{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.271 visninger | Oprettet:

Lagermide og husstøvmider- info søges {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Vi har lige fået konstateret allergi hos tyksakken derhjemme på lagermider og husstøvmider. Så pt. søger jeg nogle hjemmesider med en masse informationer omkring disse, samt allergi for disse.

Ville specielt gerne vide om man kan bage godbidder selv til ham, hvis man sørger for ikke at der er kornprodukter i, om det har noget at gøre med opbevaringen etc.

:o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlkoder på opvaskemaskine Bosch Serie 8 1.000 kr.
  • Radiator termostat sidder løst 500 kr.
  • Opvaskemaskine installation og reparation af vand rør 1.950 kr.
  • Udskiftet vandhane til opvaskemaskine 1.100 kr.
  • Montere en 15 m lang lyskæde i 10m højt valnøddetræ lyskæde og plastcstrips haves 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lagermide og husstøvmider- info søges
  • #1   11. dec 2007 Ninna-Oline og Michael - Vi bruge HIlls Ultra Allergene - Z/D, men vores dyrlæge har foreslået os at gå tilbage til barf igen, hvilket vi har fodret med i godt ½ års tid. Det gør vi så nok. Selvom jeg sku syntes det er noget mere besværligt smiley

Jeg ved ikke rigtig om jeg har spørgsmål endnu. Er lidt forvirret, da det er helt nyt for mig. Så jeg ved ikke rigtig hvor meget hensyn jeg skal tage hvor :o) Der kommer nok lidt løbende kunne jeg forestille mig

• #2   11. dec 2007 Jo.. Fik at vide at jeg skulle holde mig fra oksekød og svinekød, men er ved nu ikke lige hvorfor ? Er du klar over det ? Svin har han dog aldrig fået, men oksekød ? Har du haft problemer med dette ?

• #4   11. dec 2007 Pia - hold da op.. Så skal jeg da ikke pive.. Stort at I kan give hende sprøjterne selv.. Det ved jeg ikke lige om jeg kan.. Tror lige jeg skal se det hos dr. dyr for at se om jeg har mod på det!

Ninna-Oline og Michael - Super.. Der vil jeg lige kigge. Og god ide med noget olie.. Vi har Viacutan shampoo vi skal vaske ham i. Så det er vel ikke dumt at kombinere det med olien også

• #5   11. dec 2007 Ehhh .. Hmm.... Her er jeg godt nok lige så uvidende som i resten af sagerne.. Nu bliver jeg da helt i tvivl.. Syntes bare det var det den hed, den jeg fik med fra dyrlægen sidst, men det kan da godt være det er noget olie jeg har brugt på et tidspunkt jeg forveksler med.. Må nok hellere lige checke når jeg kommer hjem :o)
    Vetriderm K-hex - er det meget tyndtflydene? For det kan godt være jeg lige har sovet i timen.

• #6   11. dec 2007 Ok.. Den vi har er meget sjasket, og ikke helt til at styre. Så jeg får badet mine tæer mere end hunden, når jeg har ham i bad *GGG* Måske jeg skulle prøve din Vetriderm K-hex i stedet så

• #8   11. dec 2007 Pia - Puha.. Tager godt nok hatten af for arbejdet du gør. Stakkel vuf, og stakkes dig med alt det arbejde. Men hvad gør man ikke for at kræene skal have det godt smiley

Vi er heldigvis sygeforsikret, så forsikringen ville dække det meste hos dyrlægen, men jeg tænker også tid frem og tilbage, og ventetid i venteværelse. Det er nu noget bøvlet, og meget nemmere, hvis man kan gøre det selv. Jeg har dog hørt noget om at de måske kan få en allergisk reaktion. hvor farligt er det, og hvad gør man så hvis man sidder derhjemme ? Hvordan tager det "form" på hunden ?

Lyder godt med guffer fra Avifauna, det tror jeg også jeg må prøve.

• #9   11. dec 2007 Super.. Det vil jeg gøre..

Tak for alt jeres hjælp

• #12   12. dec 2007 Pia *GG*.. Stakkels vovse *hehe*

Og tak for link.. Ninna-Oline og Michael. Ser godt ud..Man får jo købt sig fattig i ting til de små dyr :o)

• #13   12. dec 2007 Lagermider er i alt tørfoder.. Løsningen på det er som regel at skifte til barf..
    Husstøvmider kan du aldrig undgå, men du kan nedsætte mængden af demk ved at gøre rent så ofte som muligt, og muligvis få et hepafilter i din støvsuger og evt. en luftrenser..
    Håber du kan bruge det..

• #14   12. dec 2007 Du hvirvler altså ikke alt støvet op hvis du har en rigtig god støvsuger med hepa filter i.. Den renser udblæsningsluften med 99,997%

• #15   12. dec 2007 Ehh.. Hepa filter ???

Jeg har integreret støvsuger, der kan man jo ikke sætte filter i.. Er det godt eller skidt i dette tilfælde ?? Det må vel næsten være en fordel, ikke ? Alt bliver suget ind i slangen, gennem nogle rør i væggen, og havner i et skab i en spand i bruggerset, der så skal tømmet engang i mellem.

• #16   12. dec 2007 Det er en central støvsuger, og der er endnu bedre, for der fjerner du alt støv fra huset og det kommer ud i beholderen.. Den aller bedste løsning.. De fleste er bare for nærrige til at give 8-9000 for en støvsuger!

• #17   12. dec 2007 Hm.. Det lyder jo super så.. Den fulgte med huset, ellers havde jeg nok heller ikke lige valgt den løsning *hehe*

• #18   12. dec 2007 Ja, men selvfølgelig ikke allesammen.. Det er ligesom en almindelig støvsuger.. Det blæser bare ikke ud inde i rummet, men kommer ud i en beholder udenfor eller i kælderen osv. Derfor er det jo ikke skadelig da udblæsningsluften ikke er inde i huset..

• #19   13. dec 2007 Har lige fundet ud af at shampooen hedder alamyl.. Ikke Viacutan.. Det var noget vrøvl. :o)

• #20   13. dec 2007 Syntes han er begyndt at klø sig lidt mindre, men det kan jo sige så godt være fordi jeg har været alt i huset igennem og vasket og støvsuget, eller/og fordi kosten er ændret.. Men han er stadig meget pelsløs.. Så venter spændt på at vi kan gå i gang med vaccinationsprogrammet..

• #21   13. dec 2007 Taaaaak smiley

• #22   14. dec 2007 Det lyder da godt.. Held og lykke..

Kommentér på:
Lagermide og husstøvmider- info søges

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce