bryllupskage IKKE fedtfattig, lang tid {{forumTopicSubject}}
billedet af kagen (prøvebagning) er i mit fotoalbum kan sætte et ind, når den rigtige kage er færdig d. 14. juni;-)
kagen kan også sagtens bruges som alm. dessertkage
10 pers.
Bunde:
2 stor æg piskes godt med
250 g. sukker
225 g mel og
2 spsk kakao og
1 tsk vanilliesukker og
2 tsk bagepulver blandes og røres i æggemassen skiftevis med
1 dl mælk og
150 g smeltet smør.
foret eller smurt springform 180' ca 35-45 min, alt efter ovn
afkøles og når den er næsten kold, flækkes den til 2 bunde,) det er nemmest med en sytråd)
fyld:
hvid chokoladecreme:
2,5 dl piskefløde varmes til kogepunktet, og deri kommes
200 g. hvid chokolade (i mindre stykker) og rør til det er smeltet, når det er kølet lidt af, skal det stå i køleskabet mindst 4-5 timer, og så piskes op med håndmixer, så det trækker spor lige som smørcreme.
Mørk chokoladecreme:
samme som hvid, bare med mørk chokolade over 50% cacaobønner
rabarberkompot af:
ca 200 g. vinrabarber og
ca 4-5 spsk sukker koges langsomt op og jævnes med
ca 1-2 tsk maizena rørt op i vand. afkøles og sættes i køleskabet.
500 g friske jordbær
når kagen skal bygges op lægges en bund i ringen fra springformen, og den piskede bløde mørke creme smøres på.
herefter sættes jordbærne tæt,
og den hvide chokoladecreme røres med ca 3-4 spsk af rabarberkompotten, og massen sprøjtes ud, kom godt ind mellem bærene, og til sidst lægges toppen på
Den må meget gerne laves 1-2 dage før og sættes i køleskabet, med ringen, så den lige kan sætte sig (ikke kun på ribbenene;-))
Odense råmarcipan rulles tyndt ud og lægges på.
(den der er på billedet, havde jeg kommet et tyndt lag tyk engelsk glasur på, får at få den helt hvid, men men men, godt det var en prøve, for dagen efter, var marcipanen snasket pga. fugtigheden fra glasuren, så det vil jeg ikke gøre, når den rigtige skal laves.
den bliver pyntet af med marcipanen, rødt satinbånd og røde roser, som også kommer i brudebuketten:-)
god fornøjelse
sep 2007
Følger: 40 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 588 Svar: 5.757
Men svar mig ærligt - passer øl til den kage der ;oD
LOL
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.085
bryllupskage IKKE fedtfattig, lang tid
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside