{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
827 visninger | Oprettet:

I orden at gå tur uden snor?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har et problem med hundeejer der ikke går med hunden i snor inde midt i byen. Jeg ville aldrig drømme om at lade min vovse gå uden snor i byen. Ikke fordi Beton vil gå i flæsket på en anden hund, men han er yderst nysgerrig og vil snakke med alle og der er jo desværre ingen garanti for at den anden hund kan lide ham.

Selvom man stoler fuldt på at ens hund ikke gør andre hunde, mennesker noget, kan man aldrig være 100 % sikker på at der ikke vil ske noget. Hunden kan rende over vejen og biler kan smadres, kattene skal jages, andre hunde skal snuses i røven, mennesker skal hilses på, børn skal trumles ned osv..

jeg elsker at hilse på forbigående hunde, men jeg spørger altid om det er iorden før jeg nærmere mig..

Er det bare mig, eller er der andre af den mening?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  I orden at gå tur uden snor??
  • #1   21. nov 2007 Nej jeg mener også at hunde altid burde være i snor, udover hvis man går i et øde sted eller hvor der er indhegnet.

Hader når en hund kommer tonsende, man VED jo ikke om den kan finde på at snappe/bide.

Jeg går selv uden snor på Kiki, når vi er i skoven hvor jeg ved der ikke lige kommer andre, men jeg kan så også altid kalde Kiki til mig.

Jeg så engang et kærestepar midt inde i KBH med deres to små hunde, helt uden snor. Midt i gågaden, jeg var lige ved at falde om, tænkte bare.. HVAD?! De rendte ind mellem benene på folk, den ene var en hvalp og var mega bange. Det var da ligefør jeg kunne have sagt noget til dem!

• #3   21. nov 2007 Det er jo lige præcis det hundeskove og indhegnede områder er til.. Og der er man klar over at der kan være andre hunde uden snor, så man kan sige at der har man et godt indtryk af, at ting kan ske når man møder andre hunde. Men en fredelig luftning skal bare ikke forbindes med fare ved at møde en anden hund.

Beton elsker at være hjemme hos mine forældre, der bor på en går langt ude på landet. For der kan han endelig få lov til at løbe og tonse så meget han har lyst til smiley

Vi er ved at købe hus i øjeblikket og det vi lægger meget vægt på, er en dejlig stor have, hvor Beton kan tonse og være løs uden andre hunde kan komme ind. Det glæder vi alle os til smiley Lige et lille sidespring smiley

• #4   21. nov 2007 Min er tit uden snor også i den by vi bor i, kan jeg se der kommer hunde i mod os, skifter vi fortov,og så snakker jeg med ham, og har en hånd hved ham hvis han nu skulde begynde på noget, men har aldrig gjort det... nogen gange for han snor på..... Det bestemmer jeg helt selv, hvad jeg gør.....

• #5   21. nov 2007 det har selvfølgelig en del med opdragelse at gøre.. men hunden er sq sin egen herre hvis der kommer en anden hund, som er interessant.

For uden, hvis din hund er løs og møder en anden hund der er løs... hvem får skylden hvis noget skulle ske?? ..så min Beton har altid snor på...

• #6   21. nov 2007 Hjælp pindsvinene>>>
    Synes det er meget morsomt at du kommer med et enkelt indslag og derefter siger at det ikke er noget man kan blive enige om, og derefter siger at du ikke vil deltage i diskutionen mere.. hvorfor så overhovedet komme med et indslag i første omgang????

Sorry, men det virker overflødigt i min verden!!

• #7   21. nov 2007 Bette er i snor, hvor der kan komme andre. Men jeg lufter altid hundene på et område, hvor der stort set ikke komme mennesker, der render de frit (:
    Bette er stadig ved at lære, at man ikke må rende over til folk, hvis de komme (:

• #8   22. nov 2007 Helle L>> Lige præcis.. det handler ligeså meget om andre mennesker og hunde på vejen end sin egen.. Ikke alle er så glade for hunde som vi er her inde.. Ikke alle bryder sig om at se en hund uden snor, selvom den ikke render hen til en.
    En anden ting med løse hunde er, for mit vedkommen, en træls ting som bil ejer. Når jeg ser en løs hund, kan jeg ikke lade være med at sænke farten rigtig meget, i frygt for at hunden skulle komme til at ligge under min bil..
    Og det vil jeg da ikke kunne leve med smiley ..de kære små..

• #9   26. nov 2007 Jeg synes det er iorden i hundeparker og sådan. men ikke i byen det kan være farligt for hunden.

Kommentér på:
I orden at gå tur uden snor??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce