{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  VOM Hundemad
  • #1   11. okt Som hovedregel er fodring råt = 2% af den fuldvoksen hunds vægt. Kan bruges som fuldfoder ved tilsætning af olie.

Jeg bruger VOM og hundemad og har tørfoder stående til at supplere op 24/7.

Jeg giver som udgangspunkt 2% af hundens ideal vægt og giver ekstra/mindre, når der skal ydes ekstra eller der er kommet lidt ekstra på sidebenene.

• Anni
    Anni Online Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 4 Følgere: 12 Emner: 114 Svar: 4.993
    #2   11. okt Vom, er det ikke det, der er hakket til ukendelighed ?
    Og de giver da en vejledende fodertabel, de skriver at tommelfingerreglen er 2% af hundens kropsvægt, men at det er forskelligt fra individ til individ.

Taliban blev barfet på fuldtid, hun vejede 3,8 kg, så ifølge vejledningen skulle hun have knap 80 gr om dagen.
    Hun var så en hyper aktiv hund og fik ca mellem 100 og 120 gr. om dagen, så så hun bedst ud.
    Hvis hun blev lidt tynd, så fik hun mere at spise og hvis hun blev lidt for rund, så fik hun mindre.

Gaddafi er kun på barf halvdelen af tiden, han vejer omkring 7,5 kg.
    Han får ca 300 gr barf om gagen og tørfoder for resten.
    Og lige som med Taliban, så får han mere, hvis han bliver for tynd, og mindre, hvis han bliver for tyk.

Uanset om jeg barfer eller fodrer med tørfoder, så fodrer jeg ikke efter så og så mange gram. Jeg kigger på hunden og fodrer efter hvordan den ser ud.

• #3   11. okt Jeg kan se at Vom kommer til at kræve en times kørsel hver vej for at jeg kan købe det - til gengæld kan jeg i stedet købe MUSH lige i nærheden, som vidst er meget ala det samme

Overvejer det især til Enyas sarte mave/tarmsystem - og så kombineret med tørfoder til fodersøg mv, men altså så fx MUSH som hovedfoder.

• Anni
    Anni Online Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 4 Følgere: 12 Emner: 114 Svar: 4.993
    #4   11. okt Har du overvejet at få fra Hundeparadiset ?
    De har også i små blokke til små hunde, samt at de har et ret stort udvalg og de sender.

• #5   11. okt Anni, nej - men det vil jeg da kigge på. Køber i forvejen tørrede snacks hos dem tak.

• #6   11. okt Junior (staff hvalp) fik VOM ved opdrætter, og det samme får han nu.

Vores andre hunde får ca. 50% VOM og 50% Olivers. (førhen fik de vådfoder eller andet råt - men nu er det primært vom)

Det fungere rigtig godt. Jeg vejer ikke af, men kan se at det er ca. 20 gram VOM og 15-20 gram piller chihuahuaerne får.

• #7   11. okt Jeg købte lige to poser MUSH i eftermiddags så de kan prøve det - en med kalkun/kylling/lam til tre af dem og så en med lam/elg/ren til Ayo som har allergi. Som forventet var der kæmpe begejstring blandt de tre - og Ayo nægtede fuldstændig at spise sin aftensmad før hun fik byttet det der rå stads ud med sit elskede vådfoder igen!

Det er sgu ret nemt med de der små kødboller man bare kan tage op. Tror godt det kunne blive et hit. Alternativet er hjemmelavet mad til Enyas tarmsygdom - som jeg også gerne laver hvis det er dét der er bedst, men nu får det her lige en chance, da jeg må indrømme det er væsentlig nemmere. Men ellers så går vi bare over til det hjemmelavet igen

Har dog lavet en blanding med udkogt ris, butternut squash og sød kartoffel som er blendet sammen - det kommer Enya til at få sammen med det rå, da de ting er rigtig gode til hendes tarmsystem

Kommentér på:
VOM Hundemad