516 visninger
|
Oprettet:
RC Great Dane {{forumTopicSubject}}
Er der nogen i gruppen, der bruger det til deres GD, som vil øse ud af deres erfaring???
I ved; hvornår, hvordan, hvorfor osv.....
jan 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 33 Svar: 791
jan 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 33 Svar: 791
jul 2005
Følger: 19 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 1.947
Jeg kørte Ozzy på Olivers og han kunne bare ikke tage på, kunne putte nok så meget snask og fedt på hans mad men lige lidt hjalp det. Han vejede den gang 57 kg og lignede jeg ved ikke hvad.
Han røg så over på RC GD og vupti røg der næsten 20 kg på ham, på ingen tid.
Så jeg vil sige det er et fantastisk foder og han har bestemt ikke mistet lysten til at spise det, selv efter et halvt år eller noget i den stil, spiser han det med stor lyst, trods stor kræsenhed.
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 119 Svar: 1.802
Her gik jeg og regnede med at Oscar ville få de sejeste tilbagelagte skuldre, hvis jeg skiftede... ;o/
Spøg til side; og NU må jeg så nok hellere lige deltage i min egen tråd.
Oscar trænger til at få smidt noget gods på kroppen, men pga hans mavedrejning ville jeg frygteligt gerne kunne slippe for at give ham voldsomt store portioner.
Han bliver fodret 2 gange dagligt.
(hmm gad vide, om jeg nogensinde blir tryg ved at fodre ham igen..?)
Vi er blevet anbefalet at give ham svinefedt i hver portion, men det er bare ikke fedt, han har brug for. Det er proteiner til opbygning af muller!!!
Har været inde på RC´hjemmeside, men kan ikke finde noget om RC 23 overhovedet.
Har mailet til Bundgaard-manden, men har ikke fået svar endnu...
jun 2006
Iiiih, Reese! Du er SÅ klog!! ;o)
Hvor store mængder skal de have af dette vidunder-foder? Vi har en lille test-pose, men den er uden skema...
Og nu anbefaler RC (ifølge deres kurver, skemaer osv) at vi fodrer Oscar med GIANT junior indtil han er ca. 1½-2 år, og så går over på RC GD 23.
Men vi gik væk fra Junior-foderet, da han var 6 mdr, fordi han var ved at blive for tung (flade poter, blød i mellemhånden og lige rigelig med hvalpeflæsk på sidebenene...)og han er siden fodret med GIANT adult.
Og det er han vokset rigtig fint på, indtil nu.
Han er målt til 95 cm over skulderen, så dér mangler der ihvertfald ikke noget!!!
Jeg ved godt, at hans mavedrejnig, operation osv også har en finger med i spillet og har krævet meget mere energi end man lige regner med, og at der derfor ikke er det helt store overskud til opbyggelsen af muskler osv, og jeg forventer heller ikke at han bliver "færdig" i løbet af et par måneder, men jeg ønsker bare det bedste foder til knejten, så han kan blive så sund, fin og smækker som muligt
Med lidt god vilje kan man dog skimte lidt mandlig muskelmasse på bryst, og omkring skuldrene/hals/nakke osv... Og der er gevaldig godt gang i hormonerne; så de skal også nok hjælpe til.
(hvis de så bare ville drøne ud i musklerne istedet for i hovedet og i..."fjolleren". For Jøsses, hvor den stakkels hund er "oppe på dupperne", og Mille skal bare lige gå forbi ham inden snuden sidde dybt begravet i måsen på hende. Jeg ser med GRU frem til Milles første løbetid!!!!)
HELDIGVIS har han stadig sin gode appetit, og er glad og aktiv (altså "Oscar-aktiv", hvor det hele kører i et lidt lavere gear end gennemsnittet)
jun 2006
Hvad skulle dét nu gøre godt for???
(Jeg har IKKE haft sommerferie i år, fordi jeg har haft et vikariat som afløser i Billund Lufthavn i taxfree.... Men ok, med den her sommer, så har det også været ligegyldigt!!)
Jeg logger af nu, men vi ses jo imorgen så. Der er ikke et øje tørt,når de to går i ringen!!! Jeg har hyret "mor-Winnie" som paparazziiiiiii. Vores eget kamera er rent skod til alt i bevægelse. Det ender med billeder af " det gule store slørmonster"
Kom forbi vores telt. Der er kaaage!!! ;o)
Orv, så skal vi jo prøve at være farveopdelt til skuet.
det blir sjovt at prøve.
Vi kan jo lige så godt vænne os til det!!!
Over and out
sep 2004
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 188 Svar: 1.916
Jeg er meget tilfreds med det og vil især anbefale det til folk med GDére der har svært ved at holde vægten/tage på.
sep 2004
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 188 Svar: 1.916
RC Great Dane
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside