Kan snart ikke klare det mere.. {{forumTopicSubject}}
Aiya er bare blevet den største ballademager.. Hun er 18 uger og kan bare slet ikke høre eller forstå et nej.. Syntes jeg gør alt jeg overhovedet kan for at få hende til at være ordentlig, men hun magter bare ikke noget som helst..
Vi går til hundetræning og jeg træner med hende hver evig eneste dag, men ligeså snart der ikke er godbidder med i spillet lukker hun ørerne..
Vi har haft stor success med at lade hende løbe frit på grunden til trods for hun er en Beagle, men det er også slut nu.. Ligeså snart der kommer en bil kørende ned af grusstien jagter hun den og jeg kan skrige mig hæs for at få hende tilbage.. Først når jeg henter hendes hundefløjte kommer hun..
Idag da jeg kom hjem havde hun splittet hele hytten ad.. Hun har fået gravet sig ind i et skab, som ihvertfald maks har stået en smule på klem, for det er altid lukket.. Der havde hun så fundet en masse sjove ting som kager, lakrids, papirer og karameller og guffet løs i sig.. Derudover havde hun væltet en plante i vindueskarmen og spredt den over hele stuegulvet..
Ved fandme ikke hvad der sker, for hun plejer godtnok at være en ballademager, men idag er den helt galt og hun skulle jo ellers forestille at være syg.. Hun har været aktiv lige siden jeg kom hjem og er det stadig.. Hun hopper og danser rundt og laver ballade..
Det værste er snart at hun er så pisse provokerende.. Så snart man hæver stemmen og siger nej logrer hun med halen og tror vi vil lege.. Vi er begyndt at "tage fat" i hende, så hun forstår at nej ikke betyder vi skal lege, men det kan heller ikke lade sig gøre, for så skal vi jagte hende rundt i hele huset fordi hun legende løber væk fra os..
Jeg beklager denne lange smøre, men ved sgu snart ikke hvad jeg skal gøre.. Er så fortvivlet og vil bestemt ikke af med min hund, men hun skal snart til at lære at opføre dig ordentligt ellers bukker jeg under inden længe..
apr 2007
Følger: 101 Følgere: 100 Hunde: 3 Emner: 846 Svar: 3.538
jun 2007
Følger: 36 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 89 Svar: 1.105
JEG KENDER DET ALT FOR GODT SELV !!!
Jeg er selv ejer af en beagle som har "lidt af damp" i 2½ år.. Og tro mig.. Jeg har været Sååååå tæt på at få hende aflivet.. Tættere på end i er lige nu..
- - Love My Little Puppy-Dog - -
Du mangler alle former for lederskab i hjemmet.. Selvom du føler at du gør alt, så er det sikkert forkert alligevel.. Også selvom dine hundetræner giver dig råd om det ene og det andet..
Jeg har været der.. Jeg har brugt 45000 kr på træning, skole og hundepsykologer til Tinka og lige lidt hjalp det.. Selv healer.. (Hvilket minder mig om at ser jeg hende igen, så vil jeg fortælle hende en ting eller otte.. Magen til fupmager findes ikke)
Jeg vil råde dig til at læse børgerne af Jan Fennell.. Jeg fandt mit mirackel hos hende..
Jeg har fået kursus hos hende (Og skal studere videre).. Hun var den sidste jeg ville prøve før tinka blev aflivet..
Det er VILDT så logisk alt bliver efter bagefter..
Du er også mere end velkommen til at skrive til mig (jeg er ikke så meget til at snakke) Og jeg vil "rette dig" i de ting du gør galt.. ( I er alle velkomne til at skrive, bare I skriver hvem i er
Ved at Mamma P herinde har haft stor glæde
apr 2007
jun 2007
jun 2007
apr 2007
jun 2007
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 3
jeg har selv en lille beagle.. og jeg tror det er fælles for de fleste beagler..
for dine problemer lyder meget som dem vi har haft.. men jeg vil bare sige at man skal være lidt hård ved den slags hunde.. og nu her når de så er blevet lidt ældere får du alt dit besvær igen for det bliver en rigtig hygge hund. som man kan nyde i fulde drag.. ikke at de lægger unoderne fra sig for det tror jeg aldrig at de gør men det tager meget af.
håber du får din hund til at høre efter..
hilsen line
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 1 Emner: 182 Svar: 1.794
Og en beagle er en mundfuld - men det blik de kan sende en, er bare ikke til at stå for....
okt 2005
Følger: 31 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 427 Svar: 3.669
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 267 Svar: 3.430
med venlig hilsen Tina
apr 2007
apr 2007
jun 2007
Hvis en hund begynder at blive deskrutiv, så er det manglende lederskab og ikke manglede aktivering..
Når ejer ikke er hjemme er det meningen at hunden skal sove og nyde ikke at lave noget..
Nogle hunde begynder at bide i deres egne poter når familien ikke er hjemme fordi den er nervøs.. Det vil svare til at vi mennesker bider negle.. (jeg nuller fingreknogler.. :p)
Men ja.. Den skal da klart aktiveres når mor er hjemme.. Også så den lærer at der un er sjov i gaden når mor er der..
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 504
Og ja beagler i den alder kræver utrolig meget, men det bliver bedre. Det vigtigste er efter min mening at blive ved med at være en tydelig leder og at tilbyde hunden noget konstruktiv aktivering. Med Vega hjælper det ikke en hujende fis at råbe ad hende - der skal tydeligt kropssprog til før hun forstår det til fulde (hertil skal det lige siges at jeg aldrig kunne finde på at true min hund, for hun ved udmærket godt hvem der bestemmer) Jeg kan varmt anbefale bogen: I den anden ende af hundesnoren (kan ikke lige huske forfatteren) Den fortæller rigtig meget om hunde- og kropssprog.
Vi havde det samme bøvl med Vega da hun var ca 7 mdr. gammel og jeg spurgte Anders Hallgren om hvad vi skulle gøre. Han svarede at det var umådelig vigtigt at vi lærte Vega at slappe/stresse af - det har en lille beagle hvalp i den alder som regel meget svært ved selv at finde ud af og så er det at de bliver destruktive. Vi fandt så nogle måder som kunne få hende til at slappe af og så gik det hele jo igen
apr 2007
jun 2007
Hvad hedder hende der er nyuddannet ??
Skal også over og studere hos Jan.. Glæder mig vildt meget..
Fandt alt vildt logisk efter første kursus
Har også været idioten og smidt penge efter gud og hver mand der har sagt at de kunne hjælpe mig hund :| Så naiv er jeg når det gælder min vuffer..
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 267 Svar: 3.430
jun 2007
Det samme som på arbejde... Min chef skal bekymre sig om vi når budgettet, ikke mig.. Han holder øje med hvordan vi trives og har det, og er der noget der ikke er okey, så gør han noget ved det..
Ved ikke om det lyder lige så godt på skrift som i mit hoved
jun 2007
Hun er SÅ SUPER.. Hun var med til at arrangere det kursus jeg var på
Det var hendes hjemmeside jeg var inden på ved et tilfælde og fandt om Jan Fennell..
Tænkte at hvis hun kan klare 8 beagler så kan jeg sgu også klare en
okt 2005
1) støtter meget op om Rikke N's indlæg fra kl 09:43
2) Og ja Rikke B Anders Hallgren er bare SUPER..
3) også lige vores er egne erfaring.. Noget der virkelig trætter Sofus mentalt er pølsetræer...--->forklaring: jeg skærer 3 pølser i mega tynde skiver, så kører vi ned til en hundeskov, hvor "far" og Sofus bliver udenfor mens jeg går ind og finder en masse kviste på ½ til 1 meter hvor jeg på enderne sætter pølserskiver.. cirka 5 stykker på hver gren, så "planter" jeg dem så rundt i hundeskoven.. og går tilbage og lukker Sofus ind i i skoven og på "fri" får han så lov at løbe frit rundt mellem dejlige dufte af andre hunde og hvad ved jeg, og skal finde den RIGTIG dejlige duft af pølsetræ, og spise dem efterhånden som han finder dem.... 1 times tid med den leg.. Så sover han godt bagefter... Den har vi virkelig gode erfaringer med... bedre end at sprede mad i haven osv... Så hvis vi skal i byen en aften hvor han ikke kan komme med.. så tager vi lige sådan en tur om eftermiddagen...Så ahr der også været ngoet for ham den dag...
apr 2007
okt 2005
apr 2007
Kan snart ikke klare det mere..
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside