I orden at gå tur uden snor?? {{forumTopicSubject}}
Jeg har et problem med hundeejer der ikke går med hunden i snor inde midt i byen. Jeg ville aldrig drømme om at lade min vovse gå uden snor i byen. Ikke fordi Beton vil gå i flæsket på en anden hund, men han er yderst nysgerrig og vil snakke med alle og der er jo desværre ingen garanti for at den anden hund kan lide ham.
Selvom man stoler fuldt på at ens hund ikke gør andre hunde, mennesker noget, kan man aldrig være 100 % sikker på at der ikke vil ske noget. Hunden kan rende over vejen og biler kan smadres, kattene skal jages, andre hunde skal snuses i røven, mennesker skal hilses på, børn skal trumles ned osv..
jeg elsker at hilse på forbigående hunde, men jeg spørger altid om det er iorden før jeg nærmere mig..
Er det bare mig, eller er der andre af den mening?
jun 2007
Følger: 43 Følgere: 42 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 353
Hader når en hund kommer tonsende, man VED jo ikke om den kan finde på at snappe/bide.
Jeg går selv uden snor på Kiki, når vi er i skoven hvor jeg ved der ikke lige kommer andre, men jeg kan så også altid kalde Kiki til mig.
Jeg så engang et kærestepar midt inde i KBH med deres to små hunde, helt uden snor. Midt i gågaden, jeg var lige ved at falde om, tænkte bare.. HVAD?! De rendte ind mellem benene på folk, den ene var en hvalp og var mega bange. Det var da ligefør jeg kunne have sagt noget til dem!
aug 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 156
Beton elsker at være hjemme hos mine forældre, der bor på en går langt ude på landet. For der kan han endelig få lov til at løbe og tonse så meget han har lyst til
Vi er ved at købe hus i øjeblikket og det vi lægger meget vægt på, er en dejlig stor have, hvor Beton kan tonse og være løs uden andre hunde kan komme ind. Det glæder vi alle os til
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 247
aug 2007
For uden, hvis din hund er løs og møder en anden hund der er løs... hvem får skylden hvis noget skulle ske?? ..så min Beton har altid snor på...
aug 2007
Synes det er meget morsomt at du kommer med et enkelt indslag og derefter siger at det ikke er noget man kan blive enige om, og derefter siger at du ikke vil deltage i diskutionen mere.. hvorfor så overhovedet komme med et indslag i første omgang????
Sorry, men det virker overflødigt i min verden!!
apr 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 212 Svar: 949
Bette er stadig ved at lære, at man ikke må rende over til folk, hvis de komme (:
aug 2007
En anden ting med løse hunde er, for mit vedkommen, en træls ting som bil ejer. Når jeg ser en løs hund, kan jeg ikke lade være med at sænke farten rigtig meget, i frygt for at hunden skulle komme til at ligge under min bil..
Og det vil jeg da ikke kunne leve med
jun 2007
Følger: 32 Følgere: 28 Hunde: 11 Emner: 75 Svar: 168
I orden at gå tur uden snor??
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside