{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.185 visninger | Oprettet:

Til alle, der overvejer et hyggekuld {{forumTopicSubject}}

"Blanding af racer skynd jer vi trænger til at komme hjemmefra"

"Hvalpene" er nu syv måneder gamle og har ikke kunnet sælges. Sådan KAN det gå.

Denne tråd er ikke en forargelsestråd. Det er en "please, tænk dig om" tråd.
Ovennævnte "hvalpe" sælges overmåde billigt, fordi ejeren formodentlig er ved at være desperat. Hvilke hjem risikerer de at ende i?

Kommentarer på:  Til alle, der overvejer et hyggekuld
  • #1   13. mar 2015 åh ja det er så trælst, folk bliver bare ved og ved med at lave de *hyggekuld* fordi tæven lige skal prøve at være mor smiley

Hvor mange af de hvalpe ender på internat ?, inden de er 1 år gamle, fordi de ikke kan sælges eller fordi der ikke ses nærmere på køber, end til næsen, fordi man er glad bare for at være kommet af med hvalpene smiley

Det er så synd for de stakkels hunde smiley

• #2   13. mar 2015 Og som tilføjelse: hvordan er de 'hvalpe' præget, stimuleret og opdraget? Det kan blive en enorm mundfuld for en eventuel køber.

Selv DKK-opdrættere brænder inde med hvalpe for tiden. Det er sgu ikke sjovt.
    Så man skal virkeligt tænke sig godt om, have mange på venteliste, og selv have overskud til den livsvigtige prægning og træning.

• #3   13. mar 2015 og skulle der nu være en der overvejer "hyggekuld" der rent faktisk læser denne tråd, så synes jeg da lige dette link skal med, og bør læses :

http://www.hundegalleri.dk/forum/avl/582460-neeeeeej_42_i_feber_?t=1426244897&unread=1#lastViewed

• #4   13. mar 2015 Enig Malene, man skal vide hvad man har med at gøre, og netop hvalpenes prægning og opdragelse er så vigtig for deres fremtidige liv smiley

• #5   13. mar 2015 Isabelle
    Kan du ikke ophøje den her tråd til en forargelsestråd? Jeg mener, tråden om børn og hunde blev aldrig det forargelseshit, man kunne have ønsket. smiley

• #6   13. mar 2015 Enig - et kuld er ikke noget man laver uovervejet. Husker stadig kennelkontakten forklarede mig, at man kan stå i en rigtig rådden situation, hvis man står med hvalpe, der ikke kan sælges og loven for hundehold kun tillader 4 hunde over 16 uger.....Det med at have hvalpekøbere er SÅ vigtigt - og hvalpe er ikke solgt førend pengene er lagt fra salg og hvalpekøber er på vej ud af døren.

• #7   13. mar 2015 DKK engelsk cocker: Nej, den lille detalje tror jeg ikke at der er ret mange der liiiige overvejer. Jeg har set annoncen og tænkt tanken, men det er så også kun fordi jeg kender en opdrætter (DKK), der selv stod i en rigtig lortesituation fordi hun fik en hvalp retur fra et kuld, da den var 5½ mdr. Egentlig ville hun så bare have beholdt den selv (hun havde nemlig heller ikke selv tænkt over detaljen!), men så var der en emsig nabo der fik ondt i popo'en og meldte hende til politiet for at have 5 voksne hunde. Enden på historien blev at jeg overtog hvalpen - og den boede hos mig til den døde mæt af dage 13 år gammel.

• #8   13. mar 2015 Den tråd har jeg ikke læst, Søren. Skal jeg springe ud i det og blive forarget? smiley

Spøg tilside. Jeg bliver sgu ked på både usolgte unghunde og ejers vegne, når jeg læser sådanne smådesperate annoncer. Selv spekulerede jeg (heller) ikke synderligt over, om jeg kunne komme af med hvalpe, da jeg lavede mit første kuld. Jeg havde så bare min opdrætter m.fl. der formidlede kontakt til potentielle hvalpekøbere. Havde jeg ikke haft det, VED jeg da ikke, om jeg havde fået ungerne solgt.

Når man først er etableret som opdrætter, går det jo en hel del nemmere.

• #9   13. mar 2015 Søren.

Jeg ved ikke hvorfor du skal slæbe min tråd over i denne her..
    Det er helt okay at du synes min tråd er fjollet, men jeg bliver da lidt øv, når det bliver "gjort grin", når jeg bare har lavet en tråd om et emne, jeg er bekymret om/finder underligt og forkert.. Hvis ikke jeg kan tale om emnet på et hunde forum, hvor kan jeg så?

Og til det her emne, der er jeg kun enig.
    Har ikke oplevet det med hunde, men til gengæld alt for meget med katte..
    - Katten skal ikke steriliseres, den skal have lov til at have killinger -
    Og så står de med de der killinger, som de ikke kan komme af med.. ._.

• #10   13. mar 2015 Det er heller ikke i orden at få hundehvalpe for sjov. Problemet er bare, når Amalie Nicole på 19 år skriver herinde for at få hjælp og rådgivning, så bliver hun svinet på det groveste af nogle bestemte herinde. Resultat=hun sletter tråden og har intet lært. Jeg vil dog lige rose ts, der i det mindste qua sin pædagogiske ballast forsøger at tale pænt til den unge frk. siliconebabs.
    7 år - man ved et og andet (frit efter "Den eneste ene")

• #11   13. mar 2015 Isabelle Jeg tror det er den annonce jeg har skrevet i ,og det er da ved at være noget tid siden ,så stakkels hunde Bare nogen ville lære af det smiley

• #13   13. mar 2015 og det er heller ikke sjældent at hele kuld afleveres på dyreværnet fordi folk ikke kan komme af med dem. Vi har da haft ihvertfald 3 kuld siden nytår..

• #14   13. mar 2015 Tre hele kuld, Zarah - på så kort tid? DET kommer alligevel bag på mig.

He he, Søren. Syv år!!! Skøøn rolle smiley

Det er så hamrende svært at rådgive mennesker til at lade være med noget, de har besluttet sig for at gøre. Jeg prøver gerne at tage en snak med mig selv om, hvordan JEG skal have den slags serveret smiley Hvordan jeg selv kan overbevises om, at noget, jeg har besluttet mig for, måske ikke er så smart endda. Stædig som jeg er, er det slet ikke nemt - men erfaringen siger, at jeg hverken skal have en mur i hovedet eller aes på håret smiley En blanding af fornuft og forståelse virker bedst.

PS. Og så er det en underlig følelse at se disse annoncer og så selv have en reservationsliste til hvalpe, jeg måske aldrig får - Fiehvalpe. Der er jo et stykke tid til, at hun kan tjekkes for diverse - og måske vise sig ikke at være god nok at avle på.

• #15   13. mar 2015 Isabelle: ja desværre.. eller dvs. ved det ene var et fuldt kuld (en flok lab blandinger hvor en køber havde købt moren og efterfølgende opdaget hun var drægtig. Det kunne han ikke håndtere så moren kom i pleje fra DV. og fødte hvalpene der hvor de så var til 10 uger) hun røg retur til sin ejer og hvalpene kom videre fra DV. De 2 andre var små kuld, så der kan have været flere, men ved det ikke. Det ene var nogen små hvide krølbamser (mener der var 6) og det andet halvstore dobermannblandinger (mener der var 4).

• #16   13. mar 2015 Jeg synes også der er voldsomt mange hvalpe i overskud lige for tiden. Også tavlehvalpe...:-/ Eller måske er det bare fordi jeg holder mere øje med markedet end tidligere, at jeg synes det :b Uanset hvad er det virkelig trist.

Jeg håber folk kan have alle de hunde, de brænder inde med. smiley

• #17   13. mar 2015 Jeg kunne da gerne have haft et par af Fies søskende nogle ekstra måneder - men få præget dem ordentligt med aleneture hist og her og allevegne? DET ville have været krævende.

• #18   13. mar 2015 #12
    Uanset hvad grunden måtte være, så mister man muligheden for at kommunikere sit budskab i det øjeblik, tråden slettes.
    Jeg kommer da ingen vegne i opdragelsen af mine børn, hvis vi konstant debatterer på deres niveau. Selvfølgelig har man som forældre en vetoret, men når den kommer i brug, er det sikkert, at ungerne ikke har forstået mit budskab.
    Men sådan er vi så forskellige. smiley

Kommentér på:
Til alle, der overvejer et hyggekuld

x