{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Vaccination
  • #1   30. dec 2017 Olly får leptospirose vaccine hvert år. Den almindelige vaccine hvert tredje år samt vaccine mod rabies.
    Hun får den hvert tredje år der er krævet for at kunne stille til prøve og konkurrencer. Rabies for at hun kan komme til Tyskland. Leptospirose fordi hun snasker rundt i alt klamt vand hun kan komme til.

De andre hunde får kun den almindelige vaccine hvert tredje år. De har ikke brug for andre vacciner.

• #2   30. dec 2017 åh, jeg ved at Rollo bliver vaccineret hvert år og nogle hver 3. år. Men hvilke der er hvornår, ved jeg faktisk ikke. (for ringe!! )

• #3   30. dec 2017 Basisvaccination - hvert 3. år
    Rabies - hvert 3. år

• #4   30. dec 2017 Basis hvert andet år, fordi specialklubben kræver det.
    Leptospirose og nasal kennelhoste hvert år, da jeg overhovedet ikke skal risikere en syg hund. Kennelhoste vil slå os helt ud af kurs. Vi dyrker flere slags hundesport og er afhængig af at kunne komme ud med hundene.

• #5   30. dec 2017 Mine får de almindelige. Lucky har en gang fået mod kennelhoste, og Rosa fik vidst også inden hun begyndte på hvalpehold. Men da vi ikke går til noget hvor der er andre hunde og generelt ikke er sammen med andre hunde, får de den ikke hvert år.
    Vi er til sundhedsundersøgelse hvert år, men de får kun en fast hvert år, kan ikke huske hvad det er, men det er noget min dyrlæge siger er i området, så derfor er det vigtigt at de er dækket ind. Ellers er det hvert andet eller tredje år at de får fuld vaccine.

Hvis jeg skulle have hundene ud blandt andre hunde til f.eks. træning, ville jeg nok vaccinere hyppigere (det er der også nogle steder der kræver) og vaccinere imod kennelhoste

• #6   30. dec 2017 Leptospirose og kennelhoste får han årligt, de mere basis er når det nu er tid igen.
    De 2 ekstra fordi jeg ikke vil stå med en syg hund + han omgås en del andre.

• #7   30. dec 2017 Basis hvert 3. år og lepto hvert år.

• #8   30. dec 2017 Basis og rabies hver 3. år, leptospirose hvert år

• #9   30. dec 2017 Basis,samt kennel og det der i andre staver så fint hvert år.

Vores er tit sammen med andre hunde, så det er nødvendigt.

• #10   30. dec 2017 Basis og rabies hvert 3. år
    Pga stævner og udlandsrejser. Desuden holder det vel også de sygdomme væk

• #11   30. dec 2017 Tak for jeres svar. Jeg overvejer lidt om leptospirose- og kennelhostevaccinerne er nødvendige for mine. Eller om basis er nok hvert 3.år.

Jeg træner, ikke ugentligt, men jævnligt med hundene på to træningspladser. De hilser dog yderst begrænset på andre. Kennelhoste er jeg nu heller ikke bange for hvis det skulle ske. Har ikke nogle hunde der er svækket ift at kennelhoste bliver et problem. Vi deltager heller ikke til stævner, udstillinger el.lign.

Så er der leptospirose - hvor udbredt ER det i Danmark? Vi bor på landet og går på sumpet marker og i skov - og gårdhundene og Camy fanger mus. Men har aldrig set en rotte herude og ellers tror jeg katten nupper dem da de nok vil søge stalden og det er forbudt område for hundene.

Ville I give kennelhoste- og leptospirosevacciner på overstående grundlag?

De har fået det indtil nu og skulle efter planen vaccineres i januar. Men ønsker jo egentlig heller ikke at fylde dem med mere end hvad nødvendigt er.

• #12   30. dec 2017 Vilkårene er ca. de samme for Tucker og han får dem jo som sagt. Kennelhosten tænker jeg ikke er slem at hoppe over, men leptospirosen er sådan en hvor jeg virkelig ville fortryde hvis uheldet var ude. Tucker er f.eks. ret vild med at drikke af vandpytter rundt omkring.

• #13   31. dec 2017 Det er sjovt at læse denne tråd. For 3-4 år siden skrev stort set alle, at de fik vaccineret deres hunde hvert år og enkelte kun hvert andet år. Og så var vi nogle få af os, som udtrykte, at det var alt for ofte (bortset fra letospirose) og fik nærmest hug for det. Nogle af vaccinerne i "grundpakken" har faktisk livslang effekt efter hvalpe vaccination. og 1. år. På linje med de fleste børnevacciner.
    Det glæder mig at læse
    PS, Keesha blev vaccineret ca. hvert 3.år for nogle af tingene (jeg husker ikke lige, hvad de hed).

• #14   31. dec 2017 Nicole, jeg ville holde fast i at vaccinere som du allerede gør. Leptospirose ville jeg ikke tude droppe. Problemet med kennelhoste er, at hvis du får det inden for dørene, står du med 5 hunde der er syge, og dermed 5 hunde der er i risiko for lungebetændelse. Og det smitter via luften, så når du er på en træningsplads, kan hundene blive smittet.

Jeg giver selv hele pakken. Bella får kennelhosten, dels fordi hun er svækket af et angreb af hjerteorm for mange år siden, dels fordi jeg ikke har lyst til at miste flere måneders træning i efteråret. Dorit får det for ikke at minimere risikoen for at slæbe smitte med hjem til Bella

• #15   31. dec 2017 Jeg er også mest til at fortsætte som hidtil. Der dukker bare mere og mere op om at vi overvaccinere her i landet. Og det sætter selvfølgelig tankerne i gang

• #16   31. dec 2017 Du kan jo eventuelt titerteste i stedet for at vaccinere hvert 3. år, og så springe basisvaccinen over hvis titertesten viser at de er dækket ind.

Der skulle i øvrigt stå at Dorit får kennelhostevaccinen for at minimere risikoen, ikke for ikke at minimere risikoen

• #17   31. dec 2017 Jeg vaccinerer som de øvrige her i tråden - basis hvert 3. år og leptospirose hvert år. Jeg ville ikke turde droppe leptospirosevaccinen. Da Luna for nylig var indlagt, var det også det første, de spurgte om på dyrehospitalet, om hun var vaccineret, for ellers ville det være det første, de ville teste for.

• #18   31. dec 2017 Hvis I bor på landet ville jeg især ikke turde springe leptospirosen over.

• #19   31. dec 2017 Præcis, BATDOG, det er også, hvad min dyrlæge siger. Jeg bor jo også på landet, og her vrimler med gnavere ...

• #20   31. dec 2017 BATDOG, nej det er også min tanke - vi har jo mus i haven, så om der kommer en rotte forbi ved jeg jo heller ikke, og vi går dagligt på sumpet marker eller skov lige i nærområdet. Så ja, jeg tænker også at jeg fortsætter som hidtil.

• #21   31. dec 2017 Planen var at jeg ville vaccinere som de fleste herinde har skrevet, med basis hver 3. år og L4 samt kennel vacc. hvert år.
    Men fordi min vovse har reageret voldsomt og meget smerteplaget på L4 vaccinen skal hun i samråd med dyrlægen fremover ikke have den.
    Så fremover er det basis hver 3. år for min vovse men sundhedsundersøgelse hvert år
    Da jeg ikke kan vaccinere min hund mod lepto., er jeg meget glad for alle dem, som KAN og dermed er med til, at beskytte min hund mod den sygdom.
    Godt nytår

• #22   3. jan "Så er der leptospirose - hvor udbredt ER det i Danmark? Vi bor på landet og går på sumpet marker og i skov - og gårdhundene og Camy fanger mus. Men har aldrig set en rotte herude og ellers tror jeg katten nupper dem da de nok vil søge stalden og det er forbudt område for hundene.

Ville I give kennelhoste- og leptospirosevacciner på overstående grundlag? "

Kennelhoste - nej. Leptospirose - JA!
    Min Dobermann var nær død af den sygdom. Det var en ret grim oplevelse. Hunden fik nyresvigt og var 8 mdr om at blive helt rask igen. Min hund blev smittet et eller andet sted i Lellinge/Herfølge-området. Hun er formegentlig blevet smittet ved at have trådt i noget vand som der var inficeret museurin i.
    Desværre er der et stort MEN ved vaccinen - ud over at nogen oplever bivirkninger; det er indtil videre kun de fire mest almindelige typer leptospira som vaccinen virker imod. Min blev inficeret med en Leptospira Saxkoebing, som vaccinen desværre ikke beskytter imod. Leptospirose spredes med primært mus og rotter. Leptospirose er en zoonose = mennesker (og alle mulige andre pattedyr) kan også smittes, så den skal tages ganske alvorligt. Da det viste sig at det var Leptospirose min hun var syg af skulle embedslægen involveres. Så både min mand og jeg og vores dyrlæge blev også testet for om vi var smittede.
    Det er en sygdom i fremgang i Danmark pga vores vådere vejr og mildere vintre. Jeg har hørt følgende udtalelse fra en dyrlæge fra en af den store dyreklinikker i DK: "Hundesyge ser vi stort set aldrig, men Leptospirose ser vi jævnligt". Det rammer ikke kun jagthunde mere, men også hunde der bare luftes på marker og i skove. Selvom vaccinen ikke dækker alle typer leptospira så kan den da i det mindste begrænse udbredelsen af de 4 typer den dækker. Så det gælder om at få vaccineret så stor en del af populationen som muligt.
    Og så forøvrigt bekæmpe rotter og mus.

• #23   3. jan Underligt, for jeg spurgte min dyrlæge om Leptospirose og hun sagde at det så hun aldrig og hendes kollegaer gjorde heller ikke.
    Så de brugte kun vaccinen til jagthunde der var meget i moseområder.

• #24   3. jan Jeg vaccinerer ikke mod leptospirose, der er ikke ret mange tilfælde i Danmark mine får basis vaccinationer ca hvert 3-4 år

Kommentér på:
Vaccination