{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
910 visninger | Oprettet:

Aron går tur med mig.. :-) {{forumTopicSubject}}

Hej jeg håber at nogen har et godt trænings råd til mig, jeg jobber om aftenen og har derfor ikke mulighed for at gå til hundetræning med Aron, han er verdens bedste hund og meget lære nem, men det kniber med at gå pænt, han går bokstaveligtalt tur med mig og ikke omvendt, han trækker rigtig meget når vi går tur og rigtig slemt bliver det når han for øje på andre hunde, jeg har købt en gå sele som skulle hjælpe på problemet men det har ingen virkning, kunne det være en ide´med sådan en "mundkurv" med anti træk erfekt??? med en vægt på 40kg er han meget stærk og svær at holde smiley jeg håber at det er nogen som lægger inde med en eller flere gode ideer... Kærlig hilsen Aron og Randi...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aron går tur med mig.. :-)
  • #1   25. aug 2007 NU skal du bare høre!

Vi har det samme problem med Cassius - men har fundet en løsning, der bare er god!

Jeg læste om en line der har elastik i, og som gør, at hunden simpelthen ikke KAN trække en omkuld. Vi lavede et forsøg med en blæksprutte-elastik, som vi bandt for enden af hundens almindelige snor. Og sørme så - nu kan jeg snildt gå med ham.

Det er klart, at det er symptombehandling, så selve træningen i at gå pænt foregår ved, at vi står stille så snart elastikken begynder at strække sig. Det fortæller hunden, at man ikke kan komme fremad, når der er stræk på - til gengæld går vi så snart han har taget initiativ til at løsne strækket fra halsbåndet.

Det har på få timer givet et rigtig godt resultat, og vi kan nu se en løsning på vores gå-tur problem...

Gå-pænt selen er i mine øjne ikke et egnet redskab, da den giver forstrækninger på brystkassen af hunden. Halti, som du nævner - jeg vil vove den påstand at det er ti gange lettere og mere behageligt med elastikken. Med den er der INTET ubehag forbundet med indlæringen.

• #2   25. aug 2007 (I øvrigt er der mange klubber, der træner i weekenderne i dagtimerne...)

• #3   25. aug 2007 Tusind tak for et rigtig godt råd, jeg vil prøve elastikken, det lyder som et godt råd, og jeg jobber hveranden weekend om aftenen så jeg vil helst have tiden for mig selv og min familie når jeg har fri, det håber jeg at du kan forstå...så er det dejligt med nogle gode råd som vi sammen kan arbejde med i familien... tusind tak smiley Kærlig hilsen Randi...

• #4   28. aug 2007 En vigtig ting når du går tur er, at hunden er opmærksom på dig! Tag nogle godbidder med og kald engang imellem på hunden for at få opmærksomheden. Når han reagere giver du ham en godbid som belønning. På den måde er han mere opmærksom på dig, og lytter når du siger noget til ham. Det er positivt for ham at se på dig og lytte til dig på den måde!!!

• #5   29. aug 2007 Okay...!!! tak for et godt råd,det er sådanne småting som man ikke lige tænker over....
    Tusind tak det er en stor hjælp for mig smiley

• #6   29. aug 2007 det var da så lidt smiley

Kommentér på:
Aron går tur med mig.. :-)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce