{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.552 visninger | Oprettet:

Omplacering {{forumTopicSubject}}

Jeg går med svære overvejelser ifht at omplacere min elskede hund. Sagen er den, at jeg har været langtidssygemeldt og nu er i jobtræning, men jeg er meget i tvivl om jeg kan blive selvforsørgende og samtidig tage mig godt af min hund. Om jeg vil kunne magte det. Derfor overvejer jeg omplacering.

MEN hvordan i alverden finder man et nyt hjem til sin elskede hund som er godt nok? Nu bliver han råfodret og gået med 3 timer om dagen, kan det lade sig gøre at finde nogen som kan tilbyde det samme? Dog har vi ingen have, så en have og 2 gode gåture kunne gå an, men stadig, hvordan finder man den rette nye ejer? Særligt med en meget reserveret hund, som ikke ville komme besøgende i møde med en logrende hale. Han ønsker selv endnu mere fysisk aktivitet end jeg tilbyder ham pt

Kommentarer på:  Omplacering
  • #1   23. aug 2014 Hvis du beslutter dig for at du vil omplacere ham, kan du jo oprette en annonce herinde, på dba eller lignende, og skrive hvordan han lever nu, hvordan han er og hvad du ønsker for ham..

Dette vil give eventuelle købere / overtagere mulighed for at vide hvad for en hund de kigger på..

Herefter får du mulighed for at møde vedkommende, og i kan få en snak frem og tilbage, så kan du jo vurdere hvad du synes, om du mener de kan give det han bør have..

Men jeg tror også du skal passe på ikke at hænge dig alt for meget i detaljerne.. Deres livsstil og tanker om hunden kan jo være lige så gode, på trods af de ikke minder om dine =)

Klar der bør være nogle krav smiley

• #4   23. aug 2014 Problemet er, at jeg ikke føler han trives med korte ture. Men havde han en have han kunne opholde sig i i mellem turene var det måske noget andet

• #5   23. aug 2014 Jeg synes godt nok tre timer lyder som et voldsomt behov for en hund af den blanding.

Mon ikke det handler mere om tilvænning end det handler om egentligt behov?

• #7   23. aug 2014 Så mange timer til sådan en lille vaps, synes jeg lyder af meget..

Har selv en Lhasa tæve, og hun har det fint med 3 ture om dagen..

Morgen: Kort tur inden jeg skal i skole (hun gær sig færdig på No Time)..
    Eftermiddag: Skal vi bare være hjemme resten af dagen, så får hun en tur der er længere end om morgenen (hun skal lige løbe sin glæde over at jeg er kommet hjem af smiley ).. Skal vi ned til mine forældre, så vader vi 1,5 km ned til dem og det tager ca. 20-25 min..
    Aften: Igen, har vi været hjemme hele dagen, så går vi en tur på ca. samme længde som om eftermiddagen.. Har vi været hos de gamle, så er det 1,5 km hjem igen..

Uanset om vi er hjemme hele dagen eller mine forældre, så kommer hun ud i haven et par gange eller 3 imellem lufteturene..

Før jeg startede i skole var vapsen ude og gå laaaaange ture 3-4 gange om dagen..

De kære kræ vænner sig hurtigere til ting end man lige går og tror.. Det gælder også gå turene.. smiley

• #8   23. aug 2014 Jeg vil også sige tænk dig godt om Det er bare godt, at du tænker på din hund .Men tror du kan undvære ham, og han elsker dig jo alligevel, om den ikke får 3 timers gå tur om dagen Jeg går ikke 3 timer med mine Kunne du ikke få en ung pige til at ta ham engang imellem Men det er jo dit valg, og jeg forstår godt, at det er svært,hvad du skal og ikke skal smiley

• #9   23. aug 2014 Synes også 3 timer for den blanding lyder helt vildt. Og tvivler også stærkt på, at det er et behov.
    I stedet for at vade laaange ture i flere timer, kunne du i stedet "lave noget" med han når du er ude.
    F.eks. Gå spor, træne, felt søg eller andet i finder sjovt.
    Min schæferhund er ude for huset halvt så lang tid som din hund, (hun er udover det i haven fra vi kommer hjem, til vi går i seng) til gengæld er det kun morgenturen, hvor vi bare går.

• #11   23. aug 2014 Tak for jeres svar alle sammen smiley

Ja, det er Buller på min profil. Ved godt man siger den hundetype kan klare sig med 15-20 min 3 gange dagligt, men det ville hvert fald være alt for lidt for min. Måske det kunne gå, hvis han havde en have, han kunne være i bagefter. Men det har vi desværre ikke. Han aktiveres med alt sin mad.

Jeg er nok lidt oversensitiv ifht hans ønsker/behov og det har gjort ham rigtig god til at fortælle, hvad han ønsker. Og han ønsker ALTID mere tid ude. Tror I han kan vænne sig til noget med tiden, som han til at starte med vil være utilfreds med? Problemet er nok også, at han ikke synes der sker noget af værdi derhjemme, han er fx slet ikke til at blive nusset, så han kan ikke fyldes lidt op på den måde. Har lige gået i 40 minutter og bagefter lavet søg herhjemme med godbidder og nu står han og hopper op i mit hoved i sofaen

• #12   23. aug 2014 Jeg tror sagtens at han ville kunne vænne sig til kortere ture og så mere mental stimulisation.. smiley

Vi andre kan jo også sagtens vænne os til ting som vi nok ikke er særlig tilfredse med.. smiley

• #13   23. aug 2014 Har set at dyrenes beskyttelse altid kræver have, når de sælger pekingesere, tror det er fordi de bare har det bedst ude

• #14   23. aug 2014 Min Afrodithe sover enormt meget herhjemme..

Men det har ikke noget at gøre med gå ture eller mangel på mental stimulans.. Næh, hun mangler bare en af hendes egen slags (hund) som gider at lege med hende herhjemme..

Hun vil gerne lege med mig og med kattene, men det er slet slet ikke det samme..
    Når hun er nede hos mine forældre, så er hun i hopla hele tiden, for der har hun jo en at lege med..

Har overvejet meget at få en hund mere både for hendes og for min skyld, men jeg har ikke tid til hvalp (er lige startet op på sidste semester), og så kan jeg ikke helt vurderer om det er mest for min eller for hendes skyld..
    En omplacering af en voksen hund kunne selvfølgelig være en mulighed, men hvad nu hvis den ikke kan med mine katte eller med f.eks. mine forældres hunde (en han og en tæve), for vi kommer meget nede hos mine forældre..

Så vi venter.. smiley

• #15   23. aug 2014 Jeg må prøve at drosle ned og se, hvordan vi hver især trives

• #16   23. aug 2014 Tror egentligt at mange dyreværnsforeninger sætter have på som krav ved mange racer.. Hvorfor ved jeg ikke, men har set det ved mange forskellige racer..

Ja selv ved Lhasa'en.. Men den trives altså fint i en lejlighed uden have..

Afrodithe (og Kato) havde det da perfekt da jeg boede i lejlighed uden have.. Nu bor jeg så i rækkehus med have, men den lille dame gider ikke være ude i den i mere end 5-10 min, så vil hun ind.. *GG*

• #17   23. aug 2014 Synes det lyder som en rigtig god idé at du giver det en chance.. smiley

For er helt sikker på at du og smuksakken ikke kan undvære hinanden.. smiley smiley

• #18   23. aug 2014 ved dyrenes beskyttelse har jeg kun set kravet ved pekingesere faktisk. Min hund ville bo i haven, hvis vi havde en

• #19   23. aug 2014 Afrodutten elsker også når vi er ude.. Men haven, nej den går skismer ikke i den lille dames hoved.. smiley

• #20   23. aug 2014 Jeg syntes så at jo mere jeg går og ligeledes aktivere mine Jo mere energi får de Jeg har tit tænkt Nu går vi en god lang tur ,så har jeg vel ro ,men nej der går noget tid ,inden de er dampet af .Så har droppet at gå sent om aftennenmed dem ,for så er jeg altså træt og vil sove ,men det vil de bare ikke, før der har været ro i nogen tid

• #21   23. aug 2014 Synes også det lyder som meget, men en hund kræver jo hvad man vænner den til, og har du vænnet ham til at i SKAL gå i 3 timer, så er det jo klart at han vil have de 3 timer.

Jeg synes Lucky er ret krævende i forhold til hvad man generelt høre om hans race, men han kan nu godt klare sig med en tur på omkring 5 km (1 time) om dagen, og så små ture eller have, men han har også fået lov til det siden vi fik ham som 4 mdrs, for han har altid haft krudt i røven.
    han kan godt få flip hvor vi skal lege og det skal være lige nu! for nu er han altså fuld af energi, men så leger vi, og så acceptere han at vi også skal slappe af bagefter. Han mangler klart en god hundeven herhjemme, men det må vente, for de må vi desværre ikke have i vores afdeling pt.

Men lucky kunne sagtens vænnes til at gå tur i 3 timer om dagen plus det løse, her er det mig der ligesom har sagt at det er som det er slut færdig. Og han trives fint, for han er jo vant til det, og han er selskabshund, så bare han er hos mig er det det vigtigste. Han ville dog ikke kunne trives som en af de hunde der kun er i haven eller som kun får de helt korte ture, for det er han alt for energisk til.

men jeg tror altså godt du kan vænne din hund til at gå mindre end 3 timer hver dag, men du skal selvfølgelig sørge for at køre ham træt, så kan i jo lege, træne, lave mental træning.. Men det er kun dig der kender din hund, så det er nok dig der ved bedst hvad han trives med og hvad der er bedst for jer.
    Men lucky havde da helt klart også krævet mere af mig hvis han ikke havde haven, men vi har boet uden have, og det gik fint, så brugte vi jo bare mere tid på at lege indenfor, og nogle dage gik vi lidt flere små ture. smiley

Du kan evt også gøre turene mere krævende for ham, træne ham, lade ham løbe, lege osv. så køre det ham også træt og kan måske gøres på lidt kortere tid, selvom han også får tid til at snuse osv.

• Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 342
    #22   23. aug 2014 kunne du ikke finde en "aflastning familie" til den , eller en som kom et par gange i ugen og gik en god tur, som en babysitter ?

• #23   23. aug 2014 Maria FL - Jeg har desværre ikke økonomi til at betale mig fra fx eftermiddagsturen, det ville ellers være rigtig fedt

• #24   23. aug 2014 Lucky - Vi er endt med at gå så meget, fordi han altid har bedt om mere, ikke fordi jeg gerne har villet gå så meget. Men en have ville være guld værd, når vi ind i mellem besøger folk med have er han derude hele tiden

• Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 342
    #25   23. aug 2014 tror ikke det behøver koste dig, vi ha fx ikke råd til hund lige nu, så vi ville da elske at låne en - vi kan ikke være de eneste smiley

min mormor og morfar deler nærmest deres hund, efter de er blevet ældre magter de ikke helt det samme og nogle længere nede af vejen har det på samme måde, så de låner min mormor og morfars

• #26   23. aug 2014 Har du en ide til, hvordan man kunne finde en, som gerne ville gå en tur nogenlunde dagligt?

• #28   23. aug 2014 Jeg synes bare kun jeg har set opslag fra folk, som vil have penge for at gå tur

• #29   23. aug 2014 Stine Min datter har tit hendes nabo ,til at ta sig af hendes hund ,fordi hun arbejder meget De får ikke betaling for det ,for som de siger, de er blevet for gamle til selv at ha hund .Så de elsker at gå ture med Liva

• #30   23. aug 2014 AG - Det ville helt klart være hårdt for mig at skulle sige farvel til min hund og jeg ville uden tvivl savne ham. Men jeg tror også det ville være lidt en lettelse, føler mig meget bundet op for tiden og har svært ved at gå op i tid på arb (praktik)

• #32   23. aug 2014 Isabelle - Ja, det handler om at det er rigtig svært for mig både at have praktikken og min hund. Og det er jo meningen jeg kun skal gå op i tid i min praktik og på sigt selvfølgelig gerne have et reelt job

• #33   23. aug 2014 Jeg synes helt klart du skal beholde ham og give det en chance. I din situation, kan noget helt banalt jo virke uoverskueligt. Det er naturligt, når man længe har været uden beskæftigelse og skal igang igen.
    Det er også derfor man trapper det op stille og roligt.
    Din hund tar ikke skade af mindre aktivering en prøve periode, så jeg synes klart du skal give det et par måneder. Kan du så reelt mærke det ikke duer, så kan du overveje at gøre alvor af det.
    Men du vil have det så dårligt, vis du har afhændet ham, og om kort tid får energi igen til både og.
    Du virker på mig som en "rigtig" hundeejer - altså en af dem der ikke rigtig trives uden hund.

• #35   23. aug 2014 Han er ikke stresset, men elsker aktivitet. Hans energi er meget rolig. Ikke alle hunde vil nusses

• #36   23. aug 2014 Kan det egentligt evt. være fordi han netop får for meget motion? og han derfor altid er klar og måske endda stresser, fordi han ikke har lært at der er ro når i er hjemme?

lucky er nemlig meget energisk og der er meget gang i ham, men han ved også hvornår vi skal slappe af. Da han var lille skulle jeg nogle gange give ham time out, hvor jeg simpelthen satte mig ned med ham og fik ham til at sove, fordi han stressede og blev overtræt, og når han så havde sovet lidt, var han normal igen. Det sker stadig at han stresser for meget og lige skal have en time out, men det er meget meget sjælendt.
    For det lyder egentligt lidt til at din hund ikke kan slappe af? men det er måske måden du har fået det skrevet på.

• #37   23. aug 2014 undskyld mit indlæg, du nåede at skrive lige i det jeg oprettede svar smiley

• #38   23. aug 2014 Får han 1 time, så sover han mellem turene. Men det er klart, at når han så pludselig får mindre, så er der overskydende energi og derfor hoppede han op i hovedet af mig med sin boldt. Han er bestemt ikke stresset

• #39   23. aug 2014 Personligt tror jeg langt de fleste hunde vil stortrives med 3 timers aktivitet udendørs. Skal siges vi går ikke altid, vi er også bare ude i diverse parker

• #40   23. aug 2014 Men han ligger fint og sover nu, selvom jeg tog 1/3 fra både eftermiddags- og aftenturen

• #44   24. aug 2014 Min hund er pt vant til at være alene i 5 timer dagligt og det går fint. Han stresser ikke normalt over bolden, den ligger der bare, men var bare i går, hvor han havde fået en del mindre, at han syntes at så skulle der altså leges. Og så må det jo være min opgave at lære ham, at det skal der ikke. Tager bolden væk, hvis det bliver et problem. Han sover normalt al tiden inde efter hver tur og efter maden er spist

Men tak for alt jeres feedback, jeg vil prøve at drosle ned på turene og det er jo både ham og jeg selv som lige skal omstille os. Så håber jeg at jeg vil komme til at kunne overskue både arb og hund, for vil jo helst beholde ham smiley

• #46   24. aug 2014 Når ja forresten prøv evt hundesitter.dk eller marked herinde. Det kunne jo være der var en I nærheden af dig der gerne vil hjælpe.
    Jeg ville da helt klart hjælpe hvis det var en der boede lige I nærheden.

• #47   24. aug 2014 Jeg har lige oprettet en annonce på hundesitter.dk, men har på fornemmelsen de fleste derinde gør det for penge

• #48   24. aug 2014 Stine, det ved jeg ikke, jeg synes jeg har set på flere der søger derinde at folk melder sig, bl.a. mig selv smiley
    men jeg skriver så heller ikke så tit på de hvor det er til hverdag, da jeg sjælendt bor så det passer med at jeg kan..

• #49   25. aug 2014 TS hvor bor du?

• #50   25. aug 2014 Jeg bor på Nørrebro

• #51   25. aug 2014 Okay. Altså jeg bor i Nordvest og leder efter en der kan passe Nala 2 gange om ugen, så måske vi kan hjælpe hinanden hvis hundene kan sammen?

• #52   25. aug 2014 Det er sødt af dig at tilbyde, men jeg har simpelthen ikke overskud til at skulle tage mig af en hund jeg ikke kender pt. Desværre

Tror jeg vil snakke med en veninde, som min hund tit er hos (hun har hans bedste hunde ven) om vi kan lave en ordning, så jeg kan få lidt pusterum. Og hendes hund kender jeg i forvejen, så kan bedre overskue at have ham. Og min hund elsker at være hos dem, eneste minus i hans bog er at hun ikke går så lange ture. Men det må han vænne sig til

• #53   25. aug 2014 Det er bare helt okay. Held og lykke med det hele smiley

Kommentér på:
Omplacering