Det klør!! Det klør!!
Hej,
Det her er en længere historie, så jeg håber I kan følge med.
Men for over - næsten et år siden fandt vi ud af Snælda have lopper. Hun blev vasket i loppeshampoo og lopperne forsvandt. Der blev gjort rent i hele hytten, støvsuget og vasket. Men så begyndte hun at klø ekstrem meget!! Så fandt vi ud af hun ikke kan tåle parfumen i det loppeshampoo.
Så prøvede vi at vaske hende i alt shampoo mod skæld, kløe og svie og jeg skal komme efter dig.
Men det virkede bare ikke ordentligt. Så gik vi til dr. dyr. Han mente vi var kommet ind i en vandskelig ond ring med at vaske (det er jo ikke normalt at vaske en hund så meget - hvilket vi også selv vidste) og den ene shampoo efter den anden kunne måske bare have gjort det værre.
Men så fik hun 25 piller som hun skulle spise hver dag i 3 uger. Mens hun spiste pillerne var der stort set ingen kløe what so ever.
Men nu vælter skællene bare frem i hende. Jeg har tjekket for lopper osv. Jeg har ikke kunne se noget. Hun har kløet så meget at hun har lavet et lille sår nede hvor bagbenet går sammen med maveregionen. En slags lyske eller hvad man skal kalde det på hunde.
Jeg tænkte det lille sår måske også kunne være et loppebid. Så sprøjtede et par gange med noget økologisk uden parfume, som hjælper mod utøjsdyr osv. Det ser også ud til at virke synes jeg (Hun har fået hældt det bayanic nede i nakken og langs ryggen og langs haleroden for et par uger siden)
Men hun har stadig helt ekstrem meget skæld. Hvordan fjerner jeg det uden at vaske hende? Hun hader at blive vasket og hendes pels har jo heller ikke godt af det i længeden. Suk.
Håber nogen kan hjælpe!
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 205
Men Lisette J jeg giver hende lakseolie og hun får olie, hvor der er hvidløg i. Altså bare et fed kommet i noget rapsolie.
Lakseolie har hun fået længe.
Men jeg skal lige prøve og høre dyrlægen hvad han/hun har at sige.
Men hun får royal canin sensitive (hundepiller) og det har hun fået lige siden vi fik hende. Der har aldrig været problemer med det. Nu har vi haft hende 2 ½ år.
feb 2008
Men har lige skrevet til min dyrlæge på mail (er på arbejde) så håber på et svar inden længe.
feb 2008
Tja ved faktisk ikke om det udvikler sig på samme måde. Det kunne da nemt tænkes i hvert fald. Men jeg vasker også alt tøj osv i neutral sæbe for en sikkerheds skyld.
jan 2008
Følger: 35 Følgere: 34 Emner: 238 Svar: 1.728
feb 2008
feb 2008
Det klør!!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside