Dobermannklubben

Dobermannklubben

Medlemmer: 139
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
824 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Hvad bruger I ? Halsbånd eller sele? Hvad bruger I ? Halsbånd eller sele?

Ja, kort og godt - hvad bruger I på jeres dober? Halsbånd eller sele, eller noget helt tredje?

Vi bruger pt. en almindelig bredt nylon hasbånd. Når han er færdig med at vokse, så regner vi med at han skal have et halsbånd af læder. Et bredt et, så det ikke skærer sig ind i halsen, når han evt. trækker ved gåture.

Jeg er bare nysgerrig efter om der er nogle dobere med sele? Gør det nogen forskel?

Maria (Deler konto'en med Jens L, som er min kæreste)

Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• justerer terrassedøren som hænger 600 kr.
  • Male rum på 10 m2 2.000 kr.
  • Opsætning af diverse ting 2.900 kr.
  • Hænge to spejle op 500 kr.
  • Vandtilførsel til vask / opvask virker ikke 800 kr.
  • Reparation af lampe 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad bruger I ? Halsbånd eller sele?
  • #1   30. mar 2008 hej maria.. vi bruger kæde til gant og sele til bona.. bona har sele pga hun trækker meget når vi går tur med hende, så hun har sele på for ik at kvæle hende.. men det er jo en smags sag, hvad man synes er bedst til sin hund..:)

• #2   30. mar 2008 Det er meget forskelligt, men for tiden bruger jeg en grime...

• #3   30. mar 2008 JA, helt klart skal hunden ikke kvæles! :o) Og ja, det er en smagssag. Det var en tanke jeg fik, da jeg har været på træf idag og stort set alle hunde havde seler på. Så det var en pludselg indskydelse, om der var nogen dobere med seler... ? Det er der så, kan jeg læse mig til.

• #4   30. mar 2008 Quincey og jeg bruger kvælerhalsbånd, det synes jeg er lettest at arbejde med.Den er sat ud af kvæl, når vi træner lydighed. Hun har sele på, når vi træner C, for lettere at få hende til at gø. Jeg vil ikke lære hende at gå i sele, da jeg jo alligevel ikke kan bruge den, den dag vi forhåbentlig skal til prøve, hehe.
    Med venlig vov¨
    Ann

• #5   30. mar 2008 Jacob det er det samme som os ..

• #6   31. mar 2008 vi bruger kvæl til træning, men vil have købt et lille smule bredt læderhalsnåd istedet, og til daglig går hun med hendes alm fine hlasbånd smiley og C-arb bruger vi en hetz-sele, som vi også har fundet ud af hjælper hende på gå turen (vi har lgie været en tur ved dyrlæge med dårlige fusser ford ihun trækker- og bruger derfor sele, for så gør hun ikk.. vi havde købt en af de der hursa selre, men de er noget møg, men en god kenjan hetz sele smiley tommel op smiley

Kommentér på:
Hvad bruger I ? Halsbånd eller sele?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce