{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.008 visninger | Oprettet:

Hund i bil {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Har ca. En gang om ugen min hund liggende i bilen, fordi hunden har mulighed for at lege med min kollegas hund, når enten jeg eller min kollega har fri. De leger rigtig godt sammen.
Dette er desværre den eneste mulighed da det tager en time fra mig i bil at komme på arbejde.
Indtil nu har det ikke været noget problem, Saxo (hunden) løber glad ud i bilen og er herhjemme næsten ikke til at få ud igen. Han har det også fint med at ligge i bilen og vente. Har fået nogen til at tjekke og enten sover han eller sidder lidt og kigger på verdenen.
Det gør han også som i dag men min samvittighed er ikke helt ren for det er jo blevet rigtig koldt ;-( . Har lagt sæderne ned og han har i dag ligget på en sammenfoldet sovepose af vattæppe, en vinterdyne der er blevet klumpet og et tæppe, under alt dette er der et liggeunderlag ellers er der liggeunderlag og så en hundekurv af stof han kan vælge for uden for sæderne.
han har fået dækken på for han er cocker med ikke så meget pels.
Når jeg kommer ud til ham er han altid varm under dækkenet men ryster lidt lige når jeg kommer og han får dækkenet af, efter lidt løb er der ikke noget. Han får også kun dækken på når han ligger mere end en time i bilen og det er koldt. For at han i det mindste kan lave bare lidt pels.
Nå lang forklaring , mit spørgsmål er om :
det er nok jeg har til ham derude som temperaturen er nu ??
Hvad kan jeg gøre for at gøre det lunere ??
Er det for koldt nu til hunden i bilen lige som det kan blive for varmt ?
Kan en hund overhovedet mærke kulde som os mennesker ? Har hørt de ikke kan.

Det skulle jo ikke gerne ende som den stakkels hund der blev glemt udenfor ;-), jeg vil da ikke komme ud til en gennemfrossen hund.

På forhånd tak Tina

Kommentarer på:  Hund i bil
  • #2   22. jan 2014 Ryster = Fryser.
    Mere tøj på eller lad ham blive hjemme

• #3   22. jan 2014 man kan vidst også få sådan nogle underlag som er varme, og holder varmen i lang tid smiley

• #4   23. jan 2014 enig det er for koldt når han ryster. Du kan sagtens lade ham få dæknet på i længere tid - det burde ingen indvirkning have på om han sætter pels eller ej (han er jo også inde i huset meget tid hvor han går meget varmere).
    Hvor læge ligger han i bilen? er der tale om 30-60 minutter tror jeg det ville kunne fungere at holde ham varm med dækner osv. men er det flere timer ville jeg ikke gøre det (hunden nedkøles let når den ligger stille så længe af gangen). Måske kunne et alternativ være at han fik lov at komme med ind - alt efter hvad du laver? Når jeg er på arbejde og har hundene med ligger de pænt på deres tæppe ved mine fødder og venter og fiser ikke rundt omkring. Det var måske en ide?
    Hvilket dækken bruger du? Jeg kan varmt smiley anbefale dette her
    http://www.hooked4pets.dk/shop/hunde-daekken-ultimate-9925p.html

Cleo ligger faktisk også meget stille i kulden (i en taske sågar) men hende holder jeg varm både ved at give hende ovenstående dækken på samt tæppe. Desuden har jeg et par varmere som fungere fantastisk. De bliver pakket ind og tændt for og så varmer de hos hende i et par timer. Hun er i tasken når vi går tur og hun ikke kan gå længere og det fungere super godt. Så det var måske også en ide med nogle af dem?
    Her der de varmere jeg bruger
    http://www.coolstuff.dk/Genopladelig-handvarmer

• #6   23. jan 2014 Det afhænger af hvor længe den skal være i bilen synes jeg. Mine har begge god pels. gaia får dækken på hvis huns kal være længere tid i bilen, Reiki gør ikke. ingen af dem er sarte med hensyn til kulde. Men hvis det er en hel arbejdsdag uden at man har mulighed for at gå ud og lufte undervejs så de kan få løbet sig varme, synes jeg det er for lang tid, når det er så koldt.

Tæpper og et dækkene er jo fint, men når det er rigtig koldt og hunden ikke har mulighed for bevægelse, kan den altså alligevel blive meget kold (det kender vi jo fra os selv -prøv at stå stille ude i kulden i længere tid, så skal der altså noget af en jakke til at holde på varmen)

• #7   23. jan 2014 Hmm kan godt høre jeg skal i tænke boks og at mit instinkt er helt rigtigt.. Det har været max. 6 timer igår 3.5 time. Arbejder på en SFO så forbudt med hunde inde, han ville ellers elske at være sammen med børnene.
    Men kom gerne med flere input til om jeg kan kreere noget varme til ham.

• #8   23. jan 2014 Sådan et par gammeldaws varmedunke, under et tykt tæppe/madras, og et thermounderlag nederst kan gøre under værker.

her bor en vildkat i en åben carport, sådan en varmedunk kan holde hendes nattely lun i 12 timer, i -10 grader, det synes jeg er godt klaret, så mon ikke samme princip kan bruges i bilen?

• #9   23. jan 2014 God ide med en varmedunk smiley

• #10   23. jan 2014 Måske et forsøg med flyttekasse på siden med tæpper om/i og en varmedunk hmm

• #11   23. jan 2014 Ryster = Fryser...

Det er altså ikke altid rigtigt! Hunde ryster fordi de fryser eller fordi de glæder sig/ er spændte smiley Måske er han bare glad for at se dig smiley

• #12   23. jan 2014 Han er altid glad når jeg kommer og bliver helt eksalteret når han hører kollegaen, for så ved han det er tid til leg.
    Hmm måske et eksperiment til næste uge kasse med varme i og resten af bilen uden varme. Børnene ud som spioner hvor foretrækker han at være.

Kommentér på:
Hund i bil

Annonce