{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
824 visninger | Oprettet:

Løse hunde i skoven. {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne høre jeres mening om en ordveksling, som jeg havde den anden dag.
Jeg gik med Honey i flexline i en skov, hvor det er tilladt med løse hunde i følge med ledsager. Jeg møder en mand, som kommer med 2 løse hunde (labrador), de løber direkte hen til Honey og mig. Det førte til ca. den her dialog:

Jeg: Vil du godt kalde dine hunde til dig?
Han: Det kan jeg ikke.
Jeg: Jamen så skal de da ikke rende løse.
Han: Jo, for her i skoven må de gerne være løse, bare de er i følge med ledsager - det står på skiltet.
Jeg: Du skal da altid have kontrol over dine hunde, og kunne kalde dem til dig.
Han: Nej, det er kun i de indhegnede hundeskove, man skal det. Der står der, at man skal have kontrol over sine hunde, men det gælder ikke her.
Jeg: Jo, det gør det bestemt.
Han: NEJ, jeg kan godt fortælle dig, at nu har jeg været hundeejer i 70 år, og de må gerne være uden kontrol her, og hvis du ikke er enig, må du tage til en anden skov.

Her valgte jeg så at give op, og gå min vej med Honey, men jeg tænker om den holdning mon er delt af andre? At folk tænker, at i skove, hvor der ikke står udtrykkeligt, at man skal have kontrol over sine hunde, der kan de bare boltre sig som de har lyst?

Jeg har så besluttet, at det er sidste gang, at jeg tager ud i den skov, for han var ikke den eneste, som gik derude med løse hunde, som de ikke en gang prøvede at kalde til sig.

Kommentarer på:  Løse hunde i skoven.
Kommentér på:
Løse hunde i skoven.