{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.656 visninger | Oprettet:

Overfald på hund - ligeglad ejer {{forumTopicSubject}}

Hej alle - dette blev en ret lang smøre, men jeg håber at nogen vil læse den og hjælpe med lidt råd...

Jeg har en lille blandingstæve (pekingeser) på 7,5 kg. I sommeren 2014 blev hun overfaldet i vores egen have af min nabos 2 store hunde, en rottweiler og en gul labrador. Det endte med at min hund fik revet hoften af led og fik en hulens masse sår på halsen og hendes ene øre blev strukket. Desuden fik hun naturligvis en masse ar på sjælen, som gør at hun stadig hyler når hun ser en fremmed hund, og når hun hører naboens hunde i vores opgang (selvom hun ligger trygt i vores egen lejlighed).
Ejeren af de 2 hunde er en gammel svagelig dame, som ikke havde snor på hundene da hun slap dem løs i haven hvor jeg var i forvejen med min hund. Hun havde ikke undersøgt om der var nogen i haven før hun lod dem løbe. Det drejer sig om sekunder mere, så havde de taget livet af min hund. Hun kunne ikke gøre noget under overfaldet, stod bare og trak lidt i halsbåndet på den ene, men fordi hun er så gammel og svagelig kunne hun ikke gøre noget.
Da de 2 store hunde endelig gav slip på min hund, blev jeg i haven med hende, mens min nabo tog sine hunde indenfor. Hun kom så tilbage i haven, og der gav jeg hende alt hvad remmer og tøj kunne holde, jeg råbte og skreg af hende, hvad fanden var det for en opførsel, hvordan kunne hun være så uansvarlig, hvad hvis det havde været min niece de var gået til angreb på? Min hund var HELT gennemblødt af savl og blod, så jeg skyndte mig at skylle hende for at se hvor hun blødte fra. Heldigvis var det meste af blodet mit, jeg havde fået masser af dybe sår på mine hænder og min ene tommelfingernegl var revet løs.
Jeg tog min hund med til dyrlægen og fik hende fikset over de næste par uger, og tog selv til lægen for stivkrampe og for hjælp til den løse negl.

De næste par uger havde min nabo snor på sine hunde når de blev luftet, men det holdt hun hurtigt op med igen. Hun har ikke en eneste gang henvendt sig til mig for at høre hvordan det gik med min hund. Hun er bare pisse hamrende ligeglad.

Jeg valgte sidste sommer at jeg ikke ville melde min nabo til politiet, selvom alle rådede mig til det, selv dyrlægen. Jeg syntes det var synd for min gamle nabo hvis hun skulle miste sine hunde, og jeg havde det ærligt talt også dårligt med at skulle være skyld i at de blev aflivet. Det er jo ikke deres skyld at ejeren er uansvarlig, og at de er så understimulerede (hun kan ikke gå tur med dem fordi de er for stærke for hende, så de kommer kun ud at tisse i det lille frimærke have vi har) at de springer på alt hvad der bevæger sig.

Idag kom jeg ud af døren med min hund (som altid er i snor) og så kom rottweileren springende igen og ville fare i flæsket på min hund igen. Jeg nåede at få hende op i favnen før den fik fat, men det var så tæt på igen. Nu var den igen udenfor uden snor, og hun var langt væk fra den da den kom farende. Jeg skyndte mig at lade hende vide (igen) at hun var et uansvarligt menneske, og så skyndte jeg mig ellers ud af porten, for min hund var skrækslagen over det korte møde med overfalderen fra sidste sommer.

Hvad i alverden gør jeg i denne situation? Jeg har mest af alt lyst til at melde hende til politiet, men jeg tænker at de nok er ligeglade da sagen er forældet.
Det kan vel ikke være rigtigt at jeg ikke skal kunne være tryg ved at gå ud af min dør fordi der altid er en uregerlig rottweiler? Jeg frygter lige så meget for mig selv som for min hund, og tanken om at jeg skulle komme gående med min niece en dag og den så skulle fare på os, det kan jeg slet ikke holde ud.
Min nabo har vist gang på gang at hun er ligeglad, hun respekterer ikke hvor stærk og hvor potentielt farlig hendes hund er. Det hjælper tydeligvis ikke at jeg hverken snakker med hende eller råber af hende, for hun lukker bare af.


Jeg er klar over at hvis jeg meldte hende til politiet, så ville rottweileren (hun passer ikke længere sin søns labrador) højst sandsynligt blive aflivet, og det har jeg det skidt med, for jeg synes alle hunde er fantastiske. Men måske skal det bemærkes at hendes behandling af hunden grænser til vanrøgt. Den kommer ud at tisse i det lille frimærke (5x5 meter) 2 gange dagligt i få minutter, og kommer aldrig ud at gå mere end det. Den er også ca. 20kg. overvægtig, den kan næsten ikke komme op ad trappen til første sal, og den mave rører næsten jorden når den går. Det er ikke et ordrentligt liv for en hund.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overfald på hund - ligeglad ejer
  • #1   13. mar 2015 Du betalte vel ikke selv dyrlægeregningen, det gjorde hendes hunde-ansvarsforsikring vel?

  • #2   13. mar 2015 Jeg havde meldt det, og krævet hunden aflivet. Det kan godt være, at det er synd for ejeren, men det ville være, at gøre den hund en tjeneste.

  • #3   13. mar 2015 I og med at hunden igen kommer farende mod jer, har hun ikke hunden under kontrol(såfremt det er offentlig grund) og så kan en politi anmeldes for manglende kontrol vel bruges og samtidig melde den for at være farlig af en slags?

  • #5   13. mar 2015 Du kan spørge dig selv om hvad det er for et liv den hund har ?
    Den vil nok have det bedst af at enten få en ny ejer, som har kræfterne og tiden til at gå med den og aktivere den. eller blive aflivet.
    Som den har det nu, er den frygteligt understimuleret, og har det sådan set frygteligt.
    Måske du skulle opsøge naboen, og tage en snak med hende, om det ikke er bedst at rotten bliver omplaceret, eller aflivet, og vil hun endelig have en hund, så kunne hun få sig en, der er noget mindre, og nemmere for hende at gå med, i henh til hendes kræfter.

    Jeg skal dog sige, at havde det været min hund, så havde jeg meldt det ! ingen tvivl der, jeg håber hun i det mindste betalte for dyrlægen til din hund !


  • #6   13. mar 2015 @Natascha hendes forsikring betalte dyrlægeregningerne, og de dækkede laserbehandling af hendes hofte i et år - hvilket var ret flot af forsikringen. Men al kontakt mellem min nabo og jeg efter overfaldet gik gennem forsikringen.


    Men kan jeg overhovedet anmelde hende nu? Det er over et halvt år siden overfaldet skete, og idag skete der jo ikke noget - andet end at jeg blev forskrækket.


  • #7   13. mar 2015 Jeg synes du med ro i sjælen kan melde hende. Du har givet hende en chance, det hjalp ikke... Tænk også på at mange andre hunde er i fare for at få samme tur som din, så længe damen ikke styrer sin hund (hvilket det lyder til at hun ikke kan)



  • #8   13. mar 2015 Jeg ville melde hende ,også fordi hendes hund så vil få fred ,den har jo ikke et liv ,jeg hader selv løse hunde ,og det der er sket med din lille hund er forfæredlig ,Når hun ikke engang gider tage sig af hvad du siger til hende, og stadigvæk lader hendes hund gå løs ,tænk på hunden ,den vil få det godt ved at blive aflivet .

  • #9   13. mar 2015 TAL med din nabo istedet for at råbe og skrige.
    Hvis det ikke hjælper må du melde det, eller klage hvis I bor til leje


  • #10   13. mar 2015 Prøv at lukke øjnene og tænk det her scenarie igennem:

    En lille pige på 10 år har fået sit højeste ønske opfyldt, hun har fået en hundehvalp.
    Vi leger at det er en lille puddel. Hun er nu stolt ude at gå med sin 6mdr. gamle hvalp.
    Din nabos rottweiler er sædvanen tro løs, og bider den lille hvalp ihjel.
    Kan du leve med at det kunne du have forhindret? At du kunne have sørget for at den lille pige ikke skulle opleve det grimme syn af en stor hund der slår hendes højt-elskede hund ihjel?


    Ja, det er måske sat på spidsen, men ikke desto mindre er det hvad én af mine gode venner gennemgår lige nu. Han har nemlig stået i den situation du gør, og han valgte at lade være med at melde det. Og for blot 3 uger siden blev en lille piges hvalp bidt ihjel af den hund som tidligere har skambidt hans hund.



  • #11   13. mar 2015 Puha, hvor en ubehagelig situation du står i. Men jeg stemmer i med dem, der siger, at du med ro i sjælden kan melde hende - for det er simpelthen heller ikke fair over for hundene, at de har en ejer som hende. Drømmescenariet ville jo være, at i satte jer ned og snakkede, og du foreslog hende at hun kunne omplacere hundene. Hvis altså vi siger at deres aggressivitet kommer af understimulering. Det er simpelthen både synd for hundene og dem, der har været og bliver offer for dem smiley

  • #12   13. mar 2015 @Housebuster jeg har forsøgt at tale med hende, da det ikke hjalp forsøgte jeg i afmagt at råbe, for det kunne jo være det ville trænge ind. Men hun hører ikke efter.

  • #13   13. mar 2015 Jeg må indrømme at mine tanker er samme sted som Dorte H's.
    Jeg kan simpelthen ikke relatere til at det vejer tungere at 'det er synd for damen' når det skal op imod en eller flere andre hunde, som kan komme ud for det samme.


  • #14   13. mar 2015 Og hvis det var sket for mig og min hund ,var jeg enten blevet indendøres ,som jeg selvfølgelig ikke kan byde mine hunde ,så var jeg flyttet ,jeg ville være angst hver gang jeg gik ud af min dør .
    Så mener også som Dorte


  • MM
    MM Tilmeldt:
    sep 2009

    Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 100
    #19   13. mar 2015 Enig med flertallet. Træls situation, men det eneste rigtige er vel et varsel og derefter en anmeldelse hvis ikke fruen afhænder hunden, på den ene eller anden måde. Glad for vi de eneste med hunde i opgangen smiley

  • #21   13. mar 2015 Vi bor desværre ikke til leje, så havde vi da i det mindste haft nogle rettigheder. Vi bor i andel, her er 5 lejligheder med en fælles gård og en lille have.


    Mange tak for alle jeres råd, de lander på et tørt sted. Jeg har valgt at skrive hende en advarsel, forsøgt at forklare hvorfor jeg er bange for hendes hund, og at jeg er forbløffet og forarget over hendes mangel på ansvarlighed og respekt. Samtidig har jeg tilføjet at hun måske skal se på om hun har hunden for sin egen skyld, eller for dens skyld, og skrevet at jeg ikke har noget imod hendes hund, men at jeg har noget imod hendes ejerskab. Plus at jeg godt kan forstå hvorfor den reagerer som den gør, så understimuleret som den er.
    Advarslen går ud på at hvis hendes hund nogensinde løber efter mig igen, så går jeg prompte på politistationen med billeddokumentation og dyrlægeregninger fra sommerens overfald.

    Jeg er ikke normalt bange for hunde, og er ikke typen der har fordomme mod bestemte racer osv. Alle hunde er skønne, med den rette ejer. Men jeg har måttet indse at jeg også selv er bange for netop denne hund, efter overfaldet i sommers. Jeg er selv lige så mærket af oplevelsen som min hund er. Det er sgu også pisse synd for den med den ejer.


  • #23   13. mar 2015 Vi er 5 i bestyrelsen, og både min nabo og jeg er bestyrelsen. Meget lille andelsforening smiley og der er ikke nogen af de andre der har problemer med hende. Men der er heller ingen af de andre der har hunde eller små børn..

Kommentér på:
Overfald på hund - ligeglad ejer

Annonce