{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
443 visninger | Oprettet:

Vandretur med hund {{forumTopicSubject}}

Godaften

Jeg har fået en tanke om at jeg synes det kunne være hyggeligt og spændende at ta på vandretur med Elmo når han bliver lidt ældre. Hvorfor jeg har fået den idé ved jeg ikke - jeg har aldrig prøvet at være på vandretur før, hverken med eller uden hund Måske fordi jeg altid som barn har ferieret i DK og Sverige, og aktiviteterne altid har været ude i naturen, med lange gåture ved vestkysten/klitterne, skove mm.

Jeg har selv tænkt Danmark i første omgang - vi er jo helt nybegyndere Men på sigt vil jeg gerne prøve Norge, Sverige kunne også være et bud. Nogen der har prøvet det før? Hvordan foregår det rent praktisk med indlogering (tænker telt eller b&b?), alene eller guidet tur, og i så fald hvilke selskaber? Og hvordan forbereder man hunden (og sig selv :D) bedst muligt?

På forhånd tak

Kommentarer på:  Vandretur med hund
  • #1   13. jun Vi har gået Bornholm rundt. Dixie og jeg, sammen med familie

Det var nybegynder og luksus udgaven.

Vi kom ikke hele vejen rundt, og noget af vejen tog vi bus. Så vi gik ikke mere end 8-9 km i gennemsnit pr. dag.

Dvs enkelte dage gik vi 12 km

Men altså ikke noget vild vandring som man ellers kan. På sigt ville jeg gerne

Vi havde en enkelt hviledag i løbet af turen, og gik fra campingplads til campingplads.

Vores bagage blev kørt af et firma, som sørgede for at hente fra den tidligere campingplads og kørte det til vores næste destination. Så vi havde kun det med som vi skulle bruge på turen.

Det er en let og luksuriøs måde at gøre det på. Jeg synes det var en super oplevelse

• #2   13. jun Det gad jeg også godt!

• #3   13. jun Her i Norge er der mulighed for at gå fra hytte til hytte.
    Bare vær obs på at ikke alle steder må hunden komme ind. Så er der bur ude.
    Ellers er der allemansretten, hvor du kan slå dit telt op hvor du vil, næsten.

• #4   14. jun Vi har gået Bornholm rundt.
    Vi overnattede primært på sådan nogle primitive campingpladser, som bare er områder hvor man må slå telt op.
    Vi sov i telt, og bar alting med selv.
    Vi havde ikke gjort noget specielt for at træne yderligere op. Vi gik på det tidspunkt 10-15 km om dagen med Fenris (han var 4 år). Nu er han 8, og turene er lidt kortere.
    Jeg vil tro vi gik 15 km om dagen i snit rundt om Bornholm.

• #5   14. jun Lidt mere billede

• #6   14. jun Sidste

• Eifos
    Eifos Online Tilmeldt:
    aug 2016

Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Svar: 182
    #7   14. jun Vi har vandret meget og skal have Qwerty med til sommer når nu hun er et år. Nu ved jeg ikke hvor du bor, men hærvejen er en rigtigt fin og kortere tur, ellers kan du prøve med nogle små weekend ture i grønne områder hvor man godt må slå telt op. Det kan du typisk se online om du må. Sverige er rigtigt lækkert fordi naturen er alle mands eje, så du må slå dit telt op alle steder der ikke er privat grund Söderåsen er et rigtigt fint område ikke så lang kørsel fra København, hvor der er gode pladser til telt, så du evt. Kan slå telt op og så gå ruter ud fra teltet. Så skal du ikke bære det med rundt.
    For de modige og seje kan West Highland Way i Skotland anbefales, den håber vi på at vi en dag kan gå med Qwerty, der gik rigtigt mange med deres hunde og det er en storslået tur på en velholdt vandrerute. Jeg bliver lige nød til at lægge nogle billeder til

• Eifos
    Eifos Online Tilmeldt:
    aug 2016

#8   14. jun

• Eifos
    Eifos Online Tilmeldt:
    aug 2016

#9   14. jun

• #10   14. jun Tusind tak for jeres fine bud - og alle de fine billeder Jeg tænker at vi starter med nogle små ture med 1-2 overnatninger herhjemme i starten, Elmo er kun 10mdr så det er også begrænset hvor langt vi går endnu. Tænker 5-6km om dagen i 2-3 dage er fint at starte ud med, så må vi se om det er noget for os

• #11   14. jun når nu en gang du bliver godt rutineret så kan jeg anbefale Østrig ...

Detter er fra juli måned, dejligt varmt nede i dalene, frodigt og grønt på bjergene, og så et enkelt sted hvor der er helårs skiområde i nærheden af Mayrhofen, vi har også været i Kitzbühl og Wagrain og gå i bjergene ...

Kommentér på:
Vandretur med hund