{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

Skal vi af med Vega?? {{forumTopicSubject}}

Vi har fået et ret stort problem. Efter Shiva min gammel Dobertæve er blevet aflivet, er Vega begyndt at stikke af for et godt ord. De plejede at kunne være ude i bryggerset med åben dør ud til haven en hel dag uden at vi var hjemme. Haven er hegnet ind med helt almindeligt træhegn, som de sagtens kan springe over, men det gjorde de aldrig.
Men nu behøver vi kun at åbne døren om morgenen for at Vega og Dumle lige kan tisse inden de skal med farmand på arbejde, der går måske et par minutter før vi henter dem ind igen, så er de væk!!! Dumle følger bare efter Vega, han ville ikke stikke af hvis han ikke havde nogen at følge efter. Nogen gange er det også kun Vega som forsvinder og Dumle bliver hjemme.
Vi løste problemet ved at holde øje med dem mens de var i haven, men nu er Vega også begyndt at stikke af mens hun er med Michael på arbejde, han arbejder på rideskole. Det var den eneste grund til at vi kunne have hund fortsat, selvom vi har fået barn. Nemlig at hundene kunne være med Michael på arbejde, for jeg kommer så sent hjem at jeg ikke når at beskæftige hundene til hverdag. Vi bor heldigvis på landet, så de render bare rundt ude på markerne, men er alligevel langt nok væk til at de ikke kan høre os når vi kalder dem hjem. For de er væk i en halv times tid, nogen gange mere, og tør slet ikke tænke på hvor langt de når væk på den tid.

Det kan ikke blive ved med at gå. Vega er ellers en MEGET rolig og afbalanceret dober, som også lystrer rigtig godt. Men siden Shiva er blevet aflivet er der åbenbart ikke noget som holder hende hjemme, medmindre vi holder øje med hende, som er umuligt for os hele tiden. Hun var meget knyttet til Shiva og forlod hende aldrig.

Så vi er begyndt at gå med tanker som at finde et nyt hjem til hende, for så kan Michael have Dumle med på rideskolen hver dag som han plejer, og vi skal ikke have dårlig samvittighed over at hundene er alene hjemme fra 8-16 og kun bliver luftet i haven alle hverdagene. Det går jo ikke...

Kender I nogen som virkelig har kendskab til Dobermann og som man kunne overlade sin hund til med rigtig god samvittighed?

Vega er noget helt specielt, hun er doven labrador indeni og kun Dobermann af udseendet. Og den eneste grund til at vi føler vi kan nænne at give hende et nyt hjem, er fordi hun er så hengiven overfor ALLE!! Hun er den største kælepot man kan forestille sig, og det er også overfor vildt fremmede mennesker. Hun ELSKER børn...

Er der nogen som muligvis kan hjælpe med nogle gode råd? Eller med et muligvis godt hjem? jeg er meget kræsen skal der lige siges, så hun kommer ikke ud til hvem som helst.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal vi af med Vega??
  • #1   19. dec 2007 Det skal lige siges at beskrivelsen på hendes profil er meget gammel, den er sidst opdateret da hun var omkring 1 år, som jo er ved at være et stykke tid siden.

    Billederne er også kun optil hun er 1 år. hun er bevet en ret kraftig tæve, ligesom sin mor. man kan se et forholdsvis nyt billede af hende sammen med Dumle på hans profil.


  • #2   19. dec 2007 Hej Martina.

    Det er et trist problem, for hun er jo en god hund. Vi ville tage hende på stedet, hvis det ikke var fordi vi selv har hendes søster, en han og tre hvalpe stadig.

    Kunne I ikke prøve at binde hende af på en snor, eller lægge hende i bur i nogle perioder, og så måske prøve at adskille dem lidt??

    Eden er meget "puttesyg" og kræver meget opmærksomhed. Jeg kunne forestille mig at Vega gør det samme, så det kunne være at I skulle tage de to hunde lidt ud og lege/træne hver for sig, det I nu har tid til i hverdagen.

    Håber I finder ud af noget godt.

    Martin


  • #3   19. dec 2007 Vi har overvejet at binde hende, men i det her vejr gider hun jo ikke være ude i haven særlig længe. Og på rideskolen er Michael begyndt at lukke hende på kontoret såsnart han ikke har tid til at holde øje med hende.

    Jeg får ikke trænet med hende, og tror heller ikke det ville løse problemet. Hun er simpelthen bare for uafhængig af os, til at hun synes der er nogen grund til at blive hos os. Hun er også meget puttesyg ja, men hun har aldrig været den type hund som binder sig lige så meget til sin ejer som de fleste Dobermann gør. Hun er meget selvstændig og den hun har knyttet sig mest til var Shiva, som jo ikke er der mere.

    Jeg ved sgu ikke rigtig hvad vi skal gøre, for jeg har virkelig ikke meget tid i hverdagen, og var jo derfor det var meningen at de altid skulle med Michael på arbejde, der er de ude hele tiden og kan løbe rundt og lege. De er aldrig alene hjemme, medmindre vi skal noget om aftenen eller weekender. Men det at Vega skal holdes øje med, har vi bare hverken tid eller overskud til, da vores hverdag er stram nok i forvejen. Og til juli skal der være familieforøgelse, så det er jo ikke fordi jeg får mere tid hen af vejen... tværtimod.


  • #4   19. dec 2007 Jeg ville hegne haven ind med et højt hegn og så ville jeg træne 15-20 min morgen, middag og aften med hende. Hvis du træner hende, bliver hun jo mere interesseret i at være hos jer, for så er det jo jer der er sjov at være sammen, og ikke verden udenfor. Vores hund ville også stikke af, men gør det ikke længere...

  • #5   20. dec 2007 Vi ved for det første ikke hvordan Vega kommer ud af haven, for hun kan ikke hoppe over hegnet, det var kun Shiva der kunne det. Og for det andet har jeg ikke engang en lille halv time om morgenen da jeg står op kl. lort om morgenen for at gøre mig selv og min søn klar, og har langt på arbejde, så jeg kan ikke holde til at skulle stå op kl halv fem om morgenen for at træne Vega. Det er jo dét der er problemet, at jeg ikke har tid til den daglige træning mere siden vi har fået vores søn, og ligemeget hvor meget jeg ville prøve på at få tid ville det aldrig blive til noget. Jeg har også hest, som skal passes og fordi min kæreste arbejder med heste går meget af vores fritid også med det, som egentlig ikke er noget problem, for hundene plejer bare at være med til stævner osv, så de har jo et udendørsliv i stor grad.
    Her om vinteren hvor det er mørkt kl. 17, hvor jeg først er hjemme igen og så skal til at lave aftensmad har jeg da slet ikke tid/overskud til at træne etc. Jeg prøver bare på at være realistisk overfor mig selv.
    Min kæreste arbejder næsten hele dagen, næsten hver dag, så meget af ugen går med at jeg er selv med vores søn. Og så synes jeg det er en bedre løsning at finde et godt hjem til Vega, som kan give hende den opmærksomhed og den træning, som vi ikke kan give hende (fordi hun ikke kan komme med Michael på arbejde, som ville have beskæftiget hende en hel dag i hverdagene). Jeg synes det er for stort et problem, til at jeg har overskud til at begynde at finde på løsninger, for det bliver bare halve løsninger i sidste ende.
    Hvis hun nu bare kunne blive hjemme og blive på rideskolen, så var hele problemet løst. Vi har for nyligt haft 3 store hunde, som har haft det skønt med at kunne være med Michael på arbejde. De legede, hjalp Michael med at hente heste fra fold, lå og slappede af udenfor mens Michael red sine heste osv...

    Det skal lige siges at jeg absolut ikke synes det er særlig sjovt at vi nok skal af med Vega, men det er en nødvendighed for at Vega kan få det hun fortjener, og det er nok også en nødvendighed for mig, for at jeg ikke går med den nagende dårlige samvittighed?!


  • #6   20. dec 2007 Ja det kan jeg godt se, så må du bare se om du kan finde et godt hjem til hende..

Kommentér på:
Skal vi af med Vega??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce