{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.248 visninger | Oprettet:

clairvoyance og telepati {{forumTopicSubject}}

har i prøvet den slags nogensinde? Jeg spørger fordi jeg er skeptisk men åbensindet. havde en lang snak med en ny der er startet her i området og jeg blev nysgerrig på om andre har brugt den slags og om det har virket?

hun tilbyder også kontakt til afdøde dyr og jeg må da indrømme at jeg godt gad snakke med Hugo igen.. men jeg er skeptisk smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  clairvoyance og telepati
  • #1   7. jul 2019 Jeg ved ikke om jeg tror på det, men jeg vil gerne snakke med Laika.

  • #3   7. jul 2019 Har en i familien der prøvede det og det hjalp ham meget. Det var hans far han snakkede med.
    Hun kunne fortælle mange ting og ret bredt og også en del der ikke er skrevet nogen steder og ting der ikke bliver fortalt.
    Han var skeptisk men det er han ikke mere og det hjalp ham meget at snakke med sin far.


  • #4   7. jul 2019 Ja det har jeg smiley

    Der var en der beskrev Rottweiler (huskat) uden at kende ham.

    hun havde ikke fået navn eller noget, og blev så til sidst nødt til at spørge hvorfor hendes guide pegede på hendes rottweiler smiley

    Så måtte jeg jo fortælle at det var kattens navn smiley

    Hun fortalte meget om hvordan han var, så jeg ikke var i tvivl, for har aldrig siden mødt en kat så dum og sød som ham smiley

    Hvis man ikke kender ham ville man ikke kunne beskrive ham og det sammenhold mig og ham havde smiley


  • #6   7. jul 2019 Jeg kan ikke selv tage kontakt, men har selv haft nogle oplevelser hvor tidligere dyr der har betydet ekstra meget har været på visit smiley

    Og så har jeg en hund jeg ikke kender der tit er her smiley en sort cairn terrier, som jeg ikke aner noget om, men sød er den smiley


  • #8   7. jul 2019 Jeg har en veninde der har prøvet fjern telepati.

    Jeg er selv meget skeptisk, men denne telepatør kunne fortælle nogle ting, som hun ikke på nogen måde kunne vide.

    Hunden havde ugen tidligere fået et ben galt i halsen.
    Telepatøren beskrev stedet det skete, kødbenet og dyrlægens venterum..

    Jeg vil vildt gerne prøve det.. Men jeg er også skeptisk, og ville være ked af at smide penge efter noget snyd og fusk...


  • #9   7. jul 2019 Krøllet der findes søde folk der gør det gratis smiley

  • #10   7. jul 2019 Dem har jeg ikke set nogen steder endnu smiley

  • #11   7. jul 2019 https://www.facebook.com/groups/1055074361187203/

    I denne gruppe er det gratis, folk er dog ikke uddannet (Min erfaring de er de bedste :))

    Spørg om nogen kan med dyr smiley

    Jeg kan lige se om jeg kan huske navnet på hende jeg brugte, men hun er så vidt jeg ved lukket ned i øjeblikket smiley


  • #12   7. jul 2019 Hvis du har lyst kan jeg evt. spørge i en dansk heksegruppe jeg er med i, jeg ved ikke om nogle af dem kan tale med afdøde dyr smiley

    Der er jo nogle hekse/wiccanere der kan det smiley


  • #13   7. jul 2019 Hov, tror jeg fandt hende jeg brugte..

    Jeg MENER det er hende her, du kan evt. sende en stille og rolig forespørgsel på om hun tager kontakt til afdøde dyr smiley

    https://www.facebook.com/disco.rie?sk=wall&fref=gs&dti=1055074361187203&hc_location=group_dialog


  • #14   7. jul 2019 Tror overhovedet ikke på det.
    Har set og hørt meget om det det både ved mennesker, hunde og heste men aldrig set det virke på noget som helst.
    I flere efterlysningssager er det ofte brugt, men aldrig med noget resultat udover tidsspilde og kaste penge ud af vinduet. smiley

    Men hvad folk vil tro på eller bruge penge på må de selv bestemme. smiley


  • #15   7. jul 2019 Jeg er skeptisk. Jeg har prøvet det en enkelt gang med Bobo, fordi en bekendt tilbød en gratis session og det kunne være sjovt at prøve. Hun fik et billede og så vidt jeg husker skulle jeg fortælle lidt om hvad jeg gerne ville vide. Så jeg spurgte om hun kunne finde ud af, hvorfor han tit var så stresset f.eks. i forbindelse med bilkørsel. Jeg fik ham som næsten 3-årig og jeg ville gerne vide, om han havde haft en dårlig oplevelse med at køre i bil.

    Jeg fortalte hende yderligere, at han havde haft flere hjem før mig og at han havde været en lille smule ked af at være alene da jeg lige havde overtaget ham.

    Hun fortalte mig, at han var stresset, fordi han var bange for at blive sendt ud i et nyt hjem igen hver gang vi tog ham med i bilen. Og det kunne måske godt være.

    Men så fortalte hun, at han stadig var ked af at være alene hjemme. Igen fordi han var bange for at blive forladt.

    Og der stod jeg helt af. Jeg havde optaget ham jævnligt op til det her og begyndte at gøre det dagligt efterfølgende. Og det eneste, jeg fik optagelser af var en hund, der snorksov og kun rejste sig for at skifte liggeplads eller tage en tår vand. Hvis han var ked af det, så skjulte han det virkelig godt smiley smiley

    Men det er jo bare min oplevelse. Jeg skal ikke kunne afvise, at andre kan et eller andet. Men jeg er glad for, at jeg ikke brugte penge på det dengang. Og jeg kommer nok ikke til at bruge penge på det fremover medmindre jeg er helt sikker på, at vedkommende kan noget.


  • #16   7. jul 2019 Har udelukkende prøvet fjernhealing, men tror helt sikkert på, at der er nogen der "kan noget".

    Jeg tror også på, at man kan lærer det. Ikke som absolut skeptiker selvfølgelig, men hvis man i forvejen har en sans for det, så tror jeg det kan udvikles.

    Ved ikke hvad jeg skal mene om kommunikation med afdøde. Men det er nok mere fordi tanken er en ubehagelig en for mig personligt.


  • #17   7. jul 2019 Nå ja, og at der så er langt imellem dem der reelt har en evne er jo en anden ting.

  • #18   7. jul 2019 undskyld John:)

    Ja jeg er skeptisk men synes området et spændende. hende jeg snakkede med i en anden anledning gav nogle redskaber med som ligner nogle jeg kender. fx at fortælle ens dyr at det er modigt. det virker altså. også på dyr.

    mit tøre bud er at det er fordi det virker på ejeren men hvad pokker ved jeg smiley det er spændende

    jeg kan huske jan Hellesøe afprøvede det på mennesker i et program.


  • #19   7. jul 2019 Jeg får hvertfald en form for ro af det smiley

    Ikke kun når der er tale om dyr..

    Fx da min far havde en blodprop begyndte jeg at drømme om hvornår han døde "rigtigt" (Han døde ikke af blodproppen, men gik fra at bo i egen lejelighed til ældrebolig) og jeg spurgte i gruppen om nogen kunne hjælpe med om det VAR rigtigt det var det tidspunkt, eller om det bare var noget andet..

    Viste sig så at det bare var min hjernes måde at fortælle mig at den "gamle" far var død og borte..

    Ja det kunne en psykolog sikkert også have fortalt, men dette var gratis, og drømmene holdt op derefter..


  • #21   7. jul 2019 John
    Det lyder godt, men hvordan betaler jeg?


  • #24   7. jul 2019 Jeg tror man tror på det den dag man selv oplever det.
    Beslutter jeg mig for at prøve så bliver det uden tvivl Laika.


  • #25   7. jul 2019 Jeg er utroligt god til fjerntelepati! Det koster kun 1000 kroner for en time (MobilePay), og i skal bare fortælle mig hvem i gerne vil tale med, så kan jeg få kontakt.

    Alt for mange snyder derude, og det er så ærgerligt, når den ægte vare findes. smiley


  • #26   7. jul 2019 Selvfølgelig skal man se sig godt for men det skal man jo med alt.

    Ham i min familie var meget skeptisk men han tror på det nu og han fik det ønskede ud af det.
    Han bestilte ikke selv tiden, det gjorde hans kæreste og hun fik ikke hans navn eller noget som helst inden da tiden var booket i hans kærestes navn.
    Det er også hans oplevelse her for et halvt år siden der gør at jeg overvejer det med Laika. Er ikke sikker på jeg havde overvejet det ellers. Først nu hvor jeg har en førstehånds fortælling, og ikke bare en der kender en.


  • #27   7. jul 2019 Janni, hvis du forsøger, vil du så dele på hg? smiley

  • #28   7. jul 2019 Min telefon stenede og gad ikke sende, så det kommer lige som screenshot.

    profilbillede
  • #29   7. jul 2019 Jeg sad lidt med samme tanker som dig, da jeg skrev mit indlæg, Janni. At jeg måske ikke engang ville have lyst, selv hvis jeg havde muligheden. Selvfølgelig ville jeg gerne "tale" med min hund igen, men jeg er også bange for, at det ripper op i en hel masse igen.

  • #30   7. jul 2019 Jeg blev og er stadig blokeret fra Hestegalleri, fordi jeg i en åben debat afsløret én i at fake - ja, ja, det var da klart mig, der var skurken der - the salt...

    Det er bare en god blanding af hot/cold reading også være god til henholdsvis læsning af kropssprog og toneleje, samt starte bredt ud.


  • #31   7. jul 2019 Nissen, pb med hvem? smiley

  • #32   7. jul 2019 Ja præcis Therese.
    Jeg vil give hvad som helst for at snakke med Laika igen. Som i alt.
    Men jeg tror også godt at det kan blive en voldsom oplevelse. Jeg har ikke prøvet det før og jeg ved ikke om det ville give mig noget af den ro jeg så hårdt mangler eller om det vil gøre tingene værre. Så det kræver lidt mod.


  • #33   7. jul 2019 Nissen vil du evt. sende navn på pb? Vil gerne have mulighed for at gå udenom sådan en person.

  • #34   7. jul 2019 Det er så mange år siden, så det kan jeg sgi da ikke huske smiley

    - Men hun proklameret i en tråd, at hun kunne tale til heste via et billede, så jeg googlede et tilfældigt billede af en hest, og fortalte, at jeg havde problemer med, at den bukkede.

    Hun begyndte så på alt det dér telepati-vås som med, at den savnede kærlighed osv.

    Hesten på billedet var i virkeligheden en hoppe fra USA (jeg havde beskrevet den som en vallak), der var død for flere år siden smiley


  • #35   7. jul 2019 Jeg giver ikke fem flade ører for den slags. Der er helt sikkert folk der er dygtige - dygtige til at læse kropssprog, dygtige til at bruge Google, dygtige til at læse mellem linjer osv.

    Folk der tror på det, synes altid de har fået noget helt unikt, som vedkommende på ingen måde kunne vide, men der findes efterhånden SÅ mange eksempler på, at folk demonstrerer, hvordan man kan fortælle alt det (I virkeligheden ikke så specifikke) uden på nogen måde at have overnaturlige evner, at jeg slet ikke forstår, det stadig er folk, der betaler for det.

    Min første hund møffe blev fjernhealet . Tidl ejer kunne angiveligt sådan noget, så da møffe kom galt afsted ville hun gerne heale hende. Det var da fint med mig, men det gjorde nu ingen forskel for møffe overhovedet - men hun var da hurtig til at tage æren for den bedring der skete efter nogen dage (hvor hun øvrigt var holdt i ro og medicineret).
    Healing er i sig den noget jeg ikke giver meget for - fjernhealing, fjerntelepati osv er lige skridtet videre, hvor jeg helt ærligt ikke kan ret meget andet end ryste på hovedet


  • #36   7. jul 2019 Michelle, hende her fik ikke hans navn. For tiden blev booket i kærestens navn, da det var en gave og en overraskelse. Så med mindre han har givet hånden da han trådte ind og har sagt sit navn, så aner hun ikke hvad han hed.

  • #37   7. jul 2019 Zenta - og det er jo præcis sådan det typisk foregår ved større "shows"... Så handler det jo om at stille de rigtige spørgsmål, udtale sig på den rigtige måde og være dygtig til at læse folk.
    Der er folk nok, der åbent fortæller, at de ikke har nogen form for clairvoyante evner, men alligevel kan demonstrere præcist det samme som de påståede clairvoyante - forskellen er, at de ikke lyver om, hvad det er de gør.

    Af de mere kendte er fx. Derren Brown


  • #39   7. jul 2019 Ikke enig.
    Godt nok kan man være god til at gætte men der er grænser.


  • #40   7. jul 2019 Canmax- jo jo, hvis man føler, man har fået det man købte, så er alt vel ok. Fik man ro, afsluttet en svær tid, færre smerter eller hvad man nu søgte, så er det måske ikke då vigtigt for en, om den clairvoyante reelt bare er god til at læse en og tale sin sag, eller om de rent faktisk har kontakt ned noget/nogen.

    Jeg synes bare det er frygteligt ærgerligt, når nogen fx søger viden for at have noget at arbejde videre med ift et problem og så får at vide, at pony er en prinsesse der bare ææælsker lyserød (real story endda fra en ganske kendt telepat).

    Alt efter hvor naiv eller ukritisk køberen er, så kan sådan noget skade mere end det gavner og jeg har faktisk sjældent læst et svar, hvor jeg tænkte, at den viden var uvurderlig i fremtidig træning e.l.


  • #41   7. jul 2019 Zenta- ikke rigtigt nej. Jeg har set nogen af førnævnte eksempler hvor jeg var paf. Det burde simpelthen ikke være muligt at være SÅ præcis og specifik... Men det er det åbenbart, hvis man er dygtig...
    Men hey, hvid han fik det ud af det, han håbede, så er det vel ligemeget, om det var reel kontakt til noget eller bare en, der var dygtig til at fake?


  • #42   7. jul 2019 Jeg er slet ikke i tvivl om at hun kunne det.
    Jeg var skeptisk inden og det var han ved gud også. Han synes endda det var pinligt at skulle til.
    Men alt det hun kunne fortælle, det er der ingen der kan gætte sig til.
    Slet ikke når hun ikke havde haft mulighed for at Google ham. Hun anede ikke at det var ham der kom.
    Hun fortalte også ting han ikke er stolt af.



  • #44   7. jul 2019 Canmax - helt sikkert et der forskel, mangler bare en eller anden fælles betegnelse for folk, der mener at kunne et eller andet overnaturligt, hvad end det så er at helbrede, tale med døde, dyr eller...

    Zenta - og han har så fået, hvad han håbede... Jeg mener bare der er en noget mere jordnær forklaring på det.


  • #45   7. jul 2019 Hvis folk virkelig kunne den slags, så kan jeg simpelthen ikke forstå hvorfor ingen har været i stand til at hæve den million dollars som JREF fonden har udlovet til den første der kan gøre noget "overnaturligt" som ikke kan modbevises

    https://en.wikipedia.org/wiki/One_Million_Dollar_Paranormal_Challenge


  • #46   7. jul 2019 Men Michelle hvad er så forklaringen? Hans kæreste bestilte tiden for det var en gave og det var bestilt i hans kærestes navn fordi kontakten skulle gå igennem hende når det nu var en julegave. Han er desuden ikke på FB mere. Har han ikke været i 4-5 år og den er deaktiveret. Han har et helt almindeligt fornavn.
    Hun kunne se han havde en søster og at de ikke var på talefod mere.
    Ja ja hun kunne jo have gættet på en søster. Eller en bror. Eller 3 søstre. Eller enebarn.
    Men sjovt nok gættede hun på en søster som han har.
    Hun kunne også fortælle at de ikke var på talefod. Ja ja der er jo 50 procent chance for om de er på talefod eller ej men hun gættede sørme rigtigt igen. Han kunne jo have været knold og tot med søsteren men nej, de er rigtig nok ikke på talefod mere. Og jeg kunne blive ved.


  • #47   7. jul 2019 Men zenta - det du beskriver er der MANGE der har demonstreret at de kan uden at være clairvoyante. Jeg kan ikke den slags, så jeg kan ikke sige "sådan her gør de det" eller selv gøre det samme.
    Men med de rette spørgsmål og udtalelser KAN nogen altså den slags uden at være den mindste smule clairvoyante.
    Når de ligefrem kan fortælle navn på en afdød, farven på dennes yndlingssweater eller at de plejede at tage på fisketur sammen (uden at have haft mulighed for at undersøge personen på forhånd), så tænker jeg ikke, at det at kunne fortælle, at man har en søster, man ikke snakker med er bevis for noget.

    Gå på Youtube, Netflix mm, der er lavet et hav af demoer på coldreading, nogen væsentligt bedre end andre. Nogen finder kun frem til ting der er temmeligt vage, men der er altså også nogen, der er virkeligt dygtige til det.


  • #48   7. jul 2019 Michelle det der var noget af det. Som sagt fortalte hun også ting han ikke er stolt af. Ting han ikke fortæller.
    Men det er fint du ikke tror på det, bare vi andre gerne må uden at skulle stå til ansvar for hvad andre tror og mener der er rigtigt i et emne vi alligevel ikke aner en skid om hvem der har ret.


  • #49   7. jul 2019 Zenta - du må da tro lige præcist hvad du vil, jeg har da ikke givet udtryk for andet. Jeg siger at JEG mener, der er en anden og mere jordnær forklaring, og det er da helt op til dig, om du så køber den forklaring eller ej.

  • #50   7. jul 2019 Alene ordene.

    Jeg vil give alt for at tale med min hund igen, gør jo en person åben for den slags hokus pokus.

    Og så har jeg ikke engang kommenteret på, at man ikke kan tale med en hund. Men det er nok et andet emne. smiley


  • #51   7. jul 2019 Ja man kan jo altid være nedladende hvis ikke man evner andet.

  • #52   7. jul 2019 Dorte - måske fordi "The challenge was terminated in 2015"

  • #53   7. jul 2019 Men den kørte i mere end 50 år?

    Så alle dem der kan det her, de har først fået evnerne efter 2015??
    Eller hvad mener du?


  • #54   7. jul 2019 Dorte - Jeg vidste faktisk slet ikke at der fandtes sådan en konkurrence.. Det kræver jo man ved den er der for at man kan deltage smiley

  • #55   7. jul 2019 Ej Zenta, hvad dælen skal jeg snart skrive, for at du ikke tager det ilde op så?

    Det er sgu da ikke nedladende at sige, at man mener den slags er BS, men at andre da må tro på det hvis de vil det - det påvirker ikke min hverdag eller økonomi, at andre lægger penge hos en clairvoyant, så det skal de da være då velkomne til.

    Men nu skriver du selv, at der blev fortalt ting, clairvoyante umuligt kunne vide. Jeg kommenterer med, at der faktisk ER andre muligheder end noget overnaturligt... That's it. Du kan undersøge det, hvis du lyster, lade være hvis du ikke gør... hvordan er det nedladende?

    Jensen- jeg tænker de store navne godt har kendt til den udfordring. Manden har jo jeg er af at pille deres påstande fra hinanden, så det har næppe været ukendt for dem smiley


  • #56   7. jul 2019 Det var til Martin så prøv liiiiiiiiiiige at klappe hesten inden du æder hovedet af mig.
    Du må hjertens gerne synes det er bullshit, men der er ikke rigtig nogen her der ved hvad der er op og ned.
    Jeg vil ikke gå i detaljer af hensyn til mit familiemedlem men hun fortalte ting hun hverken kan have læst sig til, googlet, gættet eller andet. Og sådan er det i mit tilfælde om du tror det eller ej.
    Der kom ting op fra fortiden, ting der ikke bliver snakket højt op, ting man ikke er stolt af. Men alt sammen noget der passede 110 procent, helt ned i aller mindste detalje.


  • #57   7. jul 2019 jeg har set nogle klip nu som er sendt i pb... det ser vildt ud. jeg kan ikke forklare hvordan man kan vide den slags om et dyr....

  • #58   7. jul 2019 Jeg synes Michelle rammer hovedet på sømmet her: handler det måske snarere om at få det ønskede udbytte følelsesmæssigt, og så er reel clairvoyance vs fake mindre væsentligt?

    Lidt ligesom så meget andet alternativt - jeg tror måske ikke lige på, at lyd fra en stemmegaffel kan heale din sygdom, men hvis du får det bedre af det, så er det jo det essentielle.

    Så for mig er der lidt to sider i sådan en diskussion.. én ting er, om målet er det følelsesmæssige udbytte, for så træder metoden lidt i baggrunden og det er egentlig ligemeget hvad der rent faktisk sker eller ej. En anden ting er, om målet er reel clairvoyance/telepati.

    Om jeg tror på telepati med dyr - nej, det gør jeg ikke. Men det er da fair at andre gør, så længe det ikke står i vejen for evt. anden nødvendig medicinsk behandling.


  • #60   7. jul 2019 Prøv at google "One Million Dollar Paranormal Challenge". Det er lidt tankevækkende.

  • #61   8. jul 2019 Man når rigtig langt med intuition.

    Jeg ville aldrig nogensinde betale nogen for clairvoyance.
    SKULLE fænomenet findes, ligger der fuldstændig fast, at det område er SÅ betændt af fuskere, der udnytter mennesker i en svær eller følsom situation.

    Besidder man en god portion empati, evne til at læse folk, er man er god til at lytte og god til at guide folks tanker (manipulere), så kan man lynhurtigt få følsomme mennesker til at føle at der foregår noget særligt.

    I forhold til dyr er en stærk intuition og en aflæsning af folks reaktioner ofte nok til at det ligner (og føles som om)at man kommunikerer.
    Men det er noget alle kan med lidt øvelse...

    Jeg tror energien er bedst givet ud ved at lytte til egen mavefornemmelse og være åben overfor den energi, der vælter rundt om os. Der er meget information i den og vi har ikke brug for fremmede menneskers tolkninger og gæt.





  • #63   8. jul 2019 Man kan vel sige det sådan, at hvis ikke det kan bevises at det kan lade sig gøre, så kan det vel heller ikke bevises at det ikke kan lade sig gøre.

    Folk må tro hvad de vil.

    Jeg synes ikke det hører sig til at være nedladende overfor hverken folk der tror på det eller ikke tror på det smiley


  • #64   8. jul 2019 Jeg fornemmede en fremmed på nettet var gravid før hun selv vidste det..

    Jeg fik et billede ind af hende det lagde babytøj sammen..

    jeg kender hende ikke, vidste ikke hun prøvede og var i fertilitetsbehandling.


  • #65   8. jul 2019 Præcis Anine.
    Som jeg skrev længere oppe er der alligevel ikke nogen der ved med sikkerhed hvad der er op og ned.
    Det fungerer altså ikke sådan at det man selv mener eller tror, nødvendigvis er det rigtige eller sandheden.
    Men at blive nedladende bare fordi man ikke selv er enig eller tror på det, det siger vist mere om personen selv end noget andet.


  • #66   8. jul 2019 @Zenta.
    Jeg har faktisk ikke været nedladende i mine øjne, jeg har perspektiveret hvor langt ude det er at tro på den slags.

    Der er kun et videnskabeligt universitet i Europa, som seriøst har forsket i den slags (ligger i Skotland du kan selv google), og på trods af masser af forsøg, er de virkeligt ikke kunne finde skyggen af bevis. Er en person telepatisk er det jo let at bevise for vedkommende.

    Jeg hader udnyttelsen der foregår i det alternative miljø, for det rammer altid mennesker i sværere situationer. Så når du forsvarer med “troværdige historier”, så perspektiverer jeg det bare. At du føler dig ramt, rager mig en høstblomst.

    Fup og humbug skal bare i talesættes....


  • #68   8. jul 2019 Øh, hvis vi nu havde skrevet om at tro på Gud, så er der da næsten ingen grænser for hvad folk må skrive. Men det alternative, det må der ikke laves sjov med.

    Det selvom der absolut ingen beviser er for det.

    Undskyld, folk må tro hvad de vil, og bruge deres penge på den slags som de vil. Det er et frit land. Men reklamerer man for løgn og humbug, så taler jeg i mod. Det gør jeg også hvis en eller anden talte for pyramidespil, hømopati, sten med magiske kræfter og fanatiske religiøse retninger....

    Jeg hader fup, hvor der er penge involveret.....


  • #70   8. jul 2019 Clairvoyance og telepati har jeg ikke prøvet, men jeg har haft besøg af en healer. Og vi får blomsterdråber. Om det passer, ved jeg ikke, men noget sker der ihvertfald. Og det er det vigtigste smiley

  • #71   8. jul 2019 @Christina,
    Det er da nemt. Der er ingen der under kontrollerede forhold har vist den form for evner, du argumenter vedholdende for at du selv har oplevet det.

    Jeg kalder det at blive fuppet, du kalder det telepati. Det er forskellen...


  • #73   8. jul 2019 Pil lige homøopati ud af den liste der, Martin...
    Der ligger efterhånden en god del forskning...

    Et enkelt eksempel...
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27478305


  • #74   8. jul 2019 https://politiken.dk/forbrugogliv/sundhedogmotion/art5612439/Ny-stor-undersøgelse-Effekten-af-homøopati-er-ren-placebo

    @CH.
    Den debat har vi haft før, og heller ikke der fik du mig overbevist. smiley

    Så skal vi ikke bare parkere den, inden vi kaster flere links ind begge to....


  • #76   8. jul 2019 Hmm.. politiken versus pubmed..

    Jo jo, Martin, men husk at tro går begge veje smiley


  • #78   8. jul 2019 Du kan da også få noget på engelsk.

    Dette er fra EASAC.

    https://easac.eu/publications/details/homeopathic-products-and-practices/

    Placebo, placebo og placebo. Ikke at man skal underkende den effekt. Men dermed sagt, at der ingen reelt effekt er. Kun troen derpå....







  • #80   8. jul 2019 Man kan også blive religiøs i sin benægtelse...

    Placebo eksisterer ved al behandling - men her står du altså med et konkret homøopatisk produkt og en dobbeltblindet undersøgelse.
    Så går det hen og bliver lidt faktaresisrent smiley

    Tro hvad du ønsker, Martin men som du også husker andre på, så husk at det bare er tro inden du giver det videre som fakta smiley


  • #82   8. jul 2019 Anine, du skriver

    Man kan vel sige det sådan, at hvis ikke det kan bevises at det kan lade sig gøre, så kan det vel heller ikke bevises at det ikke kan lade sig gøre. 

    Så hvis jeg siger (sådan helt alvorligt), at påskeharen er virkelig, så vil du straks være åben for den mulighed? Du kan jo ikke bevise den ikke er det...

    Bevisbyrden må da ligge hos den, der kommer med påstanden om eksistensen af noget... Hvis jeg siger, jeg kan flyve, ville du formentligt bede mig demonstrere det (Hvis du da ikke bare affærdige det). Men hvis jeg siger, jeg tale med døde mennesker, så må man ikke sige,at man vil se beviser? Altså ud over at moster Oda altid holdt af at strikke e.l.

    Det rationelle her er da at afvise, til man ser beviser.
    Vælger nogen at tro på det, er det da helt fint, men "Du kan ikke bevise, det ikke findes" er altså verdens dårligste argument, uanset om vi taler eksistensen af gud, påskeharen eller clairvoyante...


  • #84   8. jul 2019 Homøopati er vel ikke = plantemedicin... I så fald kan vi da kalde temmeligt meget medicin homøopatisk, eftersom det er eller oprindeligt var udvundet af en plante. Pilebark indeholder fx salicin og er forløberen for vore dages hovedpinepiller.

    Homøopati handler mig bekendt om en teori at div dårligdomme kan helbredes ved at give en meget meget lille mængde af et stof, som (I større mængder) kan fremkalde lignende symptomer (Så må folk der ved noget om det rette mig hvis det er helt forkert opfattet).
    Det virksomme stof er så fortyndet i ekstrem grad (Så uvidende mig tænker, at jeg sig nok ville få lige då meget medicin ved at drikke et glas vand fra vandhanen med de rester det måtte indeholde, som ved at tage en tår ultrafortyndet medicin, men jeg, det er bare min opfattelse).

    Googler man homøopater, så lader der til, at det er normen, at de også behandler på mange andre måder. Men sådan rent homøopatisk er vel netop det her med fortyndet udgave af x kan helbrede x, fortyndet udgave af, kan helbrede y osv(?)

    Plantemedicin er vel bare plantemedicin og er ikke forbeholdt homøopatiske behandlere.


  • #85   8. jul 2019 Jeg har prøvet sådan en til min gamle hund - Det var så tydeligt, at det var det rene bullshit hun kom med. Jeg brugte ellers en med gode anbefalinger i dyreverden smiley Det var nemme 1000,- for hende.

    Til gengæld har jeg prøvet en af de der "tilbage til et tidligere liv" hypnose sessions... Well, det er svært at sige at det virkede med sikkerhed, eller om det bare var min hjerne der fandt på en historie for mig. Men det virkede meget ægte og det hjalp mig med nogle ting smiley

    Jeg er generelt skeptiker, men jeg forsøger at holde et åbent sind.


  • #86   8. jul 2019 Michelle, ja, der er forskel på en homøopat, der kan vælge flere strategier for behandling og et homøopatisk lægemiddel, der er, som du beskriver.

  • #87   8. jul 2019 Efter selv at have taget 3-4 moduler af at "kommunikerer med dyr" så tror jeg endnu mindre på det. Det var ikke andet end en stor manipulation. Kan huske at når folk fortalte om et eller andet dyr og der slet ikke var noget der stemte, så blev der fundet noget som passede ind i historien.

    Og efter min ene hund var forsøgsdyr til et hold, hvor personen slet ikke kunne komme frem til noget rigtigt uden at jeg nærmest selv fortalte hende om hunden (havde ret ondt af den person), så mangler jeg at støde på en som virkelig kan overbevise mig om at der kan snakkes med dyr.

    Jeg har da selv haft nogen oplevelser som var ret stærke og overbevisende, men er da ikke i tvivl at det mere var min underbevisthed som fortalte mig det jeg ville hører.


  • #88   8. jul 2019 @Micelle,
    Helt enig i hvad du skriver.

    Det at mange ikke engang er sikre på hvad der hvad, gør jo den slags endnu nemmere at bondefange folk med...

    Den afvisning jeg har linket til, er i øvrigt en afvisning fra samtlige EU lande hvoraf Sverige står bag de fleste forsøg.

    Det CH smed var et forsøg. Et forsøg skal så laves af andre, som så skal se om de kommer frem til det samme. Det er faktisk beskrevet i det jeg smed op.

    Homøopati er nonsens i følge videnskaben, men hvad nogen har glæde af placebo effekten, og det skal naturligvis ikke underkendes. Dette gælder i øvrigt også magiske sten......


  • #90   8. jul 2019 Martin, det du lagde op var en holdningstilkendegivelse.
    Det jeg lagde op varen dobbeltblindet undersøgelse.
    Du tror hvad du tror og man kan stikke dokumentation i dit ansigt så meget man lyster, du viger ikke. For du TROR noget andet. Tror, tror tror...



  • #91   8. jul 2019 Du kom med et forsøg. Det vise nada.

    Et forsøg skal foretages af flere uafhængige forskere og skal nå frem til samme resultat. Det er så ikke sket endnu kan du læse i det jeg lagde op.

    Tro på dit tryl, det skal nok gøre dig rask. Men lad være med at bruge videnskaben ukorrekt.



  • #92   8. jul 2019 Jaja.. peer review.
    Var det ikke det, så var det noget andet.

    Du er dybt religiøs hvad det angår smiley


  • #93   8. jul 2019 @CH.
    Jeg er faktisk religiøs, men jeg prædiker ikke min tro.

    Videnskab er faktuelt, og når samtlige EU lande lægger noget op, skal man da være mere end almindeligt fanatisk for at ignorere faktum.....

    Havde du så bare forsvaret den traditionelle kinesiske lægekunst, så havde du set mig være meget mere i mødekommende. Men det er jo også en uddannelse, og ikke noget man lærer på et weekendkursus.


  • #94   8. jul 2019 TCM har intet med det her at gøre,cat blande det ind i giver ikke mening.

    At man fremlægger sådan et konsensuspapir fortæller intet om en behandlings effekt - det er politik og tro mig, der er politik i komplementærmedicin..
    Lige nu meget mere end nogensinde før.

    Det har intet med et videnskabeligt dokument at gøre og det ved du så godt som jeg.

    Homøopati og clairvoyance er milevidt fra hinanden.
    Men jeg kan godt se at ord her er totalt spildt. Jeg kunne dog godt have tænkt mig en smule mere ydmyghed overfor det faktum at du intet ved om det.
    Og at der faktisk ligger en lille bunke undersøgelser, der peger i en ganske anden retning end du ønsker, de gør...



  • #95   8. jul 2019 Ubeviste enkelt forsøg, som ikke kunne gentages. Læs hvad jeg lagde op. Du vil jo bare ikke forstå...

    Formålsløst at debattere...


  • #96   8. jul 2019 Søg selv videre...

  • #97   8. jul 2019 Michelle, det er fint, det er et dårligt argument for eksistensen.
    Min pointe var for så vidt også bare, at jeg ikke synes man kan tillade sig at være nedladende overfor nogle af de to parter af debatten.

    Jeg ville heller ikke tale grimt om dig og din tro, hvis nu du sådan (helt alvorligt) kom og sagde at påskeharen findes smiley
    Omend jeg nok ville finde det lidt mærkeligt, præcis som jeg tror mange finder det mærkeligt at andre tror på telepati.


  • #99   9. jul 2019 Jeg har det generelt sådan at jeg synes de døde skal have lov til at være død.
    Jeg tror helt klart på at nogen via kommunikation kan give andre noget de mangler og kan føle trøst og finde styrke i. På mange planer.
    Og jeg er også helt sikker på at folk selv tror på de kan dit og dat.
    For min skyld må folk selv om hvad de bruger tid og penge på, blot det ikke tangere udnyttelse og bondefangeri. Og at man har et minimum af forståelse for hvad den slags tro kan flytte rundt i folk - og dermed respektere dette i sit virke.

    Det kunne aldrig falde mig ind at bede om kontakt med afdøde. Jeg mindes og savner og kigger fremad.


  • #100   9. jul 2019 Er der stadig ingen, der har læst om James Randi? Nå pyt, fakta kan også være ganske forstyrrende.

  • #101   9. jul 2019 For mig er det BS. Men hvis andre tror på det så må de gerne det for mig. De må også gerne betale penge til folk der mener at kunne hjælpe dem ad den vej. Og hjælper det dem så fint nok. Men jeg er typen der godt kan lide at se en bevisførelse efter vedtagne videnskabelig principper før jeg tror på noget.
    Måske er der mere mellem himmel og jord end alle mennesker kan se/opfatte men jeg tillader mig at undre mig meget over at der ikke er nogen der kan bevise noget????
    Det forekommer mig rimeligt sært at man skulle kunne gøre en pruhest eller hund rask ved at ringe til en der så 'healer' på afstand. Det er simpelthen for nemt.
    Jeg så nok også sådan her ud smiley da min ellers fornuftige svigermor i søndags, da jeg stod og kiggede på hendes islænder sagde at den lignede en forfangenhed 'waiting to happen', bedyrede at ja den havde været lidt uvillig til at bevæge sig så hun havde ringet til en der havde fjernhealet den og nu gik det MEGET bedre. Det jeg så var en kolosalt tyk Islænder, der helst ikke ville bevæge sig. Hun gjorde dog som jeg sagde og tog væk fra græsfolden. Hun er sg* ved at blive gammel....... altså svigermor.


Kommentér på:
clairvoyance og telepati

Annonce