9. sep 2008 Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.530
Engelsk Bull Terrier vs. Miniature Bull Terrier Engelsk Bull Terrier vs. Miniature Bull Terrier
Som nogen af jer nok har lagt mærke til, så er jeg faldet pladask for BT'erne..
Og selvom at der er laaang tid til at jeg skal have mig sådan en smuksak, så skader det jo aldrig at søge informationer i god tid, få så meget Info som muligt samt finde ud af hvilken af de 2 som passer bedst til mig..
Har læst lidt forskelligt på nettet bl.a terrier klubbens hjemmeside.. Men det er jo ikke ligefrem romaner der står om dem..
Så vil egentligt hører jer der ejer/har ejet de 2 smukke racer, om der er nogen forskel på dem ud over størrelsen?
Hvordan er de 2 racer mht. sindet?
Er der bestemte ting man skal være obs på ved dem?
Og ja, hvad kan i ellers fortælle mig af ting om bullerne?
Har selvfølgelig læst en del om begge racer, men igen er det jo ikke meget der står om dem på nettet.. Og så er det jo bedre at hører om folks egne erfaringer med racerne end bare den der standard skrivelse..
Jeg vil naturligvis også tage på kennelbesøg, samt tage forbi nogle udstillinger..
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.866
Personligt kan jeg bedst lide miniaturen pga. størrelsen - Men jeg er heller ikke så vild med store hunde..
Håber der er nogle mennesker der er friske på at dele deres erfaringer og god aften
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.530
Mange tak og i lige måde da..
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
Der findes meget "laid back" miniaturer, ligesom der findes det stik modsatte. Det samme gør sig gældende for standarden.
Mange miniatureejere vil mene at standarden er for dvask, men nogle standarder er alt andet end. Samtidig vil mange standardejere mene, at miniaturen er meget terrieragtig og fremme i skoene, men igen - ikke alle.
Som udgangspunkt kan man dog sige, at de fleste miniaturer har mere "pep" i sig, og standarderne er mere afslappede, men der findes ikke et entydigt svar. Jeg har oplevet individer i begge lejre hos begge racer.
Opmærksom på: At racen kan være frygtelig at bo sammen med de første år, så hvis ikke man nærer en dyb kærlighed til racen, er det ikke sikkert, at man magter det i længden. Mange giver fortabt i unghundeårene.
At de altså under alle omstændigheder er terriere og langt fra alle er gode med andre dyr. Heller ikke hunde af samme køn.
At mange er voldsomme og derfor heller ikke som udgangspunkt er gode med små børn eller små hunde/små kæledyr.
At de har en tendens til at putte alt i munden. Mange har mistet livet på den bekostning. Endnu flere er røget på operationsbordet.
At det er verdens bedste race!
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
jan 2011
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 16
www.engelskbullterrier.dk
www.minibull.dk
sep 2008
Det med at de kan være egetkønsagressive, det havde jeg godt på fornemmelsen.. Og det vil heller ikke være et problem her.. Min Kato kan heller ikke lide hunde af samme køn (han kan faktisk slet ikke lide fremmede hunde da han er usikker pga overfald), så bare gå ture kan være en stor udfordring.. Men noget jeg tager i stiv arm..
Vi har også haft AmStaff i familien, så kender til den måde terrierne kan være på..
Mht pasningsmuligheder, så bliver det intet problem.. Har nogle skønne forældre som hellere end gerne vil passe mine vapser og de vil også gerne passe en buller (har snakket med dem om det), de sjældne gange pasning er nødvendigt..
Mht at de ikke altid er gode med andre dyr (små dyr), der tænker jeg om det vil gøre en gevaldig forskel hvis de vokser op med dem?
Tænker f.eks kat og hunde?
Har læst et sted om at de kan være nogle banditter i de første år, men har desværre ikke kunne læse mig frem til hvordan der præcis menes?
Er det evt. noget du ville kunne uddybe lidt for mig?
Mht at de putter alt i munden, så er det vel lidt at man holder gevaldigt øje med dem? Lidt ligesom med børn..
sep 2008
sep 2008
Træning helt fra den er lille.. Både lydighed og ringtræning (vapsen skal selvfølgelig udstilles)..
Møde så mange hunde som muligt (hvis den må hilse på dem for ejerne)..
Hilse på så mange mennesker som muligt..
Køre i bus, tog og evt. bil med den..
Osv osv..
Engelsk Bull Terrier vs. Miniature Bull Terrier