{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
964 visninger | Oprettet:

ibd fremtidsudsigter? {{forumTopicSubject}}

Hej efter at rende frem og tilbage hos diverse dyrlæger faldt diagnosen LANGT OM LÆNGE! For 14 dage siden kom det frem at min hund har IBD..
Han kom med det samme på binyrebarkhormon.. først 7 dage på 25 mg, og så 3 uger på halvdelen..
Da han fik høj dosering var der intet liv i ham, og efter vi har halveret er han bare SÅ GLAD! Det er godt nok langtid siden han har været så fjollet smiley

Men men han har stadig med 4-5 dages mellemrum diaré og rumlen.. lige nu har han haft rumlen i 3 dage...
Han skal stoppe på medicinen her om 2 uger, og holde pause efterfølgende for at se om det kommer igen..
Jeg er i tvivl om jeg skal sige farvel efter denne behandling, fordi synes overhovedet ikke det ville være et værdigt liv for ham, med medicin hver dag resten af hans liv.. han er 2 1/2 år..
Han er super allergisk og pt får han RC Analergenic..
Jeg ved der altid vil være tilbage fald, men tror desværre at Bullers sygdom ikke kan dæmpes med medicin.. netop fordi hans krop bliver ved med at angribe sig selv...

Nogen som kender andre behandlings former for IBD?

Har hunde med lyse fremtider??

Kommentarer på:  ibd fremtidsudsigter?
  • #1   4. nov 2013 Hunde kan leve nogle gode år på binyrebarkhormon, endda helt uden bivirkninger, så hvis han er glad og har det godt, synes jeg bestemt ikke du skal sige stop.

Vores Tori får en halv prednisolontablet dagligt. Uden den får hun bronkitis i udbrud.
    Hun tåler desuden kun ét foder: Arion Sensitive Digestion, for ellers får hun tarmbetændelse.

• #2   4. nov 2013 Har du prøvet med barf fx? Min hund er aldrig blevet diagnosticeret, men han led meget af mave- og tarmbetændelser. Han største problem er, at tørkost er for hård ved hans mave (slimhinderne) og det sætter gang i det hele.
    Han lever nu, af en blanding af menneske mad, råt og lidt tørfoder. Hvis hans mave begynder at rumle eller komme med en speciel lyd (som er svær at beskrive) så får han kun blød kost og A38. A38 forsætter jeg så med i en periode.

Jeg har en veninde hvis hund næsten var opgivet af dyrlægen også pga mave-og tarmbetændelser, samme procedure reddede hendes hund.

Du kan også opbløde tørfoderet og blande A38 i. Det gjorde hun.

Det skal siges, at min var "syg" fra hvalp og ca 2,5 år frem og dyrlægen kunne ikke finde ud af hvad det var.

Kommentér på:
ibd fremtidsudsigter?

x