{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
736 visninger | Oprettet:

Hvorfor træner du ?? {{forumTopicSubject}}

Kom til at more mig over hvad der motiverer meg og kom til at tænke på , hvad driver andre ud af døren.
Jeg begynte jo denne vinter på alvor med langrend og da sæsonen var forbi var jeg gået fra 2 km på ski til 9 km på ski.
Så da sæsonen var slut skulle det ikke blive sofa sommer, men aktiv sommer, så når sneen daler hvid igen så starter jeg ud med 9 km og ikke 2 km.
Jeg går i treningssenter, styrke, gå og cykling.
Saxo og jeg skal sætte km på. Ikke bare små ture.
Så har jeg igen fået part så der skal der også traves en del så det ikke bare blir hygge.
Så kom frisk, hvad træner i og hvad får jer ud af døren ?

Kommentarer på:  Hvorfor træner du ??
  • #1   14. maj Jeg har aldrig været i et træningscenter. Det er for mig komplet demotiverende.

Det motiverer til gengæld at komme ud at gå og træne med hundene. Vi går jo gerne 5-10 kilometer om dagen, foruden træning og leg i deres indhegning.
    Derudover har jeg 2 heste og en pony der også motiverer til at komme ud i al slags vejr. Jeg rider den ene og går tur + træner med de to andre.

At være aktiv med mine dyr er for mig ren terapi for sjælen og jeg vil hellere være sammen med dem end at gå i center.

• AT
    AT Online Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 40 Svar: 1.228
    #2   14. maj udelukkende styrketræning/løft.

detvder driver mig er at vi
    1: har al udstyr i kælderen
    2: syntes det er skide sjovt.

• #3   14. maj Træner kun med hunde

• #4   14. maj Yourkie. Kommer også kun i center fordi det gir mest i forhold til styrke og kondi. Ynder meget mere gåture og ridning.
    At deilig tæt på, så skal man ikke så langt.
    Emma det kan også være hårdt nok

• #5   14. maj Jeg løber - både for at holde et nogenlunde konditionsniveau både på mig selv og hundene som er med. Derudover træner jeg kun hundene

• #6   14. maj Jeg har desværre kroniske smerter, så kan ikke træne/motionere på samme måde som jeg kunne før. Men jeg går da ture med Fiibi og træner med hende. Jeg rider en gang om ugen - Det er mest bare skridt og en smule trav. Er i varmtvand engang om ugen oven i. Ellers er der faktisk ikke noget træning her.

• #7   14. maj Jeg går til walking fitness inkl. styrke 2 gange i ugen. Det der får mig afsted, er at det er holdtræning og kun lige 45min 2 gange i ugen. Det er samtidig nok til at jeg holder vægten uanset hvad jeg stopper i mig.
    Og så er det da også dejligt at føle at kroppen ændrer sig lidt, konditionen bliver bedre og der kommer nogle muskler til.

Ellers er jeg kun aktiv med hunden, men det er også noget som jeg nyder og som ikke kræver videre motivering

• #8   14. maj Jeg træner hunden min - for jeg kan slet ikke lade være.

Jeg plejede at løbe, men har "fået noget" med benene, så jeg ikke kan lige for tiden. Jeg savner det helt enormt faktisk, for selvom det er hårdt, er der også noget helt specielt ved en tidlig aftentur i skovene på denne her tid af året.

• #9   14. maj Træner hund. Og så løber jeg canicross, der jo så kombinerer hund og løb for mig.

• #10   14. maj Anna og Martine, ville ønske jeg kunne løbe.
    2 kronisk betændte accilessener setter desverre en stopper for det.
    Så ja pia, kan sette mig ind i begrænsninger, de er øv at have.
    Erika lyder dejlig enkelt ??

• #11   14. maj hjemme hvor jeg bor. der træninger jeg normalt heller ikke. da jeg har problemer med min nakke og ryg ellers går jeg en gang i mellem en god tur ellers cykeler jeg på job. og når jeg er hjemme hos mor og far. så kan jeg godt li og bruge mine rulleskøjter sammen med deres hunde har førhen haft hest men skete en ulykke i 2010 som koste mig en del både skader men os meget i min normale hverdag.

• #12   14. maj Sikke noe øv garff, men da godt du kommer dig ud

• #13   14. maj Det siger mig intet - absolut intet. Skal jeg tabe mig så sulter jeg hellere end træning.
    Så jeg kommer ud af døren i så mange andre henseender - men ikke i træningsøjemed.

• #14   14. maj Træner mavemuskler hver aften, når jeg skal læne mig frem for at nå slikskålen

• #15   14. maj Jeg har trænet elite sport siden jeg var 13 år til ca 25, så det ligger mig meget naturligt at lave et eller andet. I dag træner jeg I fitness center om vinteren. Og så løber, svømmer og styrke træner jeg udendørs fra april - sep ca, selvfølgelig med Sally involveret

• #16   14. maj Løber, laver lidt calisthenics og tager i træningscenter en gang i mellem når tiden er til det.
    Træner af mange årsager... Vil gerne have nogle muskler og have det godt i min krop, vil gerne leve længe og have en sund og rask krop så længe så muligt. Derudover vil jeg jo også gerne se nogle resultater og blive bedre, så jeg er jo nødt til at blive ved
    Jeg har nogle skader der gør det lidt mere besværligt, men hvis jeg slet ikke træner, ender jeg med at få endnu mere ondt og potentielt forværre dem, så det er ikke en mulighed.
    Og så træner jeg selvfølgelig også hund, fordi jeg elsker det

• #17   14. maj Lillemor enig det er superfin træning!!!

• #18   14. maj Jeg træner fordi at jeg tog 10 kg. på da jeg skiftede arbejde / kvittede smøgerne. Derfor er jeg nu i gang med en aktiv indsats for at øge min forbrænding som kompensation for et meget stillesiddende arbejde og gøre kroppen lidt strammere og slankere igen

• #20   14. maj Nå ja, og så er der weekend træningen.. løft drinken op til munden, åben munden, hæld ned, løft glasset ned igen.

Efterhånden som glasset er ved at være tomt skal man selvfølgelig have det fyldt op igen

• #21   14. maj Lillemor ?? god træning
    Ellers er der mange gode grunde til at træne.

• #22   14. maj Jeg ved ikke om jeg vil sige jeg træner, men jeg går til motionist floorball to gange om ugen og det der motivere mig er at jeg kan få alle mine aggressioner fra arbejdet ud

• #23   14. maj Det eneste der får mig ud af døren frivilligt er hundene.
    Jeg går til rally og tricks, og til træktræning i vinterhalvåret. Det er rigeligt motion for mig.

• #24   14. maj Jeg træner i center og elsker det. Derfor gør jeg det Jeg er stadig for tyk men i bedre form og stærkere Og så løfter det humøret

• #25   14. maj Hi hi lens, jeg har heller ikke tabt mig, men har hørt at være tyk og i form er bedre end normal vægtig og ikke i form. Så det henholder jeg mig til ??

• #26   14. maj Nemlig Tina

• #27   15. maj Jeg træner udelukkende med hunden.
    Jeg løber når der er et skilt i rally som siger “løb” eller når jeg er for sent til bussen.

Jeg elsker dog at svømme i perioder.

• #28   15. maj Det lyder som fornuftige tidspunkter at løbe på ?? busch

• #29   15. maj Elsker styrketræning, men med en times transporttid til det nærmeste træningscenter, får jeg det ikke gjort ofte nok (har lidt vægte herhjemme men kommer ikke op over 8 kg til hver arm, og så føles det lidt omsonst). NÅR jeg er i form, kan jeg ikke få nok. Men... når man ikke er i form er det hele bare så håå-ååårdt [indsæt vræl som en 5-årig der ikke må få slik]

• #30   15. maj Batdog vi er så heldige på det punkt. Bor to min fra et center. Det er altså luksus

• #31   15. maj Engang boede jeg 15 minutters fra et, det betød også meget. Men den der time, altså... det betyder jo, at jeg er væk i 3 timer af gangen, og det er lidt for meget at gøre 5-6 gange om ugen. Eller 3 gange om ugen, for den sags skyld

• #32   15. maj Ja det er lang tid... Det betyder meget i en hverdag

• #33   15. maj Ja en time er lang tid på transport

• #34   15. maj For at tabe mig og føle mig sund

Jeg har været meget overvægtig. Det der gjorde at jeg pludselig fik nok og ville tabe mig var frygten for at få diabetes, blodpropper eller lign.... Så det er virkelig motiverende for mig at dyrke motion og spise varieret og sundt.
    Jeg er begyndt at løbetræne, før gik jeg lange ture. Begge dele er virkelig fedt og jeg elsker det! Men løb motiverer mig mest fordi det er hurtigt overstået i en travl hverdag og er et virkelig rart afbræk fra pligterne
    Det motiverer mig også at hunden er med og på den måde får han også motion og får strukket ud. Tempoet passer ham nemlig helt perfekt fordi han er en hund der elsker at løbe, ikke gå og suse til hvert græsstrå

Kommentér på:
Hvorfor træner du ??