{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.063 visninger | Oprettet:

samson skaber sig af andre hunde. {{forumTopicSubject}}

hej.
efter samson er hvad skal vi kalde det. blevet angrebet af en anden hund. (sys det lyder hårdt,da det var en hund vi kendte) han fik en rimelig grov omgang.
Er han begyndt og skabe sig over for andre hunde når han er i snor. minder mest om at han vil hoppe på dem. han gør, trækker, og bare vil over til den anden hund. men er i forskellige grader. nogle gange er det vildt og voldsomt. andre gange. bare lidt træk. og over stået.

har prøvet med godbidder, sætte ham med rykken til, snakke med ham til hunden er gået forbi. trukket ham væk, siddet et stykke fra og set på hunden.

nogle der har nogle andre råd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  samson skaber sig af andre hunde.
  • #1   14. sep 2007 har været det samme igennem for nogle år siden da min han blver overfaldet af den samme rotte nogle gange. jeg kunne slet ikke komme i kontakt med ham på træningsbanen da han hele tiden skulle holde øje med den anden rotte på holdet. Og når han så en anden han på vores gåturer pustede han sig op og skabte sig. Jeg trænede og trænede for at sige det mildt. Jeg havde hans tennisbold med i lommen som han elsker over alt på jorden og når vi var i disse sutuationen fandt jeg den frem og afledte hans opmærksomhed. Desuden trænede vi det med at gå andre hunde i møde og så dreje af lige inden de møder hinanden

  • #2   15. sep 2007 Træne, træne og atter træne.
    Som Linda skriver afledning, så snart han vender blikket mod den anden hund, blir stivbenet osv. Og rose, så snart det går rigtigt godt.
    Du skal være meget obs på ham, så han ik på noget tidspunkt viser det adfærd, du ikke vil have. Straks gå den anden vej, og lav noget positivt med ham. Så han kan så det kan betale sig ikke at vise den forkerte adfærd.

    Han er vel også ved at være i sin sidste modningsfase....


  • #3   15. sep 2007 tager det så stille og roligt som overhovedet muligt. lig de første par gange, tog jeg straks snoren i et fast greb.
    men fandt hurtigt ud af, at det slet ikk hjalp. var som om han blev mere nervøs. så nu hvor vi møder andre hunde på vores vej. lader jeg som igen ting. som den er luft. og hvis jeg kan mærke som er ved at flippe lidt ud. så får han al min opmærksomhed. og vi tager et skridt af gangen. til vi er forbi den anden hund.og så rose rose rose.



Kommentér på:
samson skaber sig af andre hunde.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce