DKK snobberne

DKK snobberne

Medlemmer: 374
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af to stk. Ballofix-ventiler 500 kr.
  • Maling oprydning 600 kr.
  • Klippe ligusterhæk og bortkøring af affaldet 1.999 kr.
  • Tømrer søges til rådgivning og delvis hjælp ved renovering 205 kr.
  • Skift af 3/4 tommer brugsvandsrør 1.764 kr.
  • Lugning af bede 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opdrætteruddannelsen
  • #1   2. jun 2007 følger lige med fra sidelinien ;o)

• #2   2. jun 2007 Jeg har vist ikke helt forstået spørgsmålet, Nete.

• #3   2. jun 2007 forstår heller ikke rigtig

Jeg er handicaphjælper;O) men det er nok ikke det du mener - eller??

• #4   2. jun 2007 avl og genetik
    opdrætters krav og forpligtelser
    DKK

og så er der blank i min lille hjerne...men det var super godt - skal på overbygningen til november

• #5   2. jun 2007 Meget præcist formuleret Helle............................... og du slippe ikke så let "Platugler" .......................... uddyb ............. uddyb

• #6   2. jun 2007 uno momento - finder lige mappen - er lige kommet hjem efter 12 timers arbejde - så bær over ;O)

• #7   2. jun 2007 - Genetik
    - Hvordan skal min kennel være
    - Parring, drægtighed og fødsel
    - DKK's mentalbeskrivelse og hundens mentale udvikling
    - Hvad må/skal/bør jeg overfor hvalpekøber
    DKK og DKK's omverden

det var så det - direkte afskrevet fra programmet - så spørg ;O)

• #8   2. jun 2007 mer ............................ mer` hvordan skal din kennel være?? og hvordan vælger du hanhund? og hvordan sikre man et godt forhold til de kommende hvalpeforældre

Hvordan kommer DKK og DKKs omverden ind i billedet?

• #9   2. jun 2007 HYYYYYL - jeg har siddet 12 time med en respiratorbruger på sygehuset, efter han er blevet opereret i hoved for en blodansamling - der er skimse da grænser for hvad min lille demente hjerne kan svinge sig op til ;O)

• #10   2. jun 2007 kigger lige i papirerne - IGEN ;O)

• #11   2. jun 2007 Nåeh.......desværre er det ikke mig der har uddannelsen, men Frank. Jeg syntes dog jeg ved en del, udfra hvad han fortæller.......

• #12   2. jun 2007 der blev talt om DKK's værdier - DKK's opbygning - FCI - DKK og pressen

Det var DKK'd direktør Anette Bak Frederiksen det stod for dette...det var faktisk det eneste, ved uddannelsen jeg ikke brød mig om - det var ikke indholdet, men hende, der var problemet

• #13   2. jun 2007 Connie: jow, efter omstændighederne - han har ALS, så det er desværre et spørgsmål om tid

• #14   2. jun 2007 Fredericia - 18-19 november 2006

• #15   2. jun 2007 Nete >>> Har du ikke overvejet selv at tage kurset ??? Eller regner du med at blive uvenner med lærerne *lool*

• #16   2. jun 2007 Marianne dog **********GGGGGGGGGG********** altid gerne noget jeg kan blive klogere af ----------------- mennesker der kan give har man en forpligtelse til at suge af --------------- alt det man kan ************ GGGGGGGGGG************* jeg afskyr folk der ikke er 100% tjekkede indenfor deres felt.......... og så er feltet ligegyldigt/lige meget værd

• #17   2. jun 2007 Nete: det var super - Birgitte er super dygtig og de andre også - det var kun hende Anette der var en struds

• #18   2. jun 2007 Hej platugler
    Har din Odinhund en stamtavle??

• #19   2. jun 2007 Nete - han er ikke min . desværre en stakkel, som jeg prøvede at hjælpe - gik ikke og han er ikke mere smiley jeg har aldig haft ham, bare prøvet at hjælpe og jo han have tavle - norsk, men dansk mor

• #20   2. jun 2007 skammeligt -------------- altid smertefuldt at give fortabt, respekt

--------------- er det ikke lidt skræmmende at Anette er "en struds" hun er lissom direktør

• #21   2. jun 2007 ,å jeg spørge hvem hans norske forældre var??

• #22   2. jun 2007 Nete: jep - jeg gik derfra med en rigtig træls følelse i maven - hun formåede lige at fjerne en del af den stolthed jeg føler overfor DKK - er ikke så indædt en forsvare at DKK's fordel længere - det føltes lidt som at være oppe imod det offentlige - en rigtig øv oplevelse

• #23   2. jun 2007 Jeg regner helt sikkert med at tage den - synes man har hørt meget godt derfra.

• #24   2. jun 2007 nicola: det var også super - er rigtig glad for at jeg tog den - lærte meget

• #25   2. jun 2007 Conníe: det er både godt og skidt at jeg ikke er den eneste der føler sådan om hende. Jeg følte mig totalt talt ned til - vildt ubehageligt

• #26   2. jun 2007 Connie: ja der er komemt en ny - ham den gamle kunne jeg godt leve med - han var bare gammel og ikke helt fremme i skoene ;O)

• #27   2. jun 2007 alle mennesker der taler ned til andre er "øv øv" det er ikke nødvendigt hvis du kan "dit kram" så har man ikke brug for at hævde sig selv ved at nedgøre andre......... så f... dem

• #28   2. jun 2007 Nete: nemlig - det var et - "modangreb, er det bedste forsvar" hun lavede på mig. Jeg purgte til om HD foto var det bedste elelr om man skulle overveje Pennhip - da ejg kender flere der har være utilfredse med DKKs afgørelse - at nogen føler at de lidt kommer som vinden blæser. Fik direkte at vide at det kun var forsmåede opdrætter, der ikke fik det de regnede med og at dyrlæger skulle lade være med at udtale sig ??
    Jeg ved ikke om HD foto eller pennhip er bedst, men kunne da godt tænke mig en dialog om det - og alt behøver jo ikke være perfekt - ville have haft mere respekt for hende, hvis hun havde sagt at det ikke var perfekt, men det bedste de havde lige nu - men næ-nej - jeg fik den bare lge tilbage i synet

• #29   2. jun 2007 DU har helt ret !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg har bestemt at de næste hunde jeg fotograferer bliver med en dyrlæge som jeg har gjort klart hvor væmmelig heksen (mig) vil opføre sig hvis deres (dyrlægens for bedømmelse) bedømmelse ikke holder stik ................. det kan ikke være rigtigt at HD diagnose er så mystisk at man må være af en anden verden for at forstå det ........................... synd at DKK ikke kan indgå i en dialog der måske ville være fruktbar og i alle racers interesse ................. men istedet hylder deres egen status som autoritet ............................ vi er interesseret i at opdrætte stadigt bedre hvalpe og hjælper de os ikke hvad f..... er de så værd??

• #30   3. jun 2007 mine egne dyrlæger, holder jo på at pennhip er det bedste - det er ikke en vurdering, men noget målbart.

min søsters hund: den bliver HD fotograferet og dylle siger B - den kommer tilbage med D - det er uforståligt og bliver anket, men pludselig kommer svaret derfra at billedet ikke dur og skal tages om??? come on - det godkendte billedet til første vurdering - dylle siger nej til gratis at tage billedet om, for det første må dur, når de har bedømt ud fra det - DKK siger de ville vil omvurdere det gamle, så der står sagen - hvor useriøst er det lige ???

• #31   3. jun 2007 ikke vil omvurdere det gamle

• #32   3. jun 2007 Susanne >>>> Jeg skal også penn hipp igen, hvis jeg nogensinde skal have en hvalp igen...
    Kan heller ikke finde ud af hvorfor DKK er imod den...De ville dog gerne have Louis´s pennhipp derind ....

• #33   3. jun 2007 ja man får indtrykket af at autoriteterne i dyrlægeverden sætter DKKs bedømmer sig ikke op imod og derfor følges disses vurdering ................. og din dyrlæge (hvem er det??) er nok ikke en autoritet smiley

• #34   3. jun 2007 min dylle, siger at der er fordi de jo har monopol på HD vurderingen - pennhip bliver vurderet i USA - så acceptere DKK det, mister de mange penge

• #35   3. jun 2007 ................. det er rigtig men ikke agtværdigt ................... slet ikke fremmende for sundheden i hundehofterne.................... hvad skal man gøre for at få godkendt pennhip??

• #36   3. jun 2007 DKK acceptere ikke pennhip - det er kun for din egen skyld - nogen bruger dne til at vælge evt avlsdyr fra - det kan jo tages ved 16 uger

• #37   3. jun 2007 det ved jeg ................ for jeg "tror" mest på pennhip så det er det resultat jeg læggerHD-hovedvægten når jeg skal vælge avlsdyr................... og derfor vil jeg gerne have metoden godkendt hos FCI men det kræver at der lægges pres på FCI så Pennhip kan være et alternativ ............ hvis du vil vide mere om metoden kan du gå ind på min hjemmeside: www.bullsaints.sk

• #38   3. jun 2007 det var netop lige det jeg ville diskutere med gåsen - men nix, nej - fik bare en ordenlig sviner lige tilbage i fjæset - og tænk her troede lille naive mig at jeg var en del af DKK og derfor ville blive hørt på, når jeg nu talte pænt og sagligt ;-(

• #39   3. jun 2007 den virker skisme da ikke

• #40   3. jun 2007 www.bullsaints.dk undskyld

• #41   3. jun 2007 du er ok så der er ingen grund til at optræde underlegent

• #42   3. jun 2007 det skulle vel ikke være dig, der tager den lange vej over til min dylle, i jylland og får det gjort - så engang et helt kuld bullmastiffer hos dylle

• #43   3. jun 2007 ?????????????????????????? jæ ikk fårstå

• #44   3. jun 2007 nej, men jeg spurgte pæn og sagligt - ikke ankalgende, men bare med et håbe om at starte en diskution, om det vi gjorde nu også var det bedste - alså se på om der kunne komme lidt fremskridt

• #45   3. jun 2007 har du fået din kuld pennhip tjekket i jylland ??

• #46   3. jun 2007 nej de er pennhipet i Roskilde

• #47   3. jun 2007 ............. ok jeg forstår ..................... de har nok været fra LIbbrani.......................... Silkeborg ikk`?

• #48   3. jun 2007 Virklund dyreklinik - ved Silkeborg - super dylle

• #49   3. jun 2007 Jo Librrani og Bullsaints er de eneste kenneler der bruger ressourcer på alternative metoder til elliminering af HD ................... om 10 år har vi sandsynligvis et resultat man kan mbruge i avlsmæssig henseende

• #50   3. jun 2007 hatten af for jer - hvordan bruger du det - vælger du kommende avlsdyr ud fa pennhip alene eller hvordan ??

• #51   3. jun 2007 ja jeg tillægger kun pennhip betydning ...................... ud fra et etisk synspunkt er det også langt bedre for en hvalp du ikke mener er avlsmæssigt ok at finde et andet hjem til den i 4 mdr alderen end i 1,5 års alderen ......... og du tuder "kun" to dage når han / hun er lille

• #52   3. jun 2007 ok - det var også det jeg havde overvejet at bruge det til - men så er det jo sur mås, hvis hunden viser sig at kunne bruges - eller siger nej til avl på den hund, lige meget hvad HD foto siger, hvor pennhip var dårlig??

• #53   3. jun 2007 Ja ............... men vi vil forbedre racen så hvis det hvad der er nødvendigt så........................

jeg vil aldrig ligge vågen om natten og bekymre mig om hvorvidt jeg har gjort det rigtige .................... det er alt for opslidende så min strategi er: Better safe than sorry

• #54   3. jun 2007 Nete: men vil det være ok for dig at køberen af den hund du har kasseret pga pennhip, at den bliver brugt i avl, hvis HD foto viser at den kan bruges ??

• #55   3. jun 2007 Mette sælger sine hvalpe...På kontrakten står der at vi skal pennhipp hunden inden den er 6 mdr... Får de en dårlig pennHipp betaler Mette den....Når HD status kommer er det vores egen samvittighed der gør om hunden skal bruges i avl... Mette bruger vores pennhipp til at vurdere sit eget avlsmateriale...Ved at hun ikke selv vil bruge en dårlig pennhipp, ligemeget hvad HD status er

• #56   3. jun 2007 Hvem er Mette?

Jeg betaler for pennhip og er resultatet dårligere (højere end 0.48) betaler jeg 7000.- tilbage og hunden må ikke bruges i avl. Det er ud fra den betragtning at jeg mener man skal stræbe imod at forbedre racen både sundhedsmæssigt og m.h.t. eksteriør.

Men ingen regel uden undtageser hvis det viser sig at hunden når den bliver voksen får en FCI bedømmelse på A,B eller C og den på alle andre områder er ekstraordinær god og ejeren har fundet en avlspartner med en pennhip omkring 0.2 så vil jeg da være til at overtale.

• #57   3. jun 2007 Mette Krohn "Moonshinelovers " opdrætter af newf...Bor i nykøbing falster
    Vi får ikke erstatning på newf, hvis den har dårlig pennHipp.Mener endda hun engang holdte et kuld tilbage til efter pennhipp, da hun var lidt bekymret....Er overbevist om at man gjorde hvis man stillede erstatningskrav i forhold til HD og DKK...Mette siger at livet er for kort til ballade... Det er også sjældent at hendes hunde får dårlig HD status...Som tidligere skrevet det er meget sjældent at en newf er påvirket af HD... Indtil 31/12 07 må man stadig avle på alle fra A- E , hvis newf har D eller E skal gennemsnittet af index tallet være over 100 før DKK vil godkende parringen..

Noget helt andet; Jeg synes det index tal er fup og svindel ! Så længe der ikke er tvungen HD fotografering på alle hvalpe fra et kuld, og dyrlægerne kan lade være med at indsende billeder, kan og vil en hunds index aldrig blive reelt...Kender virkelig mange kuld hvor der kun er fotograferet 1 eller 2 ud af 8-10...

• #58   3. jun 2007 Vi tvangsindlægger folk til at hundene skal HD-fotograferes, øjenlyses og mentaltestes, går de ikke med til dette, kan de heller ikke købe hos os.

• #59   3. jun 2007 Susanne >>>> Hvordan tvang ?? Står det på kontrakten ?? Mener det er under 30 % af newferne, der blev fotograferet i 2004 af dem der er registreret i DKK og selvfølgelig har alderen !

• #60   3. jun 2007 øv jeg kan ikke tilmelde opdrætteruddannelsen, den er fuldstændig overtegnet og skal bruge den i min uddannelse som eksteriørdommer .. skod

• #61   3. jun 2007 Uli: du skal skrive til - åååhh, hvad er det nu hun hedder - Heidi - jeg finder lige navnet - og så kontakter hun dig inden holdene kommer i bladet og så kan du melde dig til inden de bliver overtegnet - det samme problem havde jeg

• #62   3. jun 2007 Marianne, ja vi indskriver det i kontrakten, og fortæller folk at den er bindende

• #63   3. jun 2007 heth@dansk-kennel-klub.dk

Heidi Taymyr Holm

• #64   3. jun 2007 Susanne: husk at skrive en bod på, hvis de ikke overholder aftalen

• #65   3. jun 2007 Platugler; det er der også tænkt på. Det er lige ved at der ikke er plads nok på kontrakterne til at skrive alt det vi gerne vil have med. Vi skriver også forkøbsret ved videresalg eller ved aflivning på (undtaget fatale ulykker)

• #66   3. jun 2007 bruger du ikke DKK's kontrakt?? der er der et rubrik til netop det - vi bruger DKK's og så laver jeg et tillæg til den

• #67   3. jun 2007 Selvfølgelig DKK's hvordan kan du finde på at spørge, ...loool.
    Jo, det var også bare ironi.

• #68   3. jun 2007 så er der et lille felt til bod - såå den er nem nok;O)

• #69   3. jun 2007 Susanne M >>>> Når hunden så bliver undersøgt i forhold til jeres " krav" , og den fejler "nogle af tingene" Erstatter i så hvalpen i forhold til DKK´s retningslinier ??

• #70   3. jun 2007 marianne: jeg skriver at enhver tvist mellem opdrætter og køber skal afgøres af forbrugerklagenævnet....jeg synes at DKK er alt for meget på købers side - når man nu siger at HD kun er 33% avl og jeg har solgt hunden som familie hund - hvorfor pokker skal jeg så tilbagebetale så stor en del af købssummen??

• #71   3. jun 2007 Platugle >>> Giver dig ret, men når man" kræver" de ting på en familie hund, må man da også være med på at erstatte hunden´s fejl ville jeg mene...
    Man erkender jo så på en eller anden måde, at racen har et problem .....Susanne M, lad nu være med at tage det ilde op, det er jo bare tanker jeg har *ss*

Noget helt andet jeg tvivler meget på den % sats...jvf. en masse tråde der er igang de forskellige steder....

• #72   3. jun 2007 Marianne: jeg kræver ikke at den familiehund jeg sælger skal have A,B eller C hofter - men at den er uden smerter - hvis den har smerter, ås er der fint at jeg skal erstatte - selvfølgelig skal folk have en rask hund - MEN har den E hofter og eller intet mærker til det, så er det alså en familiehund jeg har solgt og ike en avlshund og så kan jeg ikek se at jeg skal erstatte noget, for det eneste den ikke kan er at blive brugt i avl

• #73   3. jun 2007 Platugle >>> Det var ikke til dit opdræt, men til Susannes " krav" jeg stillede ??

Jeg giver dig fuldstændig ret, hvorfor erstatte en hund der ikke fejler en disse, trods en E status...Der mener jeg bestemt også at DKK er på købers side...
    I begge mine kontrakter bliver hunden først erstattet ved aflivning pga HD, om den er gangbar i retten, vides ikke, men helt forståeligt...Kender en der kontaktede DKK efter en HD status, som hun ikke var helt med på....Dyrlægen derinde fra, sagde at man viste af erfaring at utroligt mange newfer gik rundt med en E status, hvor ejeren aldrig havde haft mistanken... Så horfor skal opdrætteren erstatte sådan en hund, når en newf er en familie hund.....Tror det er derfor at man aldrig sælger en newf som avlshund, for så ville der nok komme en masse erstatningskrav

• #74   3. jun 2007 DKK's erstatning fra deres klagenævn:

HD og AA i mild grad: prisnedslag - 1/4 til 1/3 af købsprisen
    tidlig eller alvorlig HD og AA: 1/2 at købsprisen refunderes
    meget kfratig og tidlig HD og AA: ophævelse af købet....det vil sige 100% tilbage

• #75   3. jun 2007 Platugle >>> Kunne aldrig drømme om at stille de opdrættere jeg har pt til ansvar for en HD....Men hvis de nu var nogle dumme svin *lool* og havde behandlet mig som sådan, ja så kan jeg også være et

• #76   3. jun 2007 Nete - kan varmt anbefale opdrætteruddannelsen, den er alle pengene værd. Jeg havde ihvertfald ret stort udbytte af den...

• #77   3. jun 2007 Jeg har også overvejet det kraftigt specielt fordi jeg gerne vil vide noget mere om genetik og jeg synes det er svært at finde litteruatur der specifikt beskæftiger sig med hunde uden at det bliver på RRrr-rrRR giver ...... niveauet for så må jeg indrømme at jeg falder i en let slummer. Har du nogle gode genetikkilder?

• #78   3. jun 2007 Jamen folk får at vide at det ud fra egoistiske årsager, at vi gerne vil have at disse ting bliver undersøgt. For at kunne holde øje med vores linier. Men ja, vi giver 100% garanti på vores hvalpe, vi har dog hidtil kun haft en hvalp, som ikke levede op til kravene og den blev selvfølgelig erstattet. Køber kan så selv bestemme om de vil have pengene tilbage, eller have en ny hvalp.

• #79   3. jun 2007 Og Marianne, - jeg tager det ikke ilde op, man har da lov at være nysgerrig...loool

• #80   3. jun 2007 Susanne >>> Ja meget endda...Lyder super med dine krav og holdning til tingene...

Kommentér på:
Opdrætteruddannelsen

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce