{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
848 visninger | Oprettet:

Pludselig halt :-( {{forumTopicSubject}}

Min kære lille Afrodithe er begyndt at halte på hendes venstre bagben..

I starten var det kun når hun havde sovet/hvilet og jeg tænkte, at hun nok bare havde ligget lidt forkert, da halten forsvandt efter 1-2 min..

Nu er hun så småt begyndt at halte mere og mere på det samme bagben.. smiley

Hun er blevet undersøgt af dyrlæge, fået taget røntgen osv, og der er intet der indikerer smerter på hende, hverken ved fysisk undersøgelse eller på røntgenbilleder.. Hun har også været på smertestillende i et par uge, uden resultater..

Nu ved jeg snart ikke hvad hulen jeg skal gøre med den lille dame.. smiley For det piner mig skisme at se hende halte..
Og vil derfor hører om der er nogen af jer, som har oplevet det samme og hvad der evt. var galt?

Hun har ikke ændret adfærd, hun er steriliseret (i sommers).. Hun blev 5 år i maj og er en Lhasa Apso..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pludselig halt :-(
  • #1   21. okt 2017 Hun leger desuden stadig med Costa for fulde gardiner, og hopper og danser af glæde når man kommer hjem..

  • #3   21. okt 2017 Åhhh, det håber jeg virkelig ikke at det er.. smiley
    Min lille pige altså..
    Hun er jo en aktiv hund, så vil være død og pine, hvis det er hendes korsbånd.. smiley

    Og tusind tak..


  • #5   21. okt 2017 Tænker bare at det smertestillende ville have haft hjulpet hvis hun havde smerter.. smiley
    Men hun haltede stadig i samtlige 14 dage, hvor hun var konstant smertedækket..

    Men vil helt bestemt få det undersøgt, og så krydse fingre for at det ikke er korsbånd og operation der skal til.. For må indrømme at det kan min økonomi (er på SU) bestemt ikke klare foreløbigt.. :-|
    Men nu må vi se og håbe på det bedste..

    Fuldstændig ro.. Er bare svært at holde hende i ro, når der er lige så meget knald på hende som der er på Costa (Boxer).. Hehe..


  • #6   21. okt 2017 jeg ville tage omkring en kiropraktor og få hunden tjekket. min dyrlæge har flere gange måtte give fortabt med hvorfor hunden havde ondt. da vi så tog afsted til kiropraktoren var der et skævt led. Jeg vil kun anbefale en kiropraktor der selv er udannet dyrlæge.


  • #7   21. okt 2017 Vil prøve at få hendes korsbånd undersøgt først, og så se om det er det.. Ellers ja, så må vi jo prøve kiropraktor alt afhængigt af hvad dyrlægen siger..

  • #8   21. okt 2017 Mit bud er korsbåndet. Det kan være revet halvt over.

  • #9   21. okt 2017 Det er virkelig bare min største frygt.. smiley

  • #10   21. okt 2017 har hun haft en flåt på sig indenfor de sidste måneder

  • #11   21. okt 2017 Nej, hun bliver tjekket jævnligt.. smiley
    Hun har heldigvis aldrig haft en flåt på sig..


  • #12   21. okt 2017 Men er det korsbåndet og er det revet halvt over, så kan man være heldig at det heler. Men så skal hun holdes i ro.

  • #13   21. okt 2017 Er dælme bare svært at holde damen i ro, når hun har lige så meget krudt i rumpetten som Costa, hvis ikke mere end ham..

    Men nu må jeg se hvad dyrlægen siger igen.. Håber bare at det ikke er noget alvorligt..


  • #14   21. okt 2017 Det er det.
    Min Schæfer rev sit halt over nytårsaften for nogle år siden. Det var nogle lange uger med ro. Hun blev luftet i snor i haven.


  • #15   21. okt 2017 Heldigvis har jeg have og ingen trapper.. Så på det punkt vil det være nemt at minimere belastning af hendes ben..

    Men kan jo ikke se hvad hun laver når jeg ikke er hjemme.. Læser i Nykøbing F, men er kun væk i max 6 timer om dagen..


  • #16   21. okt 2017 Nej det kunne jeg heller ikke. Zenta var så halt at de troede det var røget helt. Hun haltede så voldsomt at hendes "røv" blev 10 cm. højere end hendes ellers normale højde over ryggen hver gang hun tog et skridt. Hun var stokhalt.

  • #17   21. okt 2017 Så slemt er det heldigvis ikke med Afrodithe..
    Hun støtter slet ikke på benet i de første 1-2 min. efter hun har sovet/hvilet..

    Derefter støtter hun lidt på benet, men halter stadig nok til at hundemor her bliver bekymret..

    Men kan da sige at hun løber fint uden halten.. Lukkede lige hende og Costa ud i mine forældres have, og der var dælme fart på uden halten..


  • #18   21. okt 2017 Carina, nu taler jeg kun ud fra egen erfaring, og det er ikke sikkert at jeg har erfaring nok. Og så må andre rette mig.

    Først, har du sygeforsikring på hende?

    Min schæfer havde de symptomer du beskriver. Bortset fra at hun faktisk også kunne være meget let (forsvindende) halt på ture, men hun er en stor hund= store bevægelser.

    Synptomerne startede egentlig for halvandet år siden, og en behandler mente at det var en ledbåndsskade i skulderen, og at hun altså i virkeligheden var halt på modsatte forben. Hun var i waterwalker x10, og til adskille behandlinger. Det hjalp on/off, så han mente derfor at hun skulle opereres ASAP. Jeg tog til en dyrlæge og fik en 2.opinion, og skulderen fejlede ikke noget. Hun fik 10 dages ro og smertestillende, og symptomerne forsvandt.

    Nu er de så kommet igen, og jeg valgte denne gang at tage til en rigtig kiropraktor, som hurtigt konstaterede at det ikke var en kiropraktoropgave. Heldigvis er en kiropraktor uddannet dyrlæge, så han fik lov at fotografere hende. Der var mistanke om at det var korsbåndet der var helt eller delvist overrevet.

    Under bedøvelsen tjekkede han grundigt for instabilitet, og der var ingen løshed. Men undervejs på billederne, kunne han se at der var gigtforandringer i knæet, og han lagde en blokade. Siden er hun begyndt på alskens tilskud og cartrophen indsprøjtninger, og det har virket.

    Det jeg egentlig ville frem til er, at i forløbet her i år, havde smertestillende ingen effekt på den stivhed, der var når hun lige havde rejst sig. Det virkede mere som om benet var låst, og at det var låsningen der gav smerter. Så det er for at sige at smertestillende ikke altid virker som vi ønsker det.

    Hvis det var min hund, og jeg skulle tage højde for et stramt budget også, tror jeg at jeg ville starte med at ringe rundt og høre om en dyrlæge i nærheden kan ultralydsscanne korsbåndet, for at udelukke overrivning. Og så ville jeg overveje at købe et knæbind, som støtter og varmet leddet. Jeg kan smide dig et link i pb. Jeg købte mit på ebay til det halve af hvad det koster herhjemme.

    Hvis du har sygeforsikring, er der endnu mere mening i at vælge en rigtig kiropraktor, for det dækker forsikringen.

    Nå ja, og så vil jeg egentlig bare sige at jeg i den grad forstår din frustration. Det er desværre et langt forløb at komme igennem, bare for at få en nogenlunde sikker diagnose, og endnu længere for at finde en løsning. Men hæng i!


  • #19   22. okt 2017 A med Bomstærk og Tykke

    Jep, hun er sygeforsikret, dog kun indtil d. 1/12.. Er nemlig i gang med at skifte forsikringsselskab fra Tryg til LB, og da hun er fyldt 5 år, så kan hun åbenbart ikke blive sygeforsikret hos LB.. Opdagede jeg så desværre lidt for sent, men ringe til dem mandag og hører om det er fuldstændig udelukket eller om hun kan få lov til at blive sygeforsikret hos dem, for er dælme bøvlet hvis hun skal blive i et selskab og alt andet bliver flyttet til et andet.. smiley
    Men indtil videre er hun stadig sygeforsikret.. smiley

    Gigt har også været i mine tanker.. For jeg er også ret stiv i mine fingerled om morgenen og kan ikke rigtig bruge fingrene før de er blevet "varmet op".. Så jeg har selv lignende symptomer som Afrodithe, det er kun placeringen der er forskellig..

    Der bliver ringet rundt til dyrlæger på mandag, men tænker, at var korsbåndet revet over, så ville hun jo hverken kunne løbe som hun gjorde her til aften og ej heller hoppe op i møblerne uden besvær?
    Det eneste tidspunkt hvor hun er lidt besværet mht. at hoppe op i sofaen og f.eks. ind på gulvet i bilen (hun vil helst ligge på gulvet i bilen), er når hun netop enten har ligget og sovet eller hvilet..

    Du må meget gerne sende mig et link, for tænker at, uanset hvad, så kan det da ikke skade at have et liggende til madammen.. smiley


Kommentér på:
Pludselig halt :-(

Annonce