{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Ny træningsvideotråd
  • #1   14. sep Åh, jeg ville ønske at vores fri ved fod i onsdags var blevet foreviget på video. Men det havde nærmere været prale-video end trænings-video.
    Der var så meget flow, boble-følelse, glæde og lethed, at jeg var lige ved at tude bagefter

• #2   14. sep #1

Ej hvor fedt! Den video ville jeg gerne have set, prale-video eller ej

• #3   14. sep Det ville jeg også gerne selv.

• #4   14. sep Klart vi mangler en tråd!
    Jeg har gang i mange nye tricks til kommende freestyle-program, skal prøve at huske at filme næste gang jeg træner

• #5   14. sep er med om to uger

så må vi se hvad to mdr pause har gjort ved slim shady

• #6   16. sep Vi fik trænet en lille smule på et af vores kommende tricks, nemlig det jeg kalder straight her til eftermiddag. Lad mig bare være ærlig og sige, at det er Freddy der er den gode i den video og ikke mig, jeg fægter og flagrer rundt med targetstick, godbidder, klikker mm

Planen er at fjerne targetsticken først, jeg tænker at udfase den ved at løfte den og klikke når den er usynlig for ham og når han kan det, forestiller jeg mig, at jeg kan fjerne den som hjælp til at vende ham om.
    Derefter ryger platformen. Jeg ved ikke om det er nødvendigt for ham at have et stykke tæppe eller lign inden den hjælp fjernes helt.

https://youtu.be/6qTUyLijp7E

• #7   16. sep #6

Spændende, er det til HTM?

• #8   16. sep Ja, det er til vores kommende freestyle nummer, som forhåbentligt bliver klart i år

• #9   16. sep #8

Super spændende! Jeg elsker at se HTM

• #10   16. sep Det gør jeg (sjovt nok!) også

Vores nye program bliver en udvidelse af vores klasse 1 programmet, som kan ses her:
    https://youtu.be/Sbyde1iHif0

Videoen er fra den aller-første gang vi stiller op med det og Freddy er en smule benovet over alt det der sker i hallen til at starte med, men finder koncentrationen frem efter lidt tid

• #11   24. sep SÅ fik jeg endelig taget noget video af Enzo:
    https://www.youtube.com/watch?v=_yTEH64K8RE

Jeg synes, han er blevet OK Kritik modtages selvfølgelig gerne

• #12   24. sep Jeg har minus forstand på hvad det er du træner, Emma - så jeg vil ikke udtale mig om hvorvidt du skal ændre din måde at lave fvf på. Var det IPO var der nogle ting, jeg ville gøre anderledes.
    Men jeg er vild med hans energi når du laver "tricks" med ham - kunne ønske, at lidt mere af energien blev vedholdt i hans fvf.
    I forhold til meget af det jeg ser mht LP og HTM, ligger det dog klart over - så jeg ved ikke om det er "godt nok" til dit program ?
    Fed-fed opsamling af hans legetøj sidst i videoen. Det ser godt ud

• #13   24. sep #12

Mange tak Ja, jeg kunne godt ønske mig det samme, og arbejder på det. Har du nogle gode råd?

• #14   24. sep Det er for mig ikke et spørgsmål om hvad der er “godt nok” til programmet, men mere om at få det bedste ud af hunden

• #15   24. sep I får lige vores video fra flyball i dag. Det er 4 træningsgang så vi er i gang med noget løbeteknik. Totalt fest.

• #16   24. sep Jeg kan desværre ikke se videoen, men FEDT! Gad godt træne flyball med Enzo. Han ved intet bedre end at hente legetøj eller rundere en dims

• #17   24. sep Nej kan godt se det blev noget knald fra telefonen, men den ligger som sidst uploadede video på Vores videoside.

• #18   24. sep #13

Hmm - umiddelbart vil det være, at du passer på at du ikke adskiller leg og arbejde.
    Altså forstået på den måde, at du ikke skal lave den - som mange gør - "så nu leger vi" og - "så nu er vi færdige med det, og SÅ skal vi arbejde".
    Jeg gør det sådan lidt omvendt .. spiller "kostbar" og lade hunde tigge mig .. "kom nu kom nu kom NUUUU" - og så "vil du lave noget, er du sikker, er du HELT sikker" - og når hunden så er ved at sprænges, får den "lov til" at gå noget fvf ..
    Altid lade hunden tro, at det er for DENS skyld at du arbejder (læs, for hunden er det jo en leg), ikke for din.
    Du er den rare søde osv .. der gider at træne lidt med den.

Får de den ide ind i hovedet, kan de arbejde til de falder døde om - med en fed gejst, stor hurtighed og voldsom drift. Som når din hund laver tricks

• #19   24. sep Tak, jeg vil arbejde på det

• #20   28. sep Lidt fvf med satoris Erla (Erna) :)

https://youtu.be/Qn0Gac-NU3I

• #21   28. sep Hun er bare lækker, hende Erna

• #22   30. sep Jeg har tænkt lidt over det, fordi jeg egentlig hele tiden har fulgt dit råd om, at hunden skal komme hen og tilbyde sig for at "få lov" at gå fvf, og Enzo egentlig tilbyder sig meget. Den store forskel på, når vi går fvf og laver tricks, er vist egentlig ikke om han tilbyder sig, men nærmere hvilken belønning han får. Jeg bruger nemlig udelukkende mad til fvf, men ofte legetøj til tricks og andre øvelser. Jeg tror, forskellen er, at der er mere drift i legetøjet. Det kan være, jeg skulle prøve at køre fvf over på legetøj i stedet

• Milla - nu med schæfer & collie <3
    Milla - nu med schæfer & collie <3 Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 284 Svar: 2.733
    #23   30. sep Randi, jeg er faktisk i gang med selvsamme øvelse til FP2 Jeg indlærer den dog på en anden måde, men kunne godt være jeg skulle prøve en targetstick, det er smart. Det eneste tip jeg har til dig er at når han laver øvelsen SÅ flot som til sidst i videoen, så kast godbidden foran ham, i stedet for at han vender sig rundt for at komme over til dig. Jeg tænker det vil forstærke ham i at kigge væk fra dig

• #24   30. sep #22

Trækker du hans "tiggen" (jeg er ikke så begejstret for at de "tilbyder" - de skal VIRKELIG plage), så han kommer op i høj nok drift ?

Mht at bruge legetøj - ja, klart .. jeg veksler ml tugs og kiks, så det er jo bare at bruge det, der virker

• #25   30. sep #24

Det ved jeg ikke - jeg vil prøve det af, og se om det virker bedre, hvis jeg trækker den længere

Jeg har været lidt nervøs for sjusk, hvis jeg brugte bold, så længe det stadig er indlæring, men det er nok bare det, der skal til

• #26   12. okt Forsat arbejde med Erna , og lidt ny video :)

https://youtu.be/ytCinfnABCw

• #27   12. okt Hvilken effekt har de jag du giver hvalpen i snoren på sporet?

• #28   13. okt Randi, det er vist sådan ret almindelig indlæring af hvalp på spor. Den får et nyk hver gang den er mellem fodspor/godbidder, for at få indlært at det er ubehageligt ikke at være i sporet. Det var sådan jeg fik det forklaret af en af de ypperste IPO sporfolk efter han lagde en lignende video ud.

• #29   13. okt nogle roser også på hver godbid i et spor. det kritiseres fordi hunden har en bedre næse end ejeren øjne. jeg er selv tavs når mine søger. jeg anser det for en forstyrrelse at snakke og rose og i bedste fald unødvendigt og jeg synes alle mine har signaleret det tydeligt at det var det også

det samme debatteres om keep Going signaler

jeg har nogle videoer på vej. min hund har jeg efterhånden fået mere gang i men nu hopper han op i ansigtet på mig fra dæk til sit. jeg vil gerne have den intensitet han har nu men det stiller nogle andre krav. jeg tror godt jeg ved hvordan jeg løser det men kan se om jeg får tid til at lægge video ind fra pc og så en når det er løst

• #30   13. okt Glad lille hvalp

Du lærer den at læne sig ind imod dit ben og gå skævt med krop og hovede, hvorfor?

Når du indlærer med guffer i hånden, så lad hvalpen gå et stykke ude fra dit ben, altså uden berøring. Hold hånden vandret, ha guffe mellem tommel og pegefinger, helt inde imod håndfladen og hold hånden samme sted hele tiden.

Når du kommer lidt længere frem i indlæringen, så løft håber hånden hurtigt op og ned, så hunden bliver i position men blot kigger op.

Finder lige en video så du kan se hvad jeg mener.

• #31   13. okt https://m.youtube.com/watch?v=KCzRICuMJ34

Prøv at se hvordan hun indlærer fvf

• #32   13. okt A, det er med inspiration fra NePoPo- systemet
    Man lærer hunden at forbinde nøk med godbid og dermed udvikler man et signal, der får hunden til at stikke næsen i jorden og koncentrere sig.

Metoden har bredt sig lidt ud over dem, der bruger NePoPo og umiddelbart ser det da også ud til at folk får lavet noget ret fornuftigt ud af det.
    Men HELT almindeligt er det ikke men efterhånden udbredt.

• #33   13. okt CH Hvad er det nu nepopo er ? Ved godt det er negativ - positiv - positiv men kan ikke lige finde et godt eksempel på nettet - Kan du oplyse mig ?

• #34   13. okt Sorry, CH, jeg baserer udelukkende min udtalelse på hvad jeg læser fra aIPO-folk i en bestemt sporgruppe, og der ser jeg det fra stort set alle der lægger videoer op eller giver råd. LL (du ved nok hvem jeg mener, ham der går IPO3 spor uden line) sværger til metoden, og det smitter vist

• #35   13. okt A - det er bestemt også blevet mere udbredt henover de sidste 10 år i DK.

Labsen - hvordan mener du? Eksempel på?

På nettet vælter det med videoer - systemet er oprindeligt udviklet af Bart Bellon. Her i Europa har Topdog med Tobias Oleynik sat sig hårdt på markedet.
    Han tilpasser det lidt europæiske forhold, om man så må sige...

Efterhånden er der masser der bruger dele af systemet og ikke nødvendigvis systemet som helhed.
    Folk tager det, de kan bruge - ligesom med alle mulige andre systemer og metoder

• #36   13. okt Tak Martine.
    Kigger på videoerne

CH har ret angående at nøk er signal for godbid.. altså en måde at bekræfte at det hun gør er rigtigt.

• #37   13. okt men er det nødvendigt? er det ikke bare endnu en forstyrrelse som hunden skal forholde sig til?
    de der ikke gør det... hvorfor ikke hvis det er så godt?

• #38   13. okt Ok tak CH det må jeg lige prøve at finde tænkte bare et hypotetisk eksempel. Ved indlæring af x med nepopo gøres bla bla bla
    Men jeg tjekker bare lidt videoer for at få stillet min nysgerrighed

• #39   13. okt Om det er nødvendigt?
    Det er der vel ikke noget, der er.

Dette er et redskab, en metode ud af mange. Den virker, tydeligvis, nogle af Danmarks bedste hundeførere bruger metoden og er glad ved den....

At man vælger en metode fra kan selvsagt have et ton af grunde. Man har noget, man er glad for og også virker, eksempelvis.
    Det er såmænd ikke så kunstigt.

• #40   13. okt naturligvis ch men hvis en metode er virkelig god vil rigtig mange kopiere den. hvorfor bruger nogle den så ikke?

jeg tænker at folk vurdere deres træning løbende. hører man nyt overvejer man vel om det kan bruges før man forkaster det? og hvis man forkaster det har man en grund

• #41   13. okt Sådan fungerer det ikke helt, Labsen.
    NePoPo i sin essens handler udelukkende om hundens motivation.
    Der er et ton af måder at træne de forskellige øvelser, hvor NePoPo kan bruges....

• #42   13. okt man kan da google ham bart hvis man vil. det er ikke svært at finde

• #43   13. okt Lens - det passer ikke til en, det passer ikke til hunden, man gider ikke at sætte sig ind i det, man bryder sig ikke om det endelige resultat, har andre ønsker, synes det går fint som det gør.... og så videre...

Der er jo ingen metoder som alle vil vælge - og alle metoder vælges fra af nogle...

• #44   13. okt enig men her her i tråden der ikke bruger den hvorfor ikke?

jeg ville som sagt ikke bruge det fordi jeg har erfaret at jo mere sniksnak og ros og uha og alt det mennesker er gode til imens en hund forsøger at fokusere på en given opgave blot forstyrrer mine hunde.plus dens næse er bedre end mine øjne så jeg kan rose for en fejl

jeg har aldrig prøvet nøk men ros. men jeg har ikke behov for at teste om nøk ville gøre en forskel fordi ros forstyrrer

men jeg er altid nysgerrig på at lære og derfor spørger jeg jer der kender metoden og har valgt den fra hvorfor. ikke hvorfor hele verden har gjort eller ikke gjort noget men bare jer her i tråden

• #45   13. okt Det kan ikke sidestilles med ros. Det her er indlæring af signaler, noget der i øvrigt er brugt ivrigt i IPO.
    Det er ikke en forstyrrelse, det er betingning. Nøk lig med godbid - helt som en klikker, ingen forskel der overhovedet.

Hvorfor min husbond ikke bruger metoden - sammenfald af omstændigheder, blandt andet. Men mest af alt har han ikke tålmodigheden til det.
    Der er dog dele af hans sportræning der er inspireret af Topdog - blandt andet noget omkring depoter i knæk og måder at belønne på undervejs....
    Men lige præcis nøkket, det er ikke hans ting. Ikke på sporet, ihvertfald.

• #46   13. okt De nøk, som Magnus viser på sporet er i øvrigt langt kraftigere end de behøver at være.
    Det skal i virkeligheden bare være så hunden kan mærke det, den behøver på ingen måde ligefrem at rykke i hunden.

• #47   13. okt Det er ikke en forstyrrelse, det er betingning. Nøk lig med godbid - helt som en klikker, ingen forskel der overhovedet.

Tak! Så faldt femøren - jeg troede det var for at gøre det ubehageligt når den ikke var på pletten - altså modsat at rose for at være på plettet. Negativ forstærkning.

Det udspringer af, at jeg synes der tages godt fat i den video her. Min hund ville finde det ubehageligt. Men hunde er jo ikke ens.

• #48   13. okt Hvad er det særlige ved nepopo?
    Jeg har googlet derudaf, men jeg finder meget lidt reelt om systemet. Flere steder skrives, at et det er en effektiv måde at drage fordel af både negativ forstærkning og positiv forstærkning.
    På de træningsvideoer jeg finder ser jeg hunde der enten viser færdige øvelser eller hunde der trænes vha forskellige kasser og rammer, men jeg tænker at der er mere til systemet end det.

• #49   13. okt Det finurlige er jo, at det jo netop er negativ forstærkning, det bygger på - og i løbet af hundens uddannelse vil nøk betyde fejl.
    I teorien skal der da nøkkes indtil hunden vælger den rette adfærd - noget der stresser nogle hunde (så gør man det selvsagt ikke), andre tager det fint.
    I indlæring hjernevasker man hunden - nøk lig med godbid, så du skal søge, den ligger lige der.

De vender det lidt om retorisk/teoretisk
    I virkeligheden er det positiv straf, negativforstærkning, positiv forstærkning.

De betragter det som negativ påvirkning (nøk) positiv påvirkning (nøkket holder op ved korrekt adfærd) positiv påvirkning/belønning (belønning).

Den negative påvirkning er så bittesmå nøk, der kan mærkes - de skal være små påvirkninger, ikke smerte eller decideret ubehag. Velsagtens irritation - også skabt til at skabe frustration. Det giver motivation.

• #50   13. okt Det særlige ved NePoPo...

Dem, der kan finde ud af det og har hunde, der passer til metoden laver snorlige hunde, der er utroligt korrekte og højt motiverede.

Men som ved alle andre metoder passer det ikke til alle, ej heller alle hunde. Og om man kan lide resultatet af det er et temperamentsspørgsmål.
    Årets vinder af IPO-DM for schæfere bruger NePoPo ret konsekvent og det er dælme flot arbejde det, den laver.
    Andre synes jeg personligt bliver en tand for pæne - men igen, en temperamentssag....

Det er nok en anden diskussion - som det altid er med metodevalg, så vil nogen have moderen, andre datteren....

• #51   13. okt Og så er det som sagt ved at være sådan at folk piller dele ud, de kan bruge. Det er kun meget få, der bruger systemet som system i alle kategorier af IPO.

• #52   13. okt Men hvordan træner jeg med nepopo, hvis jeg eksempelvis vil indlære fx fri ved fod ved metoden? Eller handler det mere om hvordan jeg belønner/straffer eller hvad jeg nu gør?
    Jeg spørger bare af nysgerrighed, for jeg er stødt på metoden indimellem og ved faktisk ikke hvad det går ud på.

• #53   13. okt Det handler om måden man motiverer hunden på.
    Ikke så meget om hvordan man indlærer forskellige øvelser selvom både Bart Bellon og Topdog naturligvis har en masse bud på det.

Det er et motivationsprincip.
    Dem jeg kender der ret konsekvent bruger NePoPo starter indlæring af FvF fuldstændig som min mand gør... Godbid på næsen og så derudaf...

• #54   13. okt Ok en gang til for blondinen !
    Er det her nepopo

Fvf
    Hund går ikke helt korrekt og får nøk i kædehalsbånd

Hund går nu korrekt og man "rasler" med kædehalsbånd for at "motivere" hund til at blive i den position

Hund går stadig korrekt og belønnes nu

??

• #55   13. okt Positiv straf = Straf
    Negativ forstærkning = Fjerne straffen, når hunden viser den ønskede adfærd.
    Positiv forstærkning = Belønning (som i godbid, bold og lignende).

• #56   13. okt Nej *GG*

Det er jo almindelig gammelmandstræning *GG*

Man kan ikke sådan sætte det på en hurtig formel....

Men men - Du går derudaf, hunden kigger væk, du laver små nøk i halsbåndet (Ne) indtil hunden atter tilbyder den adfærd, du ønsker - nemlig kigger op. Nøkkene holder op (Po) og der belønnes (Po).
    Der belønnes altid umiddelbart efter at hunden har fået en fejlmelding og har valgt korrekt adfærd.

Signalet med de mange små nøk indlæres fra helt lille.
    Du står med hunden ved siden som i grundstilling. Hunden sidder og kigger alle mulige steder hen og mens den gør det, oplever den disse små irriterende bevægelser i halsbåndet. I det sekund hunden kigger op, stopper nøkkene og der belønnes.

Hunden skal sitte. Der gives små gentagende prik (og det er kun let berøring, ingen tryk, ingen hårde prik) på bagparten. Når hunden sætter sig ophører prikkene og der belønnes....

Og så fremdeles...

Det bliver signal til hunden, en fejlmelding og en motivationsfaktor i forhold til at gøre, hvad den skal.

• #57   13. okt Netop Emma..

• #58   13. okt jamen så er det jo præcis sådan som jeg troede først. Tak for forklaringen.

fejlmeldinger og keep going signals er meget debatteret

• #59   13. okt Nå er det bare det Det er da også gammelmandstræning

Aj jeg laver fis, tak for forklaringen CH

• #60   13. okt men det er det da labsen det var da sådan man gjorde i 80erne med kvæl fx

men endnu et eksempel på at nogle finder på smarte navne

• #61   13. okt Det er bestemt ikke som man gjorde i 80'erne... Forskellen er enorm.

Men sorry, jeg kan ikke forklare det bedre. I må tage et kursus, hvis I vil vide mere....

• #62   13. okt Vi driller dig ch

men jeg vil nu stadig mene at fejlmeldinger generelt kan forstyrrer nogle hunde mere end gavne. jeg synes det virker unødvendigt med alle de signaler

keep going er i samme kategori

ken Ramirez har en masse om det på sine kurser

• #63   13. okt Jeg var på et kursus hos Tobias O - det varede to dage og jeg fik ret meget ud af det. En af tingene var, at det IKKE er en metode jeg vil benytte mig af
    Jeg har set en del hunde, trænet efter metoden, som "vælter fuldstændigt" hvis der sker noget uforudset. Hvis tingene spiller, hvis "vinden er i den rigtige retning", så kører det - men altså, hvis der sker noget som man ikke havde kalkuleret med, så holder det ikke.

Mht sporet, så er det heller ikke som jeg træner, Jeg vil have en hund der arbejder langt mere lystbetonet, end de hunde jeg har set indlært efter den metode.
    Jeg lærer min hund, at det er FEDT at være i sporet - der er mad og det er dejligt. Når han ikke er i sporet, er det ikke så fedt, men ikke fordi det er mig, der laver det ubehageligt for ham. Nej, det er fordi hans LYST til at være i sporet er så stor, så det stresser ham lidt, når han ind imellem ryger af sporet. Dvs at hans LYST til at søge tilbage er enormt stor - dette kombineret med, at det eneste jeg korrigerer for på sporet er tempo, gør, at han ikke stresser, ikke bliver usikker og har den ønskværdige ro og overskud til at søge tilbage på sporet, selvstændigt.

Dette gør (har også gjort), at jeg istedet for at komme hjem med 16 points (bare et eksempel), kunne komme hjem med et mistet knæk, men et bestået spor.

Men igen - der er tusind veje til Rom, og vi som hundeførere vælger jo den, der giver bedst mening

• #64   13. okt det Martine skriver her ville jeg også gå efter hvis jeg en dag fik en hund der kunne bruges til mere end øvehund. ramirez siger også at det giver en mere stabil adfærd og sikker hund uden alle de hjælpemidler.

• #65   13. okt Men Lens - du ved jo hverken hvad NePoPo er eller hvordan Martine træner?

Hvordan kan du vide, hvad du vil vælge?

For mig er det helt systematiske NePoPo en tand for meget "hjernevask" - jeg kan godt lide når hundene viser deres personlighed i øvelserne og det synes jeg ikke altid er tilfældet ved NePoPo.

Det passer som sagt til nogle hunde og nogle førere og ikke til andre.

Jeg forstår både dem, der har behov for systematikken og finder ro der og så dem, der arbejder bedst frit .
    Begge indebærer risiko for fejl og chance for succes. Det er et temperamentsspørgsmål, ganske enkelt.
    Begge dele fungerer - mest fordi begge dele i virkeligheden er en million af muligheder inden for nogle rammer, man selv vælger.

• #66   13. okt For mig er det helt systematiske NePoPo en tand for meget "hjernevask" - jeg kan godt lide når hundene viser deres personlighed i øvelserne og det synes jeg ikke altid er tilfældet ved NePoPo.

Helt enig her.

• #67   13. okt Men jeg ELSKER Cico *GG*

Med NePoPo und alles

• #68   13. okt ch jeg skriver om fejlmeldinger og keep going signals generelt hvis du læser mit indlæg står det der faktisk.

jeg er enig i det Martine skriver her. online er vi nødt til at debattere ud fra de ting vi ser folk skrive. og videoer. Vi kender af gode grunde ikke hinanden jo. ellers kunne vi ikke have en træningstråd

det hun skriver om lyst er helt i tråd med min måde at tænke om træning. det kan jeg sagtens mene uden at kende mere til Martine. grundet min egen erfaring med fejlmeldinger og keep going signals ved jeg hvad jeg vil vælge naturligvis. om det er det samme Martine gør ved jeg ikke men det hun beskriver her passer med min måde at tænke om træning. i en tråd online er det nok for mig. ellers skulle vi jo alle mødes og træne sammen før vi kunne udtale os

• #69   13. okt Der er faktisk en sporvideo her - en unghund, som indlærer på samme måde som Magnus, men hvor nøkkene er noget mere korrekte i forhold til signalets formål.

https://www.youtube.com/watch?v=cSUfFv207m8

• #70   13. okt jeg synes den guides for meget. alle de hjælpemidler.... jeg har en helt anden tilgang. min hund skal tænke selv og selv opsøge opgaven. det ser jeg ikke i det klip her

men det virker sikkert for nogle og fred med det. hunde og ejere er heldigvis forskellige

• #71   13. okt Dem der vælger NePoPo i sin "helhed" stræber efter at gøre alt uden at lave fejl. De kontrollerer ALT ned til mindste detalje ud fra den teori, at hvis hunden ikke ved, den kan lave fejl, så er det ikke en mulighed for den...

For mig er det at køre det langt ud over grænsen.

Jeg synes der er rigtig gode ting, der kan hives ud af NePoPo, men også ting, der - ligesom det gælder ved alle mulige andre metoder - bare bliver for religiøst og rigidt....

For mig er der ingen forskel overhovedet på shaping og på NePoPo i det overordnede....
    Hvis en hundefører bekender sig til en metode uanset hund og ikke omvendt, så er vedkommende ude på et skråplan og har glemt det vigtige i den ligning....

Om man kan lide det ene eller det andet er op til den enkelte, der er ikke noget rigtigt og forkert der.
    Jeg er ikke sat i verden for at forsvare NePoPo, jeg synes der er ligeså meget lort i det som lagkage....
    Jeg har egentlig bare forsøgt at svare på spørgsmål selvom jeg egentlig godt ved, at folk konkluderer helt forkert på grund af forskelligt udgangspunkt....

Sådan er det bare og sådan bliver det nok ved med at være

• #72   13. okt ch lidt lige som frishaping heller ikke altid er skide godt.... joh i teorien..

og tak for at forklare metoden

• #73   13. okt Fedt at der kan udveksles meninger og erfaringer i tråden, og at alle kan lære noget af hinanden, samtidig med at en god tone holdes! Sådan nogle tråde elsker jeg

Nu til noget så hyggeligt som tricks

Vi skal ikke bruge det til noget, men jeg er igang med at lære Enzo “spil død” og synes han er ret nuttet
    https://www.hundegalleri.dk/video/tricks-og-lege/45822-indlaering_af_spil_doed

Jeg ved ikke hvorfor, men den hund elsker bare ALT hvad der er tricks...

• #74   13. okt #73

Han går til den

Denne her - en anden, der spiller død - er jeg big time fan af

https://www.youtube.com/watch?v=YqlzuQfTwUk

• #75   13. okt

Jeg er inspireret af Zoes fantastiske death under march
    https://youtu.be/kWLx-HOWIwE

• #76   13. okt Sejt

• #77   13. okt Ja, det er målet

Beagle tricket bliver nok lige svært nok for Enzo

• #78   14. okt Overvejer at stille til færdighedsprøve 1 med Enzo

• #79   14. okt det skal du da:) vi træner dem og så efter trine herinde præsenterede os for dem. det er god underholdning og aktivering og så

• #80   14. okt CH Jeg læser ikke at du er hverken for eller imod nepopo. Jeg læser hvad du skriver som en forklaring - Og tak for den

• #81   14. okt Når hunden (og jeg) nu elsker tricks, så må vi hellere udnytte det lidt

• #82   17. okt Jeg har lige uploadet en video hvor vi træner frivillig fri ved fod
    Vi har trænet lidt at Zakho skal tilbyde fri ved fod når jeg går rundt passiv. Vores vendinger er 100 gange bedre når det er frivilligt fra hans side Så det skal vi bare arbejde meget mere med!!
    I starten fjollede han lige lidt for han var total PÅ, men det er jo kun fedt

Kom endelig med jeres input
    https://www.hundegalleri.dk/video/traaening/45832-frivillig_fri_ved_fod https://www.hundegalleri.dk/video/traaening/45832-frivillig_fri_ved_fod

Kommentér på:
Ny træningsvideotråd