{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.079 visninger | Oprettet:

Den første uge med 1 hund {{forumTopicSubject}}

Til min egen helt store overraskelse er den første uge ude Kato gået ualmindelig godt..

Var meget nervøs for hvordan Afrodithe ville tage det at skulle være alene hund, for det har hun jo aldrig været før..
Men meget imod mine forventninger har hun taget det i (som Aino siger) stiv pote..

Hun klarer det at være alene hjemme når jeg er i skole til UG kryds og bolle.. Hun har ikke ødelagt noget, hun står ikke og gør.. Hun er virkelig virkelig eksemplarisk..

Hun er faldet lidt mere til ro, men har hele tiden bevaret sit lalleglade jeg med en 8 ugers mentalitet..

Og jeg ELSKER det og nyder det i fulde drag ! smiley


Jeg var også selv nervøs for hvordan jeg selv ville tage det.. Ville min depression vende stærkt tilbage? Ville min angst komme tilbage? Ville det gå udover min skole? Ville jeg tude mig selv i søvn hver aften? Ville jeg få spist?

Men nej.. Ingen depression, ingen angst og intet er gået udover min skole..
Jeg har ærligtalt ikke grædt siden lørdag aften og jeg har kunnet spise siden mandag..

Savnet til Kato er stadig enormt.. Han mangler virkelig herhjemme.. Jeg mangler mit sure lokum ! smiley

Men jeg kigger hver aften op på stjernerne og finder den smukkeste og klareste af dem alle.. Sender et kys, et smil og en kærlig tanke afsted, for jeg ved at det er min lille skat som sidder deroppe og passer på sin "moar" og Afrodithe hernede på jorden..
Jeg kan kigge på de billeder vi fik taget om torsdagen, smile og huske alle de gode tider + nyde kærligheden som bare lyser ud af dem..
Jeg ved at han er glad, fri og uden bekymringer nu.. Og det varmer mit hjerte SÅ meget.. smiley


Men når det så er sagt.. Så føler jeg mig ærligtalt lidt som en lort overfor ham.!
Hvorfor?
Jeg græd ikke da han sov ind på min sofa, ikke en eneste tårer fældede jeg.. Hvilket jeg stadig er MEGET overrasket over.. Jeg brød først sammen da jeg kom hjem sent fredag aften og var alene herhjemme, hvor jeg så stor tudede i 12 timer i træk (spiste heller ikke noget i små 36 timer +/-)..
Og allerede nu tænker jeg "Hvilken race skal min næste hund være?"

Synes ikke at jeg kan være det bekendt overfor ham eller er det mig der er helt galt på den på det område?


Men ellers, så er alt virkelig gået fantastisk.. Ja udover mine egne forventninger..

Synes lige at jeg ville dele det med jer..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den første uge med 1 hund
  • #1   22. nov 2013 Hvor dejligt at høre, at det er gået godt smiley

    Tror det er meget naturligt med forsinket sorgreaktion, som du har oplevet, der går jo lidt tid inden det rigtigt går op for en nogen gange.

    Og nej, du er ikke en lort overfor Kato, han har det godt hvor han er nu, og han ville da ønske det samme for dig. Det vil da kun bringe ham ro og glæde i hundehimlen, at I klarer jer godt uden ham.

    Og at du tænker fremad og overvejer ny hund synes jeg er en sund reaktion, du kommer videre som du skal.

    Sorg er kærlighed man ikke kan komme af med, derfor hjælper det ofte at fylde hullet i hjertet med ny kærlighed, som en ny hund jo ville være smiley

    Glem den dårlige samvittighed, den kan hverken Kato eller du bruge, husk de gode stunder og glæd dig over at han har fred nu. Du gjorde det rigtige, og det ved du godt, tror jeg, inderst inde.

    Mange kram, for savnet gør ondt alligevel smiley


  • #4   22. nov 2013 Tina - Kan bare ikke helt lade være med at tænke at det er meget hurtigt at jeg tænker på ny race.. Men ja, han vil helt sikkert gerne have at hans moar er glad.. smiley

    Ida - Ja det har din kollega egentligt en meget god pointe i..
    Desperat mht. by hund bliver jeg dog ikke.. Skal først flytte tættere på jorden, spare op, finde race, finde opdrætter osv osv.. Ved dog at næste race bliver noget større end det jeg har nu og den skal være med tavle.. smiley

    Minion - Jep, kan godt huske den tråd.. Og kan ikke lade være med at trække på smilebåndet over at Selina troede at det var en rigtig parabol der blev skrevet om.. smiley


  • #8   22. nov 2013 Minion - Det er hylende morsomt.. smiley
    Må indrømme at jeg savner ham og han mangler.. Men jeg er faktisk ikke ked af at han ikke er her mere.. Og sådan havde jeg aldrig selv troet at jeg ville have det..
    Havde faktisk forventet at jeg ville gå helt ned med flaget..

    Pia - Ej hvor pudsigt med fødselsdagene..

    Med Kato og Afrodithe var der næsten præcis 2 år imellem.. Hun er født 3 dage før han blev 2 år.. Og så vil hun på en måde altid bære og være en lille del af ham.. Hendes mor er nemlig Kato's kuldsøster.. smiley
    Så han "er her stadig", bare som et lille stykke af og i Afrodithe..


  • #9   22. nov 2013 Carina, Kato synes på ingen måder at du er en lort overfor ham, du gør lige præcis det han vil have dig til. Du kommer videre! Han ønsker at du er glad, han ønsker at du kommer videre, han vil aldrig blive sur over at du får en anden hund. Eller at du tænker på at få det.

    For han ved at han har en plads i dit hjerte, en plads som ingen andre kan tage. Hvis det kan hjælpe dig så fortæl ham hvordan du føler, fortæl ham hvad du tænker. Han ved det allerede, for han holder øje med dig. Men det kan måske hjælpe dig selv, at sige det højt til ham. Gør det, og mærk godt efter imens du gør det. Du vil temmelig sikkert føle, mærke eller måske høre ham sige at det er ok.


  • #10   22. nov 2013 Jeg ved at han kun vil have at jeg er glad.. Jeg er på ingen måde i tvivl om at han vil have det.. smiley smiley
    Men tror mere det er min samvittighed som er lidt dårlig over at jeg allerede nu tænker på ny hund..

    Jeg ved at de fleste hundeejere som må sige farvel til deres hund, relativt hurtigt efter får ny hund, så det er alligevel nok meget normalt at jeg tænker sådan.. smiley


    Jeg har ikke prøvet at sige det højt til ham, at jeg elsker ham.. Kunne være at jeg skulle prøve det, selvom at jeg ved at han ved det.. smiley


  • #11   22. nov 2013 Altså jeg var så psykotisk efter Kongo døde. Ikke en gang 24 timer efter han forlod mig, var jeg ude at se på ny hund! Jeg tog ham dog ikke med hjem, for mens jeg står der går det op for mig at det jo ikke er Kongo. Så vi kørte igen.

    Det er meget forskelligt hvordan man reagere, og intet er rigtigt eller forkert i dette tilfælde smiley


  • #12   22. nov 2013 Ja kan forstå at det tog virkelig virkelig hårdt på dig med Kongo.. Hvilket jeg 100% forstår.. smiley


    Jeg ved at der ikke kommer en ny hund ind lige med det samme.. Der går nok 1 år eller 2 minimum..
    Skal jo først finde den rigtige race (har et par stykker jeg gerne vil have), finde den rigtige opdrætter og sparre op (den skal være med DKK tavle).. Og ja, så skal jeg først flytte i noget større tættere på jorden.. smiley


  • #13   22. nov 2013 Ja det tog meget hårdt på mig, det kommer jeg aldrig over...

    Men kan godt forstå du gerne vil vente, det lyder som om du har en god plan smiley


  • #15   22. nov 2013 Savner jo at udstille, så skal jo gerne finde en med et stort potentiale til det.. smiley

    Og så er jeg jo igang med uddannelse hvor jeg er færdig med skole i januar 2015 og så har jeg 2 års læreplads hvor der også er skoleophold ind i mellem.. Så det skal der jo også lige styr på, skoledelen skal ihvertfald være overstået først.. smiley


  • #16   22. nov 2013 Andrea - Havde bare virkelig forventet at jeg ville tude imens vi tog afsked.. Så blev egentligt skuffet over mig selv..
    Men det var nok bedst for Kato at jeg ikke tudede imens.. smiley


  • #17   22. nov 2013 Det var nemlig det bedste for Kato at du ikke græd imens. Jeg skreg hele vejen i bilen på vej til dyrlægen med Kongo, hvilket resulterede i at han også skreg...

  • #19   22. nov 2013 Natascha - Kan slet ikke forestille mig hvordan det må have været..
    Kæmpe krammer og et kys på kinden til dig.. smiley

    Pia - Tror at de fleste bliver nervøse, gør jeg også selv.. Har vildt meget sceneskræk, men har da kunne fører hundene til nogle gode pladser alligevel.. smiley

    Med en Rotte tæve blev vi 2. bedste tæve, bedste tæve og har været i Store Ring med hende (hvor vi så ikke vandt noget).. smiley
    Og med vores gamle AmStaff han (Lotos på min profil), har vi også vundet en del og været i Store Ring et par gange..

    Kun en enkelt gang gik det helt af H til.. Men det var med en GD tæve i hvalpeklassen.. 3 hvalpe i ringen og hun fik den dårligste placering.. Siden har jeg ikke udstillet..
    Så det er 5-6 år siden efterhånden.. Totalt ude af træning er jeg.. Haha.. smiley


  • #20   22. nov 2013 Tak Carina, og lige tilbage til dig smiley

  • #21   22. nov 2013 smiley

Kommentér på:
Den første uge med 1 hund

Annonce