange indlæg for mig til at forstå at du faktisk ikke kan læse ham. Du er ikke klar over hvad det er for nogle signaler han sender, når han synes noget bliver ubehageligt. Ved du ikke hvad du skal kigge efter, kan du ikke hjælpe ham. Du synes måske han så glad ud ja, men en hund der logrer er ikke lig med tryg. Ansigtsmimikken kan du ikke se, når du står med snoren i hånden.

    - var jeg sig ville jeg få læst op på lektien omkring hundeadfærd, få evt din behandler til at hjælpe.


  • #10   23. sep 2011 Folk fatter generelt ikke, hvordan man snakker med en lille hund. Jeg oplevede i toget, at to fremmede mænd ville hilse på louie, som sidder i tasken på sædet ved siden af mig. Det må de da gerne, Louie har det fint med fremmed. BEGGE tog fat i kindpelsen, holdt hans hoved og stak deres fede fjæs helt ned til ham! Hvad er det?

    Carina, er det helt umuligt for dig bare at holde ham væk fra fremmede mennesker? Altså for mig at se, så har han jo ikke bidt sådan helt ud af den blå luft, men i ret pressede situationer?


  • #11   23. sep 2011 Ja kan godt se at jeg har lavet en fejl der mht. at lade en person hilse på ham.. My bad..



  • #12   23. sep 2011 Nej, du skal da ikke aflive.!!!!

    Enig med de andre - hold ham fra fremmede mennesker. Så svært er det da ikke. Han bryder sig ikke om det - så hjælp ham der.

    Jeg har en hanhund, der ikke kan lide andre hanhunde. Nemt nok - så skal han bare ikke i nærheden af dem. Jeg kunne da ikke et sek. overveje at lade ham aflive af den grund.

    Når folk sprøger om han må hilse på deres hund, svarer jeg bare nej. JEG bestemmer - og så er den ikke længere. Jeg ser det end ikke som et problem.


  • #14   23. sep 2011 Julie - Nej det er ikke helt umuligt at holde ham 100% fra fremmede mennesker.. Men nogle gange kan det blive et problem..

    Charlotte - Ja hende der er adfærdsbehandler og vetrinærsygeplejerske sagde dette..

    Vibe - Vil ikke mene at jeg ikke kan læse min hund, men nogle gange kan det være svært for alle især hvis hunden sender misvisende signaler..
    Jo jeg kan sagtens læse min hunds ansigtsmimik da jeg stortset altid sætter mig ned ved siden af ham hvis jeg f.eks står og venter óg der er mange mennesker eller sådan lige i nærheden af ham.
    Men desværre gjorde jeg ikke det forleden.. smiley


  • #15   23. sep 2011 Ja Kato kan heller ikke lide andre hanhunde og dem holder jeg ham fra.. Men jeg kan jo ikke lukke ham inde for evigt fordi der er fremmede mennesker på gaden..

  • #16   23. sep 2011 * Carina *
    Nu skriver du godt nok, at du ikke ønsker nogle negative kommentarer. Men en af nogle af "uheldne", kunne måske elimineres, ved at du ikke kombinerede handle - og lufteture. Jeg har aldrig kunne forstå, at folk vil udsætte deres hund for tyveri, chikanering og netop uheldige hændelser, ved at folk/børn absolut skal hen og "røre". Meget få hunde, føler sig trygge ved at sidde bundet ved en krog, udenfor et supermarked. Og så er det, at det kan ske, at den reagerer mod "berøring", fra folk der ikke kan læse hundens signaler og bare går direkte hen til ...en knuren, et nap, eller et rigtigt bid.
    Nej, efter min mening, bør luftning og handling, foregå hver for sig. En hund har ingen glæde af at sidde og kukkelure udenfor en forretning.


  • #18   23. sep 2011 Carina: hvis du ikke kan det altid, så giv ham mundkurven på i de situationer. Jeg tænker bare, hvor forfærdeligt det ville være, hvis folk bare kom til at gå for tæt på ham, og han så bed ud. Og hvis det bliver meldt, så kan du risikere aflivning eller påbudt mundkurv hele tiden.

  • #20   23. sep 2011 Maj-Britt - Nemlig, men ak folk her i byen er ret tit og ofte fatsvage når det kommer til hunde.. og det er alle hunde, ikke kun min..

    Tina - Det er også ekstremt sjældent at jeg har ham med ud og handle, men hvis jeg f.eks skal ned og købe smøger og direkte ned til min mor hvor jeg skal have Kato med så er det nemmest for mig at have ham med, da jeg bor i den ene ende af byen og brugsen og min bor i den anden ende af byen..


  • #21   23. sep 2011 Charlotte - har haft kontakt til 2 adfærdsbehandlere og 1 dyrlæge. Det var kun den ene adfærdsbehandler der sagde dette.. Hverken dyrlæge eller den første rådede mig til det...

    Maj-Britt - Ja det kunne da være dejligt hvis det virkede.. meeeen jeg tvivler meget..


  • #22   23. sep 2011 Julie - Lige præcis, jeg er bare ekstremt bange for at han bidder igen..

  • #23   23. sep 2011 Beanmor - Det er ikke svært at bede dem om det, men det er svært for folk at fatte det da de åbenbart er ret så fatsvage..

  • #24   23. sep 2011 Enig med Vibe...

    Og så synes jeg du skal sammen med en adfærdsbehandler se om du kan hjælpe ham af med hans nervøsitet på en ordentlig måde...Ikke at han skal snakke med gud og hver mand (eller hund) Men simpelthen for hans skyld så han ikke skal gå med den nervøsitet i sig... Det må han/hun have nogle øvelser eller råd til hvordan man gør:o)

    Pøj pøj med ham...


  • #25   23. sep 2011 Gad vide om man kunne sætte et stort skilt fast på ham hvor der står "Fjerner du ikke dine grabber så kan jeg love dig for at jeg ikke bare napper"..

  • #26   23. sep 2011 Charlotte - Nej det gør han ikke..

    Fru Robbie - Har haft en adfærdsbehandler på ham i små 4-5mdr nu..
    Udover det har jeg kontaktet endnu en samt en dyrlæge efter episoden her forleden..


  • #27   23. sep 2011 charlotte + carina: jeg tænker bare, at grænsen for, hvornår han føler sig presset, nemt kan rykkes. En dag er det når han bliver løftet, den anden er, når han bliver klappet, en tredje dag er det måske når et barn går for tæt forbi.

  • #28   23. sep 2011 Beanmor - Præcis det har han selv været skyld i, men det at bidde er for mig stadig uacceptabelt..

    Julie - Jeps kan godt se hvad du mener, jeg har også gjort mig den tanke at kan han så finde på at bidde en af mine søstre næste gang..
    Og gør han det eller bare et barn generelt, jamen så bliver han aflivet..


  • #29   23. sep 2011 Kan ikke forstå du er bange for at bidder igen hvis du bare siger til fremmed at de ikke må hilse hvad er så problemet!

    Det er jeg også nødt til med min da hun bliver usikker også selv om hun ligner en der gerne vil snakke! Men 2 sek og så siger hun fra fordi de læner sig ind over hende eller fordi de stikker ansigtet helt ned i hovedet på hende!

    Sig til folk at de ikke må hilse på hunden men at hunden godt må hilse på dem hvis den har lyst!

    Vi mødte en papillion ( staves) hvor ejeren spurgte om de måtte hilse( sikkert fordi Ginga har mundkurv på) og den havde bestemt ikke lyst til at hilse aelv om han gjorde et ihærdigt forsøg på at trække hunden hen til min, var meget tæt på jeg sagde noget men så gik det vidst op for ham at hans hund nok ikke brød sig om det! Er sikker på den havde gjort udfald hvis han var blevet ved med at tvinge det ned over hovedet på den!


  • #30   23. sep 2011 Kan ikke forstå du er bange for at bidder igen hvis du bare siger til fremmed at de ikke må hilse hvad er så problemet!

    Det er jeg også nødt til med min da hun bliver usikker også selv om hun ligner en der gerne vil snakke! Men 2 sek og så siger hun fra fordi de læner sig ind over hende eller fordi de stikker ansigtet helt ned i hovedet på hende!

    Sig til folk at de ikke må hilse på hunden men at hunden godt må hilse på dem hvis den har lyst!

    Vi mødte en papillion ( staves) hvor ejeren spurgte om de måtte hilse( sikkert fordi Ginga har mundkurv på) og den havde bestemt ikke lyst til at hilse aelv om han gjorde et ihærdigt forsøg på at trække hunden hen til min, var meget tæt på jeg sagde noget men så gik det vidst op for ham at hans hund nok ikke brød sig om det! Er sikker på den havde gjort udfald hvis han var blevet ved med at tvinge det ned over hovedet på den!


  • #31   23. sep 2011 Men er det fremmede og børn?

  • #32   23. sep 2011 Charlotte: han advarede, så vidt jeg kan se, ikke ved damen, der klappede ham?

  • #33   23. sep 2011 Der er ikke andre end mig og dyrlægen som får lov til at røre mine hvalpe eller voksne hunde....Og så folk som hundene kender godt, og selvfølgelig hvalpekøbere.....
    Mine hunade har der for aldrig bidt et menneske, men hvis der kom en uindbudt ind af mine åbne døre om natten, så vil jeg gerne have at bjæfferne, de lige sætter lidt tænder i vedkommende, så han smutter ud igen.
    Hvorfor er det så svært for ejere af små og mindre hunde at forstå, de ikke skal overskride hundenes grænser..


  • #34   23. sep 2011 Carina:

    Hvis du har læst lidt om racen vil du vide, at en Lahsa Apso ofte er særdeles mistroisk over for fremmede og altid vagtsom.
    Det er en meget stolt, selvbevidst, intelligent og egensindig hund.

    Du har sat den i situationer, hvor den har følt sig meget utryg og derfor disse udfald. Den er altså ikke aggressiv og mundkurv til sådan en race vil på ingen måde fungere.

    Det vil fremover være dit ansvar ikke at bringe den i sådanne situationer.
    Min veninde ejer en Lahsa Apso og hun viste, at den havde disse egenskaber. Dog findes der to linjer og især hunde, som er fremavlet efter den gamle linje, som jeg ikke kan huske, kan have denne adfærd og man skal være påpasselig overfor børn.Hendes er fra den nyere linje og viser ingen tegn på dårlig adfærd overhovedet, han er helt fantastisk og på ingen måde mistroisk over for fremmede, men meget social.

    Du skal også tænke på, at hunde fornemmer vores sindstilstand og som du beskriver, er du desværre ikke helt i balance pt. og så tager hunden over.

    Håber alt det bedste for jer begge smiley


  • #35   23. sep 2011 Jeg synes heller ikke at du skal aflive ham. Men jeg synes til gengæld heller ikke det lyder som om du har en særlig god adfærds behandler. En adfærds behandler burde kunne tackle hunde som er usikre og derved bliver aggressive det er et helt almindeligt problem synes det lyder meget mærkeligt at det problem ikke er blevet løst det er synd for jer begge smiley

  • #36   23. sep 2011 Skal lige siges at min hund ikke knurre men sender andre signaler som man ikke måske lige kan se hvis man ikke har set dem før eller hvis man ikke kender hunden!
    Og det sku undre mig om ikke din hun har gjort det samme inden han bed damen
    Ørene tilbage halen slap sunket hovede!


  • #37   23. sep 2011 Han fortjener som jeg læser det ikke at blive aflivet, men at du som ejer bliver mere bevidst omkring din hund! Men klart hvis ikke du stoler på ham så er det jo noget skidt!

    Jeg vil give ham en chance og tage mine forholds regler og så holde ham væk fra fremmede!

    Og hvis han patu skal møde nogen jamen så sig de skal ignorer ham og så se hvordan han reagere!

    Kender ikke din hund, men min hun bliver ved med at snuse til folk og hvis hun godkender dem så henter hun stolt sit legetøj! Og ikke før det sker skal folk snakke med hende for så bliver hun usikker! Men gær hun det så kan de også alt med hende!


  • #40   23. sep 2011 Charlotte DKK....Ja ikke, men du ved jo også hvad du har med at gøre.

  • #41   23. sep 2011 hvis det er fordi han usikker og bange kan du også hjælpe ham på vej med et foder fra Rc somhedder Calm og/eller præparater mod angst 8enten receptpligtige eller ej). >Det er meget svært at træne en hund, der er usiker og derfor vil det være en stor hjælpe at fibde noge der kan tage toppen af angsten smiley

    For mig virkede det at svare folk som ville hilse med et kort kontant : Hun bider


  • #43   23. sep 2011 Hvis man gerne vil at ens hund skal hilse så lad den snuse og så må folk jp få at vide de skal sætte sig på hug og ikke røre hunden men lade den røre dem!
    Så det er hunden der hilser


  • #44   23. sep 2011 Enig i, ingen aflivning, han er ikke agressiv, men hamrende usikker.

    Min ene schæfer var i starten usikker på fremmede mennesker, hun enten gøede helt vildt, eller knurrede/brummede meget dybt, I ved HELT nede fra maven af.
    Overtog hende som 15 måneders, så har ikke haft hende fra hvalp.
    Der blev sagt til ALLE på besøg, ignorer hende og lad være med at tage kontakt, men lad hende gerne selv komme og snuse til jer, ingen hurtige bevægelser når hun er ved jer.
    Når hun gøede/knurrede/brummede fik hun et NEJ fra mig hvorefter hun så forduftede.
    Idag er hun 2 år og har det fint med fremmede, det kan stadig ske hun brummer, især ved mænd, men der går kun 2 min så er hun ligeglad. Men hun er stadig ikke en pussenusse-kæleklappe hund overfor fremmede, hun vælger bare at ligge sig og lade folk være.

    Er dog ikke i tvivl om hun aldrig ville gå skridet videre, det er hun slet ikke "selvsikker" nok til. Hun vælger at gå. Men det bliver bedre fra dag til dag smiley


  • #47   23. sep 2011 KUNNE det tænkes at hunden havde smerter et sted?

    Ofte er det sådan at hvis en hund løftes og den feks er skæv i nakken så føler den sig svimmel og derfor reagerer den sådan..

    Jeg ville henvende mig til en hunde kiropraktor og få hunden gennemgået, jeg bruger selv denne; www.thetouch.dk

    Og ud over det ville jeg så derefter finde en adfærdsbehandler der vidste mere om smerter inden man starter på en evt adfærdsbehandling!.. 80% af hundene går faktisk rundt med smerter og derfor har de den adfærd og ender også med aflivning fordi man ikke er klar over det kunne være smerte relateret..


  • #48   23. sep 2011 Jeg har selv en hund der kan finde på at bide hvis hans grænser overskrides af fremmede. Eller jeg går ud fra at det stadig forholder sig sådan, for fremmede får ikke lov til at hilse på Sigurt. Med mindre han selv tager initiativet til kontakt.

    Det er mit ansvar som ejer at Sigurt ikke bliver sat i en situation som han ikke kan overskue. Det er ikke hans skyld hvis han bider, det er min. Derfor skal han ikke straffes eller iføres mundkurv.

    Det er ikke svært at sige fra på sin hund vegne.


  • #49   23. sep 2011 Vil lige give mit besyv med angående om man skal skælde sin hund ud for at knurre.

    Jeg vil sige, at jeg er helt enig med adfærdsbehandlerne, knurrer en hund for at advare om at dens grænser er blevet overskredet eller at den føler sig presset, så skal det ikke straffes, for så er det nemlig netop at man risikerer at hunden indser at dens knurren ikke bliver respekteret og så bliver nødt til at eskalere advarslen, måske med en snappen, der så virker til at den kommer heeelt ud af det blå fordi der ikke har været noget knurren eller anden advarsel før.

    Hjemme hos os må man gerne knurre og hvæse, så længe det bliver brugt som konfliktløsende kommunikation, og min erfaring er at det virker. Situationer eskalerer ikke på samme måde og det er meget sjældent at jeg bliver nødt til at gribe ind, og når jeg gør, så er det fordi en eller anden idiot (læs yngste kat) ikke respekterer at der bliver sagt fra overfor ham.

    Til sidst. Jeg synes ikke at Kato lyder decideret aggressiv, men at han er usikker og føler sig presset af mennesker han ikke kender og at han så siger fra, hvilket jo er fint nok når nu han har det sådan. Så jeg ville umiddelbart også sige, at kan du kontrollere situationen og sørge for at han aldrig bliver presset så meget at han føler han bliver nødt til at markere, så ville jeg ikke overveje aflivning.

    Børn kan hurtigt blive for meget og for voldsomme for Lia. Er er allesammen udenfor og hun løber løs er det ikke noget problem, for der kan hun selv styre situationen, lege med dem, men samtidig søge afstand når hun føler de bliver for meget. Er vi indenfor så har jeg et øje på hver finger og kontrollerer situationen for hende.

    Hendes reaktion er heldigvis altid at søge væk eller søge hen til mig, og så har hun et meget gradvist advarselsforløb (hvor en blød knurren kommer forholdvis tidligt i forløbet), men jeg er meget opmærksom på at hun ikke kommer i en situation hvor hun bliver trængt op i en krog og ikke kan slippe væk.


  • #50   23. sep 2011 Hvis det med at knurre og skælde ud var til mig, så skældte jeg ikke Tøsen ud.
    Når hun brummede af folk på afstand fik hun et roligt, men bestemt NEJ. Og det var det smiley Hun er en lidt følsom hund, så hun forstår et nej hurtigt.


  • #51   23. sep 2011 Undskyld mit sene svar men jeg har ikke været hjemme..

    Nu har jeg læst alle jeres indlæg igennem,og ja er godt klar over at det på sin vis er min skyld at han bed her forleden..
    Nu skal jeg prøve at svare jer hver især..

    Bedste & Mother Theresa - Nej jeg ville aldrig tilgive mig selv hvis han bed et barn og som jeg har skrevet længere oppe, bidder han nogen sinde et barn, jamen så er der No Mercy og han bliver aflivet..
    Men dette vil jeg gøre alt i min magt for ikke sker, koste hvad det vil..

    M.I - Grunden til jeg overvejede aflivning meget kraftigt er fordi det er fuldstændig uacceptabelt at bidde i min verden, for ja, hvem bliver så bidt næste gang, mine søstre? Min mor? En anden hund? osv..

    Anne Julie F - nej selvfølgelig er det ikke svært at sige fra på sin hunds vegne.. Men nogle gange er det en tanketorsk som det var forleden.

    Jeannette F - Smerter har han ikke, dette er blevet testet så sent som idag..

    Alfisten - At jeg har dummet mig, ja det har jeg forstået.. En tanketorsk fra min side af.. Og tusind tak, håber virkelig at træningen kommer til at gå godt og at der kommer et godt resultat ud af det..

    Nu som medløber DKK snob. - jeg siger også til folk når han knurre at de skal lade ham værre, de skal hverken snakke med ham, se på ham eller noget som helst.. Men håber da at min basse en dag kan komme over sin usikkerhed..

    Mor Til Tøserne JogP smiley 3 - Lucky you.. smiley

    chastine L - Har du et link så man kan læse om det foder?

    jeanette B - Det eneste tidspunkt jeg ikke stoler på ham er omkring fremmede mennesker. Ellers vil jeg ligge mit liv i hans "hænder"..

    Løvgreen - Photoman . - Jeg er pt. på jagt efter en ny adfærdsbehandler som måske har mere forstand på min race end hende jeg har nu..

    Blue Pearl - Ja jeg ved stortset alt der skal vides om en Lhasa Apso..
    Så ved godt at de kan være mistroiske overfor fremmede, men fra at være mistroisk og til at bidde, der mener jeg at der er stor forskel..
    Men kan ske at han har det på samme måde somjeg mht fremmede mennesker og nye ting. Jeg har social angst og bryder mig generelt ikke om mennesker jeg ikke kender eller hvis der er for mange mennesker..

    Beanmor - Som jeg har skrevet så ja nu har jeg forstået at det er mig der har begået den største fejl.. Men vil nu ikke kalde ham for et hysterisk bæst.. Tværtimod..

    Nu tror jeg at jeg fik svaret alle..

    Men kan Kato's måde at reagere på være præget af den måde jeg har det med fremmede mennesker pga. social angst?
    Altså jeg kan heller ikke lide fremmede mennesker, mange mennesker og slet ikke nærgående mennesker..
    Det fik jeg ikke spurgt adfærdsbehandlerne om..


  • #52   23. sep 2011 ja det tror jeg bestemt på!

    Men jeg sys ikke at du behøver mundkurv hvis folk ikke respektere et nej og din hunds signaler. Så er det ærligt for egen regning ( håber jeg virkelig de gør, da det ikke er fair at presse en hund ud i en situation hvor den er tvunget til at reagere) men lad ham ikke ude af syne ( såsom foran en butik)
    Desuden gik der hul på damen, altså var det et bid eller mere en krafteig markering??


  • #53   24. sep 2011 jeanette - Første gang bed han hul i mandens næse..
    Her med damen nåede han kun at markere da jeg nåede at tage godt og grundigt fat i ham.. Jeg mødte faktisk damen idag og spurgte hvordan hånden og hun havde det og hendes svar til mig var "Det går fint og der er intet sket. Men det gør ikke noget, jeg kan bare lade være med at hilse på fremmede hunde selvom jeg spurgte om lov. Du er bare flink og sige ja for at din hund skal blive mere social, jeg skal bare lære at holde nallerne for mig selv"..

    Det er satmer flot sagt af en ældre dame..


  • #54   24. sep 2011 Teitur - Jeg vil i starten, imens vi træner,bruge mundkurv, eller hvis jeg er "tvunget" til at have ham med og ikke kan få nogen kan kender til at være hos ham..
    Ellers ikke da jeg faktisk er modstander af mundkurv..


  • #55   24. sep 2011 Jeg gider ikke læse alle dine svar, men jeg synes du skal få nogle venner og bekendte - og evt fremmede til at mødes med dig et sted, hvor de stiller sig på en "række" med 15-20 meters afstand. Hver person har en lomme med LÆKRE godbidder(kylling, rester, skinke, et eller andet blødt og lækkert). Når í nærmer jer, smider personen et håndfuld mad hen til ham. Ikke noget med, at bukke sig, sige noget eller vende sig mod hunden. I starten er det en idé, at personerne står lidt skråt væk fra ham. De skal ikke gøre noget, andet end at smide maden. Og så videre til næste person.. Og langsomt kan i gå videre med, at de kan kigge på ham, sætte sig ned, give det i hånden efter et par møder.. Det vil hjælpe i hvert fald!:)

  • #56   24. sep 2011 Michelle - Ja det kunne være en idé.. smiley
    Han har, lige som jeg, ingen problemer med folk han kender..
    Og det hænger nok sammen med at jeg selv ikke føler mig tryg i fremmede menneskers selvskab hvis jeg ikke har nogen omkring mig som jeg kender og stoler på.. Så tror lidt Kato har det på samme måde, eller det er jeg ret sikker på..
    Og passer det, så er jeg godt nok ked af at min sociale angst har smittet af på min gudklump.. smiley


  • #58   24. sep 2011 Maj-Britt - Gud ja,havde helt glemt dit link tidligere..
    Men tusind tak, det vil jeg gøre.. smiley


  • #59   24. sep 2011 Hvorfor skal fremmede mennesker også røre ved ens hund... Jeg ville også sige fra hvis jeg var ham =)

  • #60   24. sep 2011 TrustNo1 - Det må man så sige at han gjorde..
    Men at det ældre dame giver sig selv skylden havde jeg bestemt ikke forventet..


    * Carina *

    VIP







    Skrevet: 24-09-2011 00:18:37

    Slet indlæg




    jeanette - Første gang bed han hul i mandens næse..
    Her med damen nåede han kun at markere da jeg nåede at tage godt og grundigt fat i ham.. Jeg mødte faktisk damen idag og spurgte hvordan hånden og hun havde det og hendes svar til mig var "Det går fint og der er intet sket. Men det gør ikke noget, jeg kan bare lade være med at hilse på fremmede hunde selvom jeg spurgte om lov. Du er bare flink og sige ja for at din hund skal blive mere social, jeg skal bare lære at holde nallerne for mig selv"..

    Det er satmer flot sagt af en ældre dame..


  • #61   24. sep 2011 Fordi han bed hul på manden kan det godt værre en markering og fordi du fik fat i ham betyder ikke at der var sket mere med damen:0)

    Slap af nyd din hund og hold fremmede væk fra ham hvis ikke de har den rette tilgang til ham;0)


  • #62   24. sep 2011 Det er Royal canin der har lavet foderet (Calm hedder det) - du kan vist se det på deres hjemmeside. Det forhandles hos dyrlæger.

    Det præparat jeg tænkte på er et naturpæparat der hedder Zylkene (du kan google det) Vi har kunder der har været rigtige glade for det netop i træningssammenhæng, men jeg har også haft kunder der ikke syntes det havde nogen effekt.Jeg har også selv prøvet det der hedde AnxiCalm (kosttilskud) som jeg syntes havde en god effekt.

    Hvis du er i tvivl om noget er du velkommen til at send mig en personlig besked smiley

    Og en lille p.s. Jeg kan godt forstå dig at tanken om aflivning kommer op.Du har haft to (tilsyneladende dårlige) adfærdsbehandlere og det har ikke hjulpet. Jeg dømmer dig overhovedet ikke på - ville nok selv have tænkt tanken. Ved godt jeg risikerer at få på puklen over det, men det er nu engang MIN holdning og det bedes respekteres uanset enighed eller ej!


  • #63   24. sep 2011 Jeanette - Der var ikke sket noget med hende, heldigvis, så selv hendes hånd.. Så det er jeg utrolig glad for også at hun ikke bebreder hverken mig eller min hund hvilket jeg egentligt syntes hun er fuld berettiget til at gøre.. smiley

    chastine - Jeg prøver lige at google det.. smiley


Kommentér på:
Nu har jeg også hund med mundkurv :/

Annonce