Vestjyderne, Esbjerg og omegn

Vestjyderne, Esbjerg og omegn

Medlemmer: 94
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
676 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

DCH i esbjerg DCH i esbjerg

nu har jeg aldrig brugt dch så kender ikke så meget til det, så tænkte at jeg lige kunne høre jer der bor i esbjerg, da det er der min mand skal starte her på mandag, han skal på c holdet, som træner i tarb, er der nogen der kender til det, hvordan er de derude, og hvad er regler med mundkurv osv.. vil bare gerne lige vide lidt om det inden han starter op..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DCH i esbjerg
  • #1   20. apr 2008 Jeg har været der en gang og var alt andet end tilfreds. Ikke fordi de ikke er søde eller fordi de bruger hårde metoder, for det gør de ikke.

Simpelthen fordi det foregår ved rækketræning, og der ikke fokuseres individuelt på hundene.
    Jeg synes ikke jeg får noget ud af at en træner står og råber "alle omkring" "højre om" "stå" "sit" osv. alt imens vi godt nok alle gør hvad der bliver sagt, men der bliver eksempelvis ikke rettet på den enkelte fører hvis jeg nu laver en fejl eller hunden ikke helt har forstået opgaven
    -og det er for pokker derfor jeg går til træning, ellers kunne jeg jo bare træne hjemme i haven

• #2   20. apr 2008 Michelle *strid kælling *
    Jeg har så oplevet det modsatte, jeg træner der ude nu, og der tager de fat i os, hvis der er noget vi gør forkert, så vi bliver opmærksom på det...

Pernille er flyttet se mine grupper.. ;
    Så jeg er fuldt ud tilfreds med det der ude.... og vil fortsætte med at gå der ude hvis det er muligt.... men ved at hvis man har en tæve i løbetid, så må man ikke være der ude, og på pladsen, må man ikke have hundene løse ud over hvis det er indkald eller sådan noget....

• #3   20. apr 2008 Tja -det er kun 14 dage side jeg havde min første (og sidste) time derude.

Der blev sat "pæle/pinde" op, så vi hver havde "vores" pind vi gik ud for, og så gik vi ellers frem og tilbage allesammen efter "ordrer" der blev råbt.
    Reiki har endnu ikke lært at stå. Vi får kommandoen stå, og jeg prøver self at få ham til det hvilket ikke lykkedes. Jeg kalder så en af trænerne hen, og spørger efter et råd, da Reiki tydeligvis ikke forstår hvad det er jeg vil have ham til, og jeg ikke formår at "forklare" ham det på anden vis.
    Tja -fik besked på at gøre lige nøjagtig det jeg allerede prøvede, og som han fattede hat af (har sidenhen fundet en anden metode der rent faktisk virker), men fordi det var sådan man lærer en hund at stå, så MÅ det jo osse virke på min hund (selvom det er tydeligt at han ikke forstår hvad jeg vil)

Resten af tiden blev hverken jeg selv eller min hund korrigeret mens vi traskede rundt på række.

De er rigtig søde derude, og metoderne de bruger er super -blot er jeg IKKE tilhænger af rækketræning uden hensynstagen til den enkelte hunds niveau.

Jeg spurgte efter holdet om det var sådan træningen altid foregik, og snakkede lidt med en af trænerne, og ja det var det (kunne jo være det var tilfældigt lige den dag), så jeg valgte ikke at komme igen.

Det er ikke fordi jeg vil sige at folk endelig ikke skal træne der -for for nogen er det sikkert super. Men for mig og min hund fungerer det bare ikke.

• #4   20. apr 2008 okay har aldrig oplavet det før må jeg sige fordi jeg der er 2 på det hold jeg går på, og de bliver hevet tit væk, fordi der er problemer med dem, hvor de får forklaret hvordan og hvor ledes de kan gøre det og flere forskellige metoder har de brugt, også hjælper vi hinanden med at tage hensyn til de hunde der har det lidt svært, ved at holde lidt mere afstand til dem, for at de får en succes....

Men det er jo nok forskelligt fra person til person hvordan man har det med nogle trænere...

Hvem havde du der ude...

• #5   20. apr 2008 Tine -uha kan ikke huske hvad de hed *G*

Jeg må indrøme at rækketræning generelt (uanset træner) bare ikke er positivt i min verden, netop fordi man jo så ikke træner efter hvad hunden kan, men efter hvad man mener alle bør kunne.

Vi skulle osse over A-springet og Reiki er altså kun 11 måneder og af en langsomt voksende race ( der var en på 7-8 mdr på holdet osse)
    -den slags er i mine øjne netop ikke hensynstagen til den enkelte hund.

Som sagt var trænerne rigtig søde, og de er sikkert osse dygtige -blot passer deres træningsform ikke til mig eller min hund.
    Jeg følte ikke jeg fik den hjælp jeg manglede, og jeg følte ikke der blev trænet efter hvad jeg/min hund havde behov for og efter vores niveau, men istedet efter at de og de øvelser skal de lære for at komme på konkurrencehold, så vi kan ligeså godt bare starte på dem nu.

Vi øvede osse fremadsendelse -i øvrigt havde de alletiders metode til dette. Her blev hundene taget enkeltvis hvilket jo gav mulighed for at starte på det niveau den enkelte nu var -men det gav så osse uendeligt meget ventetid til det blev ens tur.
    -dette tilskriver jeg dog tildels at vi var 3 nye på holdet (men det fungerede hvor jeg i sin tid trænede med Møffe)

• #6   20. apr 2008 okai.. det var jo lidt blandet, men måske ik han nok skal finde ud af det.. ved han glæder sig til at starte op med emma, hun er også enorm glad for at arbejde, så håber det går godt..

• #7   20. apr 2008 ja det kommer efter hånden hvor man finde ud af tingene hvordan det foregår...

• #8   20. apr 2008 Pernille -at tage derud skader jo i hvert fald ikke:o)

Trænerne er søde, og kan han ikke li' det jamen så er der ingen der tvinger ham til at fortsætte, og kan han, jamen så er det jo fint:o)

• #10   21. apr 2008 nu har de været afsted, og indtilvider klager han ikke, men selvf også svært at sige efter 1 gang.
    men der er dog en ting jeg syntes er lidt underlig, man må ike have hundene løse derude, andet end hvis der trænes indkald, heller ikke sådna lige det første 10 min eller sidste 10 min, syntes det er lidt underligt at man ikke gør det, eller er det bare mig..

• #11   22. apr 2008 Pernille -der er nogen der mødes lidt inden træning, lige ved siden af DCH (nærmest lidt længere nede af den vej det ligger på) og lader hundene lege inden træningen

• #12   23. apr 2008 jamen de har en lufte plads der ude...

Kommentér på:
DCH i esbjerg

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce