{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
625 visninger | Oprettet:

To Verdner {{forumTopicSubject}}

To Verdener.
Instruktør: Niels Arden Oplev.
Genre: Kærlighed/Drama
Medvirkende: Johan Philip Pilou Asbæk, Rosalinde Mynster, Jens Jørn Spottag, Sarah Boberg, Anders W. Berthelsen
Præmiere: 22. februar 2008.
Hvorfor se den: Fordi filmen fortæller godt om hvordan verden som Jehovas Vidne er, og hvordan vi andre ikke forstår dem. Familieproblemer og forbudt kærlighed.
Hvad handler den om: Har du nogensinde set en dansk film som handler om tro og forbudt kærlighed som virkelig rammer plet? Nej, det tænkte vi nok. Filmen ”To Verdener”, er om et trossamfund af Jehovas vidner.
Sara og hendes familie er Jehovas vidner. Sara har en veninde i trossamfundet, som går i byen og drikker hver weekend. En dag er Sara med og møder Teis og de begynder at blive forelskede. Dette skaber voldsomme problemer i familien og i blandt de andre fra samfundet. Da Teis er ikke-vidne er forholdet allerede dømt til at briste, men Teis giver ikke bare sådan lige op. Han får nogle andre tanker ind i hovedet på Sara og dette går ikke lige ind hos de ældste i samfundet, som beordrer Sara til ikke at se Teis mere. De finder andre muligheder til at kunne se hinanden alligevel, selvom Sara kan miste alt. Er denne kærlighed til Teis og er friheden nok værd til at kunne miste den faste familie og trygheden i samfundet? Er hun villig til at give slip op hendes barnetro og ligge alt bag sig for at få kærlighed? Man kan i hvert fald sige at hun står mellem to verdener.
Denne film er baseret på virkelig hændelser, og værd at se. Den fortæller rigtig godt om hvor hårdt det er at stå uden at vide hvad man skal gøre. Og om man gør det rigtige? Den fortæller også hvor svært det er at komme ud af dette trossamfund. Og de svære ting som det medfølger.

Skrevet Af.
Maria Frederiksen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  To Verdner
  • #1   26. maj 2008 Den har jeg skrevet i skolen smiley hehe jeg har skrevet sammen med Johan (ham der spiller Teis) og han synes det var virkelig god, så derfor vil jeg sætte den ind så i andre kan læse den...

• #2   26. maj 2008 AalborgDronning.. Helt rigtigt den er bare fed men hende fra din klasse skal lige huske at det er forskelligt fra sted til sted hvor meget man "går op i det"... Jeg har haft to veninder som er jehova, og de drak og den ene havde haft sex...

Også skal hun lige huske at det er virkelige hændelser filmen er bygget på... Sara er den person er historien bygger omkring, og det er hende som har fortalt den i virkeligheden...

• #3   26. maj 2008 Uhh jeg glæder mig til at se den. Er den udkommet på DVD?
    Jeg er ikke i tvivl om at den er lettere overdrevet (dramatiseret) da dette ikke kan undgåes. Men derfor er jeg sikker på at den alligevel giver en god indsigt ind i en anden verden som vi jo alle kommer i berøring med i dagens DK ...

• #4   26. maj 2008 Aalborg... Nemlig, men jeg har læst en del om filmen, og hende som er "hovedpersonen" siger at den rammer plet i hendes historie, så tror bare at de er på det høje niveau, end din veninde der smiley

Sanne, det glæder mig at du også har fået lyst til at se den.. Ham som spiller Teis, skrev faktisk til mig, at han også har fået helt lyst til at se filmen efter at jeg sendte den til ham.. hehe altså hvis han nu ikke havde set den som en privatperson... smiley

• #5   28. maj 2008 Aalborg det er en film som jeg vil kalde.. "MUST HAVE AND MUST SEE" hehe...

ejer af verdens dejligste gravere... det er nok rigtig nok, men tror det er en film man skal vide lidt om jehova først...

Kommentér på:
To Verdner

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce