822 visninger
|
Oprettet:
Går Aussieverdenen helt i opløsning? {{forumTopicSubject}}
Hvad er det der sker lige pt.
Jeg er stadig ny i denne verden med Aussies, og forstår slet ikke hvad det er der sker!
Er der ikke en der er lidt inde i sagerne, der kan forklare hvorfor der stides?
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 5 Emner: 239 Svar: 2.219
okt 2005
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 35 Svar: 547
Hvis i sender mail adresse i min PB så kan jeg sende den videre til jer.
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 5 Emner: 239 Svar: 2.219
okt 2005
Har skrevet til dig i PB.
aug 2007
Følger: 29 Følgere: 21 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 99 Svar: 2.073
okt 2005
Send din mail i min PB, så sender jeg den videre.
nov 2004
Følger: 89 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 434 Svar: 7.968
Hvor er det bare ærgeligt for alle jer aussie ejere...
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 57 Svar: 182
okt 2005
Nej det vil jeg i hvert fald ikke - der er giftigheder nok i Aussie kredsen lige i øjeblikket, så jeg kan give den besked jeg har fået videre til andre. Alle andre diskussioner er jeg bestemt ikke interesseret i at trampe rundt i.
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 32 Svar: 1.525
Vi har vel alle sammen fået Gittes mail, hvor hun fortæller at hun stopper, med det blev jeg sgutte meget klogere af - om end den tildels forklare en lidt spøjs mail jeg fik fra Frank Kufeld vedr. Tinka-pokalen, få dage før... Men jeg aner stadig ikke hvad det egentlig er der forgår. Ganske vist har jeg været ved de fleste internationale udstillinger, men da jeg opholder mig ved LP ringene, høre jeg jo ikke noget - det er jo ikke lige dér aussieren stimler sammen... ;o)
Jeg mener nu en gang at det ville være bedre at det kom frem i lyset, frem for at vi hver især går og gætter os frem - og derved riskiere endnu mere fnidder...
aug 2007
Følger: 29 Følgere: 21 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 99 Svar: 2.073
Det har aldrig været nogen hemmelighed af de aussie kenneler der er i Danmark laver meget forskellige hunde, med forskellige kvaliteter.. Derfor synes jeg at det er vigtigt at bede folk om at tænke over hvad de skal bruge aussien til inden de bestemmer sig for en bestemt kennel. Hvis jeg skulle bruge en rendyrket arbejds-aussie ved jeg bestemt godt hvor jeg ville købe hvalp, og hvis jeg ville vinde skønhedskonkurrancer er jeg heller ikke i tvivl om hvor jeg ville købe den næste aussiehvalp.. Synes faktisk begge dele er iorden at avle efter, bare man er ærlig omkring det, og sætter fysik og mentalitet i højsæde ligemeget hvad man vælger.
Rygterne vil altid gå hurtig i denne hundeverden, ligemeget hvilken race vi taler om, nogle gange tror jeg rygterne opstår pga. jalouxi eller uvidenhed. Tror vi allesammen selv synes vi har den bedste aussie i verden, og de er da fantastisk allesammen, ligemeget hvilken kennel de kommer fra (-: Jeg ved da for mit eget vedkommende at det ikke kunne blive meget bedre, og jeg har stor respekt og tillid til "min" opdrætter.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.932
Hvad er det for problemer(?) der er i aussieverdenen og for mig, det mest interessant -er det noget der vedrører mig som måske kommende hvalpekøber?
Umiddelbart lyder det til at det er lidt stridigheder mellem brugs- og udstillingslinier?
Hvis det er korrekt antaget, så tror jeg ikke det er værre i aussieverdenen end så mange andre steder. Jeg ved at det i labben er helt grelt når man ser hvor meget de to typer adskiller sig, og jeg håber da ikke det bliver tilfældet for aussien.
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 57 Svar: 182
Men gruppen blev lidt splittet og nu er der ved at være ro på igen;o)
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.932
Går Aussieverdenen helt i opløsning?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside