{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Apropos nytår...
  • #1   11. jan Hvis det der kom ud af min hund ville min første tanke ikke falde på kanonslag må jeg indrømme...

Men hvis dyrlægen siger det sååå...

Ser godt nok voldsomt ud!

• #2   11. jan Ja jeg synes også det lyder helt vildt ooog måske lidt usandsynligt men jeg er ikke dyrlæge
    Jeg tænker bare, burde man ikke ha reageret liiidt før, hvis det kan nå så langt at hunden pludselig får akut blodig diarré?:-(

• #3   11. jan Desværre tager mange hunde hvert år alvorlig skade psykisk af fyrværkeri og sidenhen fysisk. Jeg har selv en hund som har taget psykisk skade af fyrværkeri og hvor det ikke er blevet taget alvorligt nok, af dyrlægerne omkring nytåret. I dag lider han af kronisk angst som holdes nede med adfærdsbehandling, antidepressivmedicin, samt vi skal måske i gang med medicin der dæmper binyrene, da de overproducere voldsomt og hans krop tager skade på længere sigt.

Jeg har før set hvad kronisk stress og angst gør hos en hund, det kan give alt lige fra mavesår, til hjerneblødning. HELDIGVIS er mange normalt fungernede hunde som er godt socilaseret fra hvalp ikke i nærheden af at komme ind i sådan en katagori og det er sikkert sjælden man på diverse klinikker ser sådan hunde, lide af så alvorlig stress og angst, heldigvis da.

Svensk undersøgelse viser af flere hunde dør af hjertestop hvert år, op til 3 uger efter nytåret, grundet chok fra nytårsaften, ligesom adskillige hunde får varige adfærdsproblemer, som sidenhen føre til fysiske problemer.

Så ja en hund med blodig diarre på grund af chok, er bestemt muligt. Stakkels hund og jeg håber inderligt den efterfølgende får chok behandling.

• #4   11. jan et hold af vores venner havde for år tilbage en Tervueren, den var lidt nervøs af sind i forvejen men efter en nytårsaften hvor vi endda sad stille inde med hundene, blev det helt tosset og den måtte aflives få dage inde i det nye år ... den reagerede på stort set alle lyde og lysglimt og kunne slet ikke finde ro ...

• #5   11. jan Hanne M, hvor frygtelig Det lyder som om hunden have fået et chok. Jeg har læst at hunde kan blive så bange for fyrværkeri at det chok de kan få, svarer til at mennesker får et granatchok.

• #6   11. jan Ja det kan ske Den er heldig den er i live...

Jeg sad med Aslan i mine arme i år fra kl 12 til 12.30 imens genboen gik amok med ulovlige kanonslag.... Jeg var utrolig glad for at jeg havde givet medicin, for han delvist mistede bevidstheden 2 gange på den halve time og han lå helt slap på siden. Det var virkelig grimt at opleve. Og min hund er ellers ret ligeglad.... Men alle har jo en grænse...

Hele huset rystede...

Kommentér på:
Apropos nytår...