Dværgpinscher

Dværgpinscher

Medlemmer: 91
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
803 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Er bekymret for min magnus. Er bekymret for min magnus.

Hej alle sammen, håber i kan hjælpe mig og komme med nogen gode råd til hvad jeg kan gøre.

Igår da jeg var over hos min svigermor, fik hun beøsg af sin datter og hendes to hunde (som er meget større end mine to små drenge) lige med et, da de kommer ind løber magnus direkte hen til den ælste og bider ham i halsen, det skal lige siges at det er en gamle hund på 9 år.
Og den anden som kun er få måneder gamle begyndte han også at vise sig for, på den negative måde. Jeg blev meget overresket over hans måde at takle det hele på, han var helt op i sit røde felt, og jeg fik også nogen nap da jeg prøvede at berolige ham og holde ham tilbage, som han så har taget meget negativt. Magnus er en dejlig og kærlig hund, han er bare meget dominerne og overbeskyttende over for julius.
Så mit spørgsmål er, er det normalt for en dværgpinscher at opføre sig så overbeskyttende og agrasivt og havd kan jeg gøre for at få ham til at holde op?

Med Venlig Hilsen Joanna

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er bekymret for min magnus.
  • #1   27. sep 2007 Det ligger til racen at være dominerende og lidt for modig.
    Min er MEGET dominerende og angriber hanhunde han ikke kender eller ikke kan lide, ligegyldigt størrelsen. Jeg kan ikke få ham til at ændre denne adfærd, han er kastreret og dette hjalp intet. Jeg vidste det lå til racen da jeg valgte denne , og jeg tager min hund og går hvis jeg havner i en situation med løse hunde vi ikke kender, som han vil slås med, da han altid er den lille og er den der vil komme til skade hvis stor hund gir igen.
    Så jeg kan ikke hjælpe dig andet end at sige du ikke er den eneste, men måske andre herinde der har et godt råd, jeg har prøvet alt ihvertfald.

• #2   27. sep 2007 Min Snoops vil gerne bestemme, men han er også selv god til a trække sig når han kan se det er ved a gå gal.. Så han får lov til a give los når det endelig er.. Han ved godt han skal passe på :o)

• #3   27. sep 2007 tusind tak for jeres henvendelse.. jeg kendte desværre ikke så meget til racen da jeg fik ham, altså forstået på den måde at jeg aldrig rigtig havde oplevet sådan en race... jeg havde selvfølgelig læst en masse om dem smiley Så jeg var godt klar over at man skulle gøre sig bemærket i at man er føren smiley Magnus har altid haft det svært med andre hunde, men aldrig har jeg set ham sådan, og de to hanhunde har da mødt hinanden før unden der var noget, men det var så uden julius. Så tror I det kan være fordi han vil beskytte julius?! Og hvis det så er tilfældet hvordan kan jeg så overbevise ham om at jeg nok skal tage mig af det?

• #4   27. sep 2007 Ja absolut har det noget at gøre med julius var der, ingen tvivl om det *s* Og det er jo vel egentlig også ok at han passer på julius, men måske bare moderat og ikke bare farer i flæsket på den anden hund hehe.. men lige hvordan du får vendt det til at DU passer på julius og magnus OG ikke at Magnus passer på Julius det ved jeg desværre ikke rigtig..

• #5   27. sep 2007 hæhæ okay.. det kan godt være jeg måske skal snakke lidt med en hundetræner, det kan være han/ hun kan komme med et godt råd smiley For det er jo ikke rart på den måde, og man bliver jo så anspændt af det smiley Jeg var også lidt efter magnus igår, og han havde inden problemer med at høre efter og respektere hvad jeg sagde efter vi havde en mindre slås kamp. Mon vi bare skal havd en mindre slås kamp hver gang?

• #6   27. sep 2007 Måske Magnus også regner din svigermors hus som hans territorie(staves?) hvis han har været vant til at være der fra hvalp. Og som de andre har skrevet er dværgpinscheren en meget dominat race som til en hver tid vil forsvare sig selv sin flok og sit territorie.

• #7   27. sep 2007 ej han er ikke kommet der fra hvalp af, men han bliver rigtig meget forkælet når han så kommer, med masser af godbider og gode rester smiley så ja du har nok ret i at han nok ser det som hans sted! Men har du nogen forslag til hvad man kan gøre i sådan en stituation? eller skal bar e lade det ligge også lade hver med at tage ham med når kærestens søster kommer? Det skal også siges at vi så prøvede at skille dem ad og lod dem hilse på de andre hver for sig, og der var der yderlig ingen problemer, selvfølgelig skulle den anden lige domineres

• #8   27. sep 2007 For det første er det altid meget vigtigt hvis hunde der ikke har mødt hinanden før, møder hinanden på neutral grund, dvs. lad dem mødes uden for husets grund på et grønt område eller en gade hvor de ikke føler de ejer stedet.
    Lader man derimod hunde mødes et sted hvor de er vant til at være og føler sig hjemme og opfatter stedet som deres territorie, vil en hvilken som helst hund med stærk dominans forsvare hvad den mener er sit.
    Jeg kan nu godt forstå at du har opfattet Magnus' reaktion som en andelse voldsom, men som jeg skriver i ovenstående så har denne race en stærk dominant side og er ikke bange for at vise hvem der bestemmer.
    Man må ikke lade deres lille størrelse narre én, de er "store" hunde fanget i en lille krop:o)
    Min Shorty er også ekstremt dominant hjemme og de steder hvor han har kommet siden han var hvalp så der er han heller ikke bange for at vise hvem der bestemmer.
    Men mit bedste råd er at lade ham møde hundene igen på neutral grund og gøre det nogle gange hvor han får nogle positive oplevelser omkring dem og så kan i begynde og rykke tættere og tættere på din svigermors hjem, f.eks. mødes i indkørelsen og så ikke strække den længere den dag, næste gang kan i mødes ved hoveddøren lade dem hilse og stå og snakke lidt og så ikke presse den længere den dag... Kan du følge mig i det jeg skriver?

Puhhh en lang roman, det må du undskylde;o)
    Held og lykke og håber du kan bruge mine råd til noget.

Hilsen Mia.

• #9   28. sep 2007 hæhæ jo jeg kunne godt følge med smiley dit råd er rigtig godt. Men de to hunde har mødtes før hvor der ingen ting var, og det var også hjemme hos min svigermor. Jeg har også en lille yorkie, som magnus gerne vil beskytte. Så tror du man skal skille dem ad når de så skal hilse på andre hunde?

• #10   28. sep 2007
    Der er meget stor forskel på at være dominerende og dominant! En og samme hund kan ikke være begge dele!

En dominerende hund: Er en hund der er usikker og derfor føler behov for at lave udfald mm. En hund der hvis den føler sig truet hellere vil gøre sig farlig end at vise den er svag og usikker.

En dominant hund: Er en selvsikker hund der ikke behøver at virke dominerende. En hund der har så meget selvtillid at den ikke føler trang til at vise sig overfor andre hunde. Den ved den er farlig og ved at den kan klare alt. Det er en rolig hund der ofte kan virke lidt for cool og overlegen. En tyisk alfa.

Jeg synes ikke man kan sige at en bestemt race er dominerende eller dominant. Personligt ville jeg aldrig beskrive dværginscheren sådan.
    En dværgpinscher er en hund avlet til vagt og resevertion. At have en hund avlet til at være reseveret kan nemt ende med en usikker (dominerende) hund hvis ikke dens grænser som hvalp bliver respekteret. Hvis man lader sin hund "mobbe" andre med succes vil den også udvise dominerende adfærd( eller fortsætte denne).

Jeg tror ikke at din hund har ville beskytte. Men det er svært når man ikke ser det. Jeg tror han har følt sig presset ved synet af de 2 andre hunde, og har derfor følt trang til at beskytte sig. Det er meget meget vigtigt IKKE at skælde en usikker hund ud. Det er OK at være usikker. Du burde i mine øjne ikke havet grebet fysisk ind. Det ville en leder heller aldrig gøre.Hvordan reagerede de andre hunde dæmede de ham?

• #11   28. sep 2007 dæmede = dæmpede *ss*

• #12   29. sep 2007 Jeg kan godt se hvad du mener smiley men troede selv han ville bekytte julius fordi da vi så skilte dem ad, var magnus slet ikke så aggressiv som da julius var der. Han var selvfølgelig på vagt hele tiden også da julius kom ind igen.
    Kan også godt give dig ret i at det nok har været usikkerhed, især fordi han altid har været den ældste i en forsamling af hunde, så han har automatisk nok været alfe. Jeg vil ikke sige at den anden hunden yderlig reagerede, den blev forskrækket og gav en lyd fra sig og nappede ud efter magnus.

Hvordan ville du selv takle sådan en situation? Ville du selv lade dem klare det?

Jeg ved virkelig ikke hvad der var kilden til han reagede sådan, vil bare gerne vide hvordan jeg skal takle det smiley

• #13   29. sep 2007
    Magnus er helt klart også den dominerende, da han passer perfekt til beskrivelsen..
    Kan jeg som ejer egentlig gøre ham mere sikker på sig selv?

• #14   1. okt 2007
    Jamen til at starte med ville jeg helt klart starte med at de mødes på neutral grund. Når vi får gæster, altså hundegæster så mødes vi altid og går en tur først, hygger os osv. -og så går vi samlet hjem. Kahlúa er ret emsig med sine ting og der går altid lige lidt tid med at hun lige skal markere hvad der er hendes osv. Men somregel indordner den besøgende hund sig under "reglerne". Hvilket hun også selv gør når hun er på udebane.

Jeg ved ikke hvad jeg ville gøre, jeg har jo ikke set hvad der skete. Der er mange ting der kan gøre sig gældene, f.eks om han følte sig trangt, om den anden hund overså hans signaler osv. Du kan sagtens styrke hans selvtillid, ved at lære ham nye øvelser, øvelser man kan bygge videre på er gode. Så han får oplevelsen af at lære noget nyt, vidreudvikle det og blive bedre og bedre... Og så generelt at give ham selvstændige problemløsninger. Hvor han skal få guffer ud af paprulle, eller guffer under kopper han skal løfte osv. Hvis det er i forhold til hunde er det nok en god ide at lade ham være meget sammen med hunde han fungerer rigtigt godt med. og hvis du kan se at han bliver usikker så gå imellem og afled eller gå. Jeg tænker at hvis en hund ved mødet af 100 hunde laver udfald mod 80 og ikke mod 20. Så er chancen for at den vælger at lave udfald større fordi den gør det den har gjort og har bedst og mest erfaring med.

Kommentér på:
Er bekymret for min magnus.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce