{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Apropos nytår...
  • #1   11. jan Hvis det der kom ud af min hund ville min første tanke ikke falde på kanonslag må jeg indrømme...

Men hvis dyrlægen siger det sååå...

Ser godt nok voldsomt ud!

• #2   11. jan Ja jeg synes også det lyder helt vildt ooog måske lidt usandsynligt men jeg er ikke dyrlæge
    Jeg tænker bare, burde man ikke ha reageret liiidt før, hvis det kan nå så langt at hunden pludselig får akut blodig diarré?:-(

• #3   11. jan Desværre tager mange hunde hvert år alvorlig skade psykisk af fyrværkeri og sidenhen fysisk. Jeg har selv en hund som har taget psykisk skade af fyrværkeri og hvor det ikke er blevet taget alvorligt nok, af dyrlægerne omkring nytåret. I dag lider han af kronisk angst som holdes nede med adfærdsbehandling, antidepressivmedicin, samt vi skal måske i gang med medicin der dæmper binyrene, da de overproducere voldsomt og hans krop tager skade på længere sigt.

Jeg har før set hvad kronisk stress og angst gør hos en hund, det kan give alt lige fra mavesår, til hjerneblødning. HELDIGVIS er mange normalt fungernede hunde som er godt socilaseret fra hvalp ikke i nærheden af at komme ind i sådan en katagori og det er sikkert sjælden man på diverse klinikker ser sådan hunde, lide af så alvorlig stress og angst, heldigvis da.

Svensk undersøgelse viser af flere hunde dør af hjertestop hvert år, op til 3 uger efter nytåret, grundet chok fra nytårsaften, ligesom adskillige hunde får varige adfærdsproblemer, som sidenhen føre til fysiske problemer.

Så ja en hund med blodig diarre på grund af chok, er bestemt muligt. Stakkels hund og jeg håber inderligt den efterfølgende får chok behandling.