{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
549 visninger | Oprettet:

Bebeeeeeeeeeeeeeeeee {{forumTopicSubject}}

Hjælp mig!

Grisling har knyttet sig rigtig meget til mig og det har jeg egentligt betragtet som noget positivt indtil nu, men det er nu nok et problem.
Vi har mødtes nogle stykker til et Ribehunde-træf og Grisling havde ikke den store intresse i de andre hunde... eller mennesker for den sags skyld. Der var lige en der vandt ham som han gerne ville snakke med, men ingen hunde.
Han leger godt med Tiger her hjemme og i det område vi normalt går tur. (se evt. videoer under min profil)
Jeg ser det ikke som noget forkert at han ikke som sådan interesserer sig for andre... det er set før, men han bruger mig som støtte ufatteligt meget.
Hver gang der er det mindste render han til mig.
Jeg ved godt at det er godt at han stoler på mig og regner med at jeg klarer skæerne, men når det stammer fra uselvstændighed...?
Hvad kan jeg gøre for at løse ham lidt fra mig og give ham noget selvstændighed og selvtillid?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bebeeeeeeeeeeeeeeeee
  • #1   13. jan 2008 Jo det håber jeg Marie... Han var bare meget mere "moar" syg end de andre hunde syntes jeg...

• #3   13. jan 2008 Louise: Jamen sagen er at Tiger altid har fået lov at være i soveværelset om natten. Han bruger mig ikke på den måde så for ham er det ikke noget problem at sove der... dog piver han hvis vi lukker ham ude.
    Jeg kan da næsten ikke bære tanken om at Grisling så ikke skulle have lov at komme med...?

• #5   13. jan 2008 Vi er begyndt at gøre det sådan at han ikke må komme med op hvis jeg går før i seng end manden og det har han (næsten) affundet sig med....

Jeg glæder mig også til at høre om Bebe kan komme med de vise ord ;o)

Vente vente vente

• #6   15. jan 2008 Ja, jeg er jo sent på den som altid - sorry, men har en del om ørene i denne tid. En god ide ville være lige at smide et link til trådene i mit bc - for så får jeg en mail om det :o)

Nej, jeg har ikke de vise sten - for jeg kender ikke grisling eller de andre hunde her indefra (Derfor havde jeg sikkert heller ikke haft alligevel)..

Men jeg kan da prøve mig frem :o)

Ud af alle de kuldsøskende der - som i alle andre kuld hvalpe,- er der fra "top til bund" - altså den mest selvsikre også den mest usikre. Det skal der være for at et kuld kan fungere - de kan ikke alle være mental ens..

Grisling er måske den i rækken af de mest usikre og når man så tænker på, hvad de har været igennem - det har i forvejen ikke styrket hans selvtillid. Han kommer så i rolige og stabile forhold, hvad for ham må være paradis,- han bliver aktiveret og stimuleret.

Så klart han knytter sig til dig - han vil jo ikke lige slippe dig igen.

Men jeg syntes, at du skal starte med at lave nogle øvelser, hvor han skal arbejde lidt selvstændig. Spor vil være rigtig godt. Start gerne med en kort snor på - så han føler at du er tæt på - øg den så efterhånden til en 20 meter line. Apportering er også fint - der skal han også arbejde væk fra dig. Han skal lære, at han sagtens kan arbejde væk fra dig og du forsvinder ikke...

Han er selvfølgelig stadig meget præget af hvad han har været udefor, så jeg tror, at efterhånden bliver han mere og mere modig :o)

Og jeg kan ikke se hvorfor han ikke skulle måtte sove i soveværelset.. Jeg ville aldrig udstøde en usikker hund ud af min flok :o)

• #7   15. jan 2008 Tak Bebe det vil jeg prøve. Aport er han rigtig glad for. Han han dog kun prøvet det i leg, sammen med Tiger, men han er meget interesseret. Det vil jeg starte med.

Jeg er glad for at du ikke mener at han skal ud fra soveværelset... den tanke kunne jeg næsten ikke bære ;o)

Kommentér på:
Bebeeeeeeeeeeeeeeeee

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce