{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  grise
  • #1   2. apr 2008 Gider du give en begrundelse for hvorfor de skal være frie??

• #2   2. apr 2008 Tina. Det skal de fordi det bestemt ikke er en gris`s natur at stå bundet i en stald - Grise er fra naturens side, et glad dyr der elsker at gå og rode rundt i halmen i en stor grisesti - og det er det vi skal tilbage til :-))

Da jeg var ung og arbejdede på landet, gik soen frit rundt i en grisesti fyldt med dejlig halm - i et hjørne var der så et aflukke, med en varmelampe over, hvor de små grise kunne lægge sig ind og sove i blødt halm under lampen.

i dag ser grisene ikke et halmstrå, de går på beton gulve, og soen står fastspændt imellem to bøjler, så hun kun lige kan rejse og lægge sig, hun kan altså ikke vende sig om, søerne får skuldersår osv. af betongulvene, - stakkels dyr siger jeg bare :-((

Håber at du fik svar på dit spørgsmål :-))

• #3   2. apr 2008 Har skrevet under.. Alle grise ska være frilands grise, de har det jo rigtig godt.. Især min veindes fars svin, de lever et rigtig godt liv ;D

• #4   2. apr 2008 Ja Lene, det har du ret i, men en stor dejlig sti til dem der ikke er ude, ville være bedre end som nu, hvor de står bundet :-))

• #5   2. apr 2008 jep, med masser af dejlig halm.. og den røde lampe til de små svin smiley

• #6   2. apr 2008 Lene lige præsis :-))

• #7   2. apr 2008 Det ser også meget hyggeligere ud også får man lyst til at hygge sig med dem. hehe.. misforstå mig nu ikk..

• #8   3. apr 2008 hej stella
    den lille vending du hentyder til er lagt med henblik på de svine avler der lader deres dyr rende rundt med store sår osv (det fremgår i vidoen..) det er ikke alle landmænd det ved jeg naturligvis godt..

sjovt du siger det spiser ikke kød...
    da jeg ikke er veganer tillader jeg mig at drikke mælk...

• #9   3. apr 2008 Stella. du skriver, at uanset om vi vil være ved det eller ej, så har man det største udbytte i, at soen står i bokse og grisene har en varmelampe, det er faktisk for deres eget bedste. - hvordan kan din økonomi være til dyrenes bedste ??

Og så skriver du. At landmændne i stor stil, er tvunget til at passe på sine dyr, eller kan han ikke komme af med dem, og det blir for dyrt i længden. - økonomi igen ikke ?

Min datter, passede under sin uddannelse grise et stort sted, hvor hun skulle gå rundt med en vogn og samle nyfødte grise ind - soen fik så et hold større grise - og moderen til de større grise, fik så de små nyfødte i stedet for - dette for, at de unge søer hurtigt blev pattet op og kom til at give mere mælk - Økonomi igen - Denne bytten rundt gik nok heller ikke, hvis ikke soen stod fikseret vel ?

Hvis du mener, at du som landmand gerne ser at dyrene har det bedst muligt, - så slip søerne fri igen :-))

• #10   3. apr 2008 Stella der vil jeg så give dig ret, og jeg ved også godt, at der ikke er mange penge at hente, i at have grise, - indimellem koster det endda at have dem :-((

Vejen frem må være, bedre dyrevelfærd til grisen og højere priser for grisekød til landmanden - jeg tror at det er slaterierne og butikkerne der tjener mest her, for det koster jo pænt, når det ligger i køledisken.

• #11   3. apr 2008 Søerne ville angribe os og lægge sig på sine grise, hvis hun ikke endda ville bide dem ihjel ved at gå fri som førstegangs mor..
    -det er da en grusom tanke..

Jeg hader folk der dømmer landmænd, når de ikke ser andet end de dårlige ting på tv osv..
    I ved jo ikke noget om det..

Man hører aldrig om alt det gode..

• #12   4. apr 2008 Lige præcis c",)

Kommentér på:
grise

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce