Beagle

Beagle

Medlemmer: 169
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.
  • Hæk klippes 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vægt...
  • #1   17. maj 2008 Sofus vejer ca 16 kg...

Men der er meget stor forskel på beaglers kropsbygning... Jeg har set både beagler på 9 kg og på 24 kg, som begge var pæne.. men jeg har også set en beagle på 18 som var alt for tyk... Så den er lidt svær!

• #2   17. maj 2008 Darwin er kraftig bygget, han vejer hmm... men dyrlægen siger at han ikke er tyk, fordi han er lidt størrere end de fleste beagler

• #3   17. maj 2008 Leika vejer 12 kg. og hun er hverken for tyk eller for tynd. Hun er rigtig fin siger dyrlægen - men hun må så heller ikke blive større c",)

• #4   17. maj 2008 Aiya vejer 11,8kg.. Men hun kunne godt tænge til lige at få en lille delle væk i nakken og få nogle flere muskler..

• #5   17. maj 2008 mia, det med musklerne, det kommer. Leika var ca. 21 mdr. da dyrlægen sagde, at nu var hun perfekt, med de muskler hun skal have...

• #6   17. maj 2008 Heidi: Ja, men vi skulle gerne se om ikke vi kan få trimmet hendes brystparti lidt, så det kommer til at gå bedre til udstillingerne :o)

• #7   17. maj 2008 PAS PÅ!!!! I skal altså ikke altid tage dyrlægen ord for gode varer når det kommer til beaglens vægt. Har oplevet det flere gange, at lige præcist her ved de intet! Eks. Da Ruby var hvalp/tidligt unghund ville hun ikke rigtig spise. (Jep, atypisk beagle) Jeg blandede alt muligt i hendes foder, tun, rå fars, skinketern - you name it. Så var vi ved dyrlægen af en eller anden grund, og jeg siger til ham at jeg ved godt hun er for tynd, men at hun altså bare ikke har den store appetit. Hans svar var nej, hun er ikke for tynd. Hun må ikke tage mere på. Det er jo altså ikke rigtigt når jeg kan se ribbenene... En anden beagle kommer til dyrlægen (den er 4-5 kg for tyk).Ejeren får at vide den ikke er for tyk, den må ikke tabe sig... Nu kender jeg hunden, og jo den skulle tabe sig. (Det gjorde den også)

Jeg vil vove at påstå at uanset hvad, er en beagle på 24 for FED! Ikke blot tyk. Selv om en beagle højdemæssigt, lad os sige 40-41 cm, og er godt muskuløs, må den ikke nærme sig 24 kg.

En god rettesnor når i skal se om jeres beagle er for tyk er følgende:

1. Tag håndfladen og læg på hundens nakke.
    2. Kør hånden ned over hunden med tommel på den ene side og de andre fingre på den anden, samtidig med dette "klemmer" i lidt. Ikke meget, bare lidt. (Klemmer man meget kan man jo altid mærke knoglerne )

Ved dette skal i kunne ane...ANE hundens ribben. Kan i ikke det, så står der slankekur på skemaet. Den måde er også den i vil se opdrættere bruge. Men der kan, som Mia skrive, også være nogle der har lidt for meget siddende bag forbenene ved skuldrene. Den eneste måde at komme af med sådanne deller, er at skralde hunden helt ned i vægt, og derefter bygge på igen. Det er desværre nogle trælse depoter der sidder der ;0)

Min gamle dreng, Rico, var 38,5 cm og når han var i topform vejede han 14,5 kg. Ruby er en stor med også ret spinkel pige. Hun er 38 cm og vejer ca. 13 kg.

• #9   17. maj 2008 Nu er Mickeys forældre også nogle gode "tunge" hunde. Lyder forkert...de er begge med meget substans... Så han kan også blive en af samme type. Men I skal ikke regne med at han stopper endnu. Han begynder jo rigtig at få muskler og først når han er 2-2½ år kan i regne med han er færdig. Men de der kommer på BeK gåture eller andre arrangementer, kan jo lige få en til at se på ens hund.

Det er selvfølgelig svært at sige højde = vægt. Som med mennesker, kommer det jo også an knoglestrukturen.

• #10   17. maj 2008 Marie>> MEGET enig.. Der er virkelig forskel på knogle strukturen ved beagler... nogle er små, næsten spinkle, mens andre er meget bred skuldret!

• #11   17. maj 2008 Marie>> meen du skulle nu se Amigo... Han vejer 24 kg, men han er bestemt ikke tyk!

• #12   17. maj 2008 He he...er sikker på jeg kunne finde steder hvor han er for tyk... ;0)

• #13   17. maj 2008 Kør hånden ned over hunden med tommel på den ene side og de andre fingre på den anden, samtidig med dette "klemmer" i lidt. Ikke meget, bare lidt. (Klemmer man meget kan man jo altid mærke knoglerne )

--- Det er lige sådan Leika er, og hun er steriliseret, så vi er MEGET OBS på hendes vægt.

• #14   17. maj 2008 freja vejer ca 11kg

• #15   17. maj 2008 min maggie vejer omkring 15 kg

• #16   17. maj 2008 Hehe.. Mickey.. Aiya har allerede fået gevaldigt store babser efter første løbetid :o)

• #18   2. jun 2008 Ha mickey.. Selvom jeg kun vejer 16 kg så skal jeg nok kanøfle dig når vi mødes d. 24!!

Sofus

• #19   2. jun 2008 Uhhh Buuuhhhhh, siger Leika. Min mor kan bare ikke komme den 22 alligevel. Min menneske storesoester bliver nemlig student lige efter, og mor har bare saa travlt............................. Uuuuuhhuuuuuuuuh

• #20   2. jun 2008 Ævvv syntes alle begynder at melde fra nu!!!

• #21   2. jun 2008 Vi er også utrolig kede af det, men Lizette kommer først - det er jo handes store dag :´´(

• #22   2. jun 2008 Jamen hun bliver vel ikke student en søndag?!

• #23   2. jun 2008 Nej men lige efter, så jeg skal klargøre det hele til festen, så sorry. Men en anden gang er vi friske på den.

Kommentér på:
Vægt...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce