{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
602 visninger | Oprettet:

Frederikke L
Frederikke L
Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 8

Løbetid {{forumTopicSubject}}

Hej alle, synes snart det er virkelig længe siden min hund har været i løbetid. Kan ikke huske hvor lang tid siden men ihvertfald nogle par måneder.

Har holdt øje med hende siden omkring den 15 maj, og ingenting sket endnu.

Hvor tit kommer jeres hunde i løbetid?

Vil lige sige det er en shih tzu på 4 år. (Lille hunderace)

Kommentarer på:  Løbetid
  • #1   10. aug 2018 Jeg har dværgpinscher.
    6 mdr nogle 10 mdr. smiley

• #2   10. aug 2018 De går typisk i løbetid 2 gange om året, men det kan variere lidt. Den har vel været i løbetid før også - så har I et praj om hvor længe der går imellem - mit bud er at hunden holder samme interval som tidligere. Men du kan simpelthen ikke huske hvornår hun sidst var i løbetid? Var det i år?

• Frederikke L
    Frederikke L Tilmeldt:
    maj 2018

Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 8
    #3   10. aug 2018 Ved ikke om hun har været i år, det er normalt ikke noget vi holder øje med men bare noget vi opdager tilfældigt.

• #4   10. aug 2018 Altså hvis ikk du ved om hun har været i løbetid i år så er det jo ret umuligt for andre at vide noget som helst.. Men som der bliver skrevet er det mest normalt at de kommer i løbetid to gange årligt (dvs ca hver 6mdr) men nogle kan komme i løbetid 3 x årligt og andre er der op til 10mdr imellem (er de kun i løb hvor der er 12mdr eller mere imellem bør man få hunden undersøgt)..

Vil anbefale jer at holde bedre øje og skrive ned hvornår hun kommer i løb så i kan holde øje med at hun regelmæssigt kommer i løb... nogle hunde kan få hormonelle ubalancer og det kan gi øget risiko for feks livmoderbetændelse.. min egen begyndte feks at bløde bare to mdr efter hun havde været i løb pga en ubalance og hun skal pga det steriliseres på mandag..

• #5   10. aug 2018 Hvor længe plejer der at gå imellem løbetiderne? Og hvorfor har du holdt øje siden 15. maj?

Det er altså lidt sært, det her. Med mindre lille Bodil skal have hvalpe... Derfor der også spørges på priser på akut kejsersnit?

Jeg håber dæleme dine forældre er med på det her projekt!

• #6   11. aug 2018 Hunde går i løbetid ca. 1-2 gange årligt.
    Man bør notere datoerne i kalenderen, for at kende cyklus.
    Det er vigtigt at vide hvornår tæven er i løbetid, for den skal holdes i snor og bag hegn når den er, for at undgå hanhundes tilnærmelser.

En fireårig tæve skal ikke have hvalpe, hvis det er det du påtænker. Det er sent for første kuld, og der kan opstå mange komplikationer. Det er heller ikke noget man bare gør. Det kræver planlægning, økonomi og gode ressourcer at opdrætte hvalpe.

• #7   11. aug 2018 Sally går i løbtid hvert halve år nærmest på klokkeslettet. Spændet er indtil nu 10.-14. sep og 12.-13. marts.

Kommentér på:
Løbetid

x