Akvarie gruppen

Akvarie gruppen

Medlemmer: 88
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
2.178 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Saltvandsfisk! Saltvandsfisk!

Hey igen:)
Så havde jeg lige nogle flere spørgsmål.
Er der mange af jer herinde der har saltvands-akvarier?
Og har kigget lidt rundt på nettet, og skulle man engang starte sådan et op, er det da ikke så optimalt og bo i sønderjylland, for der er jo langt til den nærmeste forhandler af saltvandsfisk smiley

Og hvad er jeres erfaringer med saltvands-akvarier?
Man har jo både hørt det er vildt svært, og andre steder det ikke er så slemt.

Vh Sandra

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.
  • Skift af gummiring på AEG vaskemaskine 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Saltvandsfisk!
  • #1   18. dec 2007 Tina - Ja, jeg drømmer også om engang og få mig sådan et (:
    Så har kigget rundt på nettet, og under lange forklaringer om hvad man skal gøre osv (:

• #2   18. dec 2007 Nej, man skal bestemt spørge meget til råds, og læse en del om det både på nettet, og måske få fat i nogle bøger og så ordentlig studere det igennem, så man er lidt sikker i sin sag inden man anskaffer sig sådan et, billigt er det jo heller ikke og starte (:

• #3   18. dec 2007 Kommer fra nordborg på als (:
    Men har han en butik, eller hvad
    For jeg søger jo et sted der ikke ligger alt for langt væk der har med saltvand og gøre, og det nærmeste jeg har fundet er århus smiley

• #4   18. dec 2007 Okay, men altså til den tid må det jo så nok blive århus jeg skal til hva smiley
    Har du meget forstand på fisk generalt, og nu mener jeg ferskvands! smiley

• #5   18. dec 2007 Tina - Ja, som sagt før et sted, så skal man jo starte et sted smiley Så er du nybegynder ligesom mig smiley

• #6   18. dec 2007 Jeg har ikke selv holdt saltvand at en god grund. Man skal, for sin egen skyld, ha holdt ferskvand i mange år og havde helt styr på det inden man kaster sig ud i salt, da det er ekstremt følsomt.
    Og når man går i gang, skal man ha plads, tålmodighed og ikke mindst penge...
    Et lille tip, jo større kar, jo nemmere at holde, da værdierne ikke rykker sig lige så nemt, eller det slår i det mindste ikke lige så let hele baljen i uorden.. Men jo flere L jo flere penge....

• #7   18. dec 2007 Camilla - Ja, akvarier i det hele taget er en dyr hobby smiley
    Jeg kan bruge lang tid på bare at sidde og kigge på dem, deres bevægelser, farver, og måde at opføre sig på (:

Ahh, det er en herlig hobby syntes jeg (: en jeg vil holde ved i mange år regner jeg med.

• #8   18. dec 2007 Jepp kender godt følelsen.. Har haft 12 og køre... Men så kom skolen og arbejde og ja livet i vejen. Jeg synes når man har dyr skal man også passe dem til fulde, og det kunne jeg ikke opfylde, så fiskene blev solgt og akvarierne pakket væk.
    Men min viden har jeg jo stadig, og jeg skal helt klart holde fisk igen....

• #9   19. dec 2007 Klaus - Ja, men hvis man tænker over det, kan man også lave ekstremt pæne ferskvands akvarier smiley
    Og fiskene dertil er jo også pæne smiley

• #10   19. dec 2007 Klaus - Ved ikke engang hvad det er for nogle dem der cichlider smiley
    de eneste fisk jeg har er kampfisk og platyer og en mini-malle smiley

• #11   19. dec 2007 Klaus - Tak, for jeg ved da nogenlunde hvordan en scalarre (staves?) ser ud, men aner ikke hvad man kan sætte dem sammen med, og hvad størrelsen på akvariet skal være (: ved bare jeg syntes der er rigtig flotte.

• #12   19. dec 2007 sådan nogle cichlider, hvad kan de være sammen med, og er der også krav til akvariestørrelse der? smiley
    For de er da også utroligt pæne i farverne (:

• #13   19. dec 2007 Nej, det er jo et problem, vidste godt der var arter der napper i de store finner, men vidste bare ikke hvad de hed smiley
    Og i den dyrehandel jeg normalt kommer, der sagde de også der var nogle der gjorde det, så jeg ikke fik nogle forkerte.
    Dernede havde de faktisk en kampfisk sammen med nogle andre, som fuldstændig havde nappet alle finner af, så de var mindre end en huns finner, det var ærgerligt for det var sådan en crowntail (tror jeg nok de hedder)

• #14   19. dec 2007 -Jeg spørger egentlig også mere for at være lidt mere inde i det når jeg engang skal ha mig et større akvarie når der er plads, for er ganske tilfreds med det jeg har nu, selvom det er mini-mini smiley

• #15   19. dec 2007 Det er desværre næsten det de kalder en bowle, på kun 25L smiley
    Jeg ved kamfisk kan leve på minimal plads, men nu har jeg hørt at forhandleren har snydt mig lidt med de platyer der er der i, for de skal vist bruge mere plads.
    Syntes det er forfærdeligt når man som nybegynder kommer og spørger til råds, at de så siger noget forkert faktisk smiley hvor skal man næsten vide fra hvad der er rigtigt.

• #16   19. dec 2007 vi har saltvandsakvarium herhjemme.. 530L g ja manskal virkelig have tålmodghed..
    min kæreste har haft ferskvand i en del år inden og sad på nettet et halvt år mindst inden han købte den nye saltbalje..
    jeg vil skyde på det står i omkring 26-27000kr nu og vi er ikk helt færdige endnu..
    det er et stort arbejde og det kræver virkelig noget at sætte sig ind og finde de rette forbindelser...

• #17   19. dec 2007 Mia - Har set billederne af jeres saltvands, og hold da k*** hvor er det bare flot smiley
    Og sikke lang tid det tager hele processen, uhh det må ha kriblet i fingerne efter og få sat de fisk i smiley

• #18   19. dec 2007 Klaus - Hvad er guppyer? smiley
    Og de bider vel ikke i dens finner vel ? smiley

• #19   19. dec 2007 Klaus - Fandt lige nogle billeder af nogle guppyer, de er da ganske flotte med de der finner de har (:
    Og lidt mere spændende end platyer.
    Men hvis de bliver stresset hvad kan jeg så gøre med dem? for man kan vel ikke aflevere dem tilbage i butikken?

• #20   19. dec 2007 Klaus - Starter sæt?
    Jeg fandt et starter sæt, godt nok lidt dyrere, men problemet er pladsen til det (: den har jeg desværre ikke endnu, og vil hellere starte et op når jeg er flyttet, og der går nok ikke meget mere end et halvt år smiley så kan jeg beholde det lille med kampfisk, for de er nu så pæne, og så starte et andet op, nogle ide'er til fisk i det, kan neon gå med mange andre slags?
    Men hvor finder du sådan et starter sæt så billigt?

Kommentér på:
Saltvandsfisk!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce