{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
604 visninger | Oprettet:

Sygdom - aktivering af hund {{forumTopicSubject}}

Jeg ligger syg med noget influenza lignende virus og er bare ikke noget værd i de her dage! Min kæreste er taget ud og spille golf og er først hjemme igen i aften
Lige nu har Joey fået et marvben med leverpostej så det kan han nok bruge noget tid på men derefter kan jeg ikke lige overskue
Hvad beskæftiger i jeres hund med når i er syge? Han får mad på græsset når jeg skal spise men indtil da ved jeg simpelthen ikk hvad jeg skal sætte ham igang med :s
Tager imod gode ideer med kyshånd

Kommentarer på:  Sygdom - aktivering af hund
  • #1   30. sep 2014 jeg plejer at klikkertræne mine. Da jeg var braklagt i et lille år klikkertrænede jeg dem til at hente remoten til fjernsynet, hente telefonen når den ringede, trække sokkerne af mine fødder, tømme vaskemaskinen, samle ting op hvis jeg tabte noget i køkkenet osv. derudover stillingskift (sit-dæk-stå) på mundtligt signal kun og så en masse cirkustricks.

• #2   30. sep 2014 Okay det lyder fascinerende men klikker er ikke lige noget vi dyrker herhjemme men tak for tippet

• Sanne A
    Sanne A Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 2 Emner: 7 Svar: 54
    #3   30. sep 2014 Jeg gemmer nogen gange legetøj og lader så Toto søge efter det. (Et bestemt legetøj, som jeg har vist hunden inden, så han ved hvad han leder efter)
    Det kan godt tage 15-20min, hvis jeg gemmer det rigtigt godt og går rundt i flere rum så han ikke "bare" kan følge min fært for at finde det.
    Så kan jeg bare opmuntre lidt når han er på rette vej - fx når han går forbi døren til det rigtige rum (min hund er stor og larmer, så kan ofte høre inde fra stuen hvor han er henne og sige "Ja") og så finder han legetøjet og kommer retur til mig med det.
    Dette kan jeg gøre et par gange i streg.
    Sværhedsgraden kan øges ved fx at gemme tingen under et tæppe eller oppe i højden, fx på en stol i stedet for bare på gulvet.
    Men det er jo lidt afhængigt af HVOR sengeliggende du er...

God bedring

• #4   30. sep 2014 det kan jo også shapes uden klikkeren.. Selv tak

• #5   30. sep 2014 God ide Sanne har afprøvet thesøgning med ham en anden dag men der ville han bare spise teen så det droppede vi igen men må prøve med legetøj, så kan det også være det er lidt sjovere for ham

• #6   30. sep 2014 Hvorfor kommer han ikke med på golfbanen? Mine forældre har altid deres med, medmindre de er til turnering, det er jo en dejlig gåtur i naturen for hunden, og så sover man også godt, når man er hjemme igen

• #7   30. sep 2014 Fordi det er en turnering min kæreste spiller kun golf når han bliver inviteret til turneringer for han gider ikk træne i hverdagen og sp skal de spise middag bagefter, det er derfor det tager så lang tid Joey plejer godt at ku ta en lur nu men det gider han selvfølgelig ikk idag

• #8   30. sep 2014 Aha Kan jeg sagtens se

Men mht aktivering, har du ikke nogle spil? Jeg plejer at lave lidt hygge med aktiveringsspil, baljeøvelsen, evt. kan du forsøge at lære ham at rulle rundt? Det er en øvelse, vi endnu ikke mestrer, men vi håber da

• #9   30. sep 2014 Min kæreste gik med han inden han kørte, så fik han marvbenet, så lavede vi hjernegymnastik inkl. Spil og nu har jeg gemt nogle skinkebider ude på buskene som han går og søger efter han er bare ikke til at køre træt idag men tak for ideen

• #10   30. sep 2014 Hvad er baljeøvrlsen?:)

• #11   30. sep 2014 Jeg ville bare bede hunden om at gå hen og lægge sig.... så jeg kunne være syg i fred ... .........
    Hvorfor SKAL en hund altid underholdes ?? ....

• #12   30. sep 2014 Ja gid det var sådan nittib nu er det bare sådan at Joey er 6 måneder ig teenager så det der med "bare" at bede ham om at lægge sigt det fungerer ikke her i huset

• #13   30. sep 2014 Aah så sover barnet lad os se hvor længe det varer

• #14   30. sep 2014 Baljeøvelsen er hvor man lærer hunden at stå med forbenene på en omvendt opvaskebalje og så skal den lære at gå rundt om baljen, først den ene vej og så den anden. Man skal ikke logge hunden, men lade den tænke sig til at den får godbidder, når den bevæger bagebenene. Det giver god bevidsthed for hunden om at der eksisterer noget bagved ørerne

• #15   30. sep 2014 nu er det jo ikke alle der er så gudsbenådet heldige at man har hunde der kan fungere med at blive lagt brak en uge -10 dage uden at blive ulidelige at være sammen med..

• #16   30. sep 2014 En hund dør ikke af ikke at blive aktiveret en dag eller to.

Hvis du er syg, skal du ikke stresse over ikke at kunne aktivere hunden, du skal slappe af og tænke på dig selv, og så må manden træde i karakter når han kommer hjem.

Du kommer i første række hvad dig selv angår.

Din mand kunne have vist ansvar og blevet hjemme for at aktivere hunden.

Ja undskyld jeg lyder hård. Men det er dig der er syg, så må han komme i anden række.

• #17   30. sep 2014 Tak for forståelsen fru mormor! Han er lige kommet hjem og er gået en tur med Joey og han ved godt at jeg ikke er den største fan af ham lige nu! Han ku i det mindste ha skippet middagen
    Jeg har bestemt heller ikk stresset iver at han skulle aktiveres. Når han har slappet af har jeg ladet ham gøre det men han har altså meget krudt i røven den lille. De sidste to timer var helvede og jeg kunne ikke engang få lov at spise min aftensmad i fred for han rendte hele tiden ind og ud ( han fik mad på græsset som han plejer ) . Det er sku da os irriterende at lige idag skal han have røven fuld af krudt

• #18   1. okt 2014 De fleste hunde er alene hjemme når ejer er på arbejde/skole, så din hund burde godt kunne klare et par timer uden aktivering

Kommentér på:
Sygdom - aktivering af hund