{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.083 visninger | Oprettet:

Chok, Tjalfe faldt om idag {{forumTopicSubject}}

Vi var ude og gå en lille tur med hundene idag og pludselig begyndte Tjalfe at sitre over hele kroppen, hvorefter han faldt om og lå helt stille. Imens løb der bare urin ud på jorden og han lå helt apatisk på siden.
Vi troede simpelthen at han ville dø fra os.
Vi trak ham ind i vejkanten og sad ved ham og pludselig kom han til sig selv igen og lå og sundede sig lidt.
Min kæreste løb hjem efter bilen og telefonen og da han kom tilbage, da rejste Tjalfe sig op og gik helt normalt over til bilen og hoppede op.
Da vi kom hjem rente han lidt rundt i haven og nu har han spist og ligger og sover i sin seng.

Det sidste års tid er han nogle gange begyndt at sitre på samme måde hvis han står op og vi nusser ham, så har vi holdt fast i ham, klappet ham, kaldt på ham og bedt ham lægge sig ned. Og i disse tilfælde er han ikke nået at falde om eller miste bevistheden, her er det ligesom stoppet igen.

Vi har talt med dyrlægen om det, men hun kunne ikke sige hvad det kunne skyldes.
Men jeg ringer til dyrlægen imorgen, for nu er jeg bange for at det kan være nogle epileptiske anfald og når han jo er en ældre hund, skyldes det ofte at der er noget med hjertet, eller svulster i hjernen, nyr/lever problemer eller lignende. For en ældre hund får normalt ikke epilepsi medmindre det skyldes noget andet.
Han har for et par måneder siden fået taget en blodprøve og der så nyrer/levertal, hjerte og det hele fint ud. Han havde lidt forhøjet fedtindhold i blodet, men det kunne de ikke sige hvorfor. Ellers var alt fint.


Jeg kan næsten ikke ha´det, han er min lille skat og der må ikke ske nogetmed ham. )o:

Er der nogen af jer der har prøvet noget lignende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chok, Tjalfe faldt om idag
  • #1   1. jul 2008 Sikken et chok! Godt han kom til sig selv igen. Det lyder som noget epilepsi, selvom jeg altså ikke er dyrlæge..... God idé at ringe til dyrlægen og få ham tjekket igen!

  • #3   1. jul 2008 Ugly gjorde det, men trods scanninger og diverse anede de ikke hvad det var... han var kun 1 år første gang han gjorde det. han nåede vel, at falde en 3-4 gange , mens han levede.

  • #4   2. jul 2008 Sukkersyge eller ej.
    Det er ihvertfald noget krampe-noget, eftersom han kommer til at tisse.
    For hvis han "bare" mistede bevidstheden, ville han bare blive slap og falde om.
    Den sitren, du beskriver og tissseriet, tyder på krampe af en slags..;o(

    Håber at i er kommet jer ovenpå forskrækkelsen, og at dyrlægen kan finde ud af hvad det kan være.
    ;o)


  • #5   3. jul 2008 Ja pu-ha en oplevelse.
    Kan kun tilslutte mig de andres kommentarer.
    Har også haft en dreng med feberkramper, Grim oplevelse.
    Jeg kunne også godt tiltro en sukkersyge kunne være problemet.
    Held og lykke


  • #6   4. jul 2008 Tak for jeres kommentarer. (o:
    Nu har jeg snakket med dyrlægen og hun syntes også at det kunne tyde på at han har haft et epileptisk anfald.
    Vi har fået nogle stikpiller (Stesolid), vi kan give ham hvis det skulle ske igen. Ellers er det en mulighed at få epilepsimedicin (Fenomal) hvis han begynder at få flere anfald.
    Han har lige fået taget blodprøve og alt var fint, så hun mener at det måske kan skyldes lille hjerneblødning/svulst eller lignende. Vi kan vælge at få ham hjernescannet Landbohøjskolen, men hvis der er noget kan de ikke gøre noget alligevel, så det vil vi ikke udsætte ham for i hans høje alder.

    Vi krydser fingre og håber på at det ikke sker igen. (o:

    Forøvrigt så har Tjalfe 10 års fødselsdag idag. Hurra.....



    Sabina A



    Skrevet: 04-07-2008 22:17:27 Slet indlæg

    Forøvrigt så har han igår ædt et metallåg fra en ostedipdåse, jeg fandt en masse stykker, men kan ikke se om der mangler noget.
    Så jeg måtte lige over og snakke med dyrlægen igen.
    Vi skulle give ham nogle fedtede ben osv, så det kan indhylde evt skarpe stykker, hvis han bliver dårlig.
    Ellers er det afsted og ha´taget billede af maven. Men han har det heldigvis godt, så vi håber at faren er drevet over.
    Du syntes vi det er nok for denne gang. )o:

    Han plejer ikke at tage ting på bordet, men ja, det gjorde han så alligevel. Så slut med at ha´noget liggende.




  • #7   4. jul 2008 Tak for alle jeres besvarelser. Jeg kopierede lige det jeg havde skrevet i den anden gruppe, så jeg ikke skal grafle det samme to gange.
    Sukkersyge lyder også som en mulighed, men det er han lige blevet tjekket for her i marts/april, da han drak meget i en periode. Det gik dog over efter penicilinkur. Og prøverne for sukkersyge var negative.
    Men jeg vil da lige prøve at høre dyrlægen igen om vi måske skal få taget nogle igen.

    Men hold da op en forskrækkelse, Puha...


  • #8   12. jul 2008 Tjalfe har haft et par anfald mere, så han var ved dyrlægen i torsdags og få taget alle prøverne om. Urinprøve og blodprøve. Urinprøven var fin og blodprøven venter vi stadig på svar.
    Men hvis alt er normalt, så er det nok epilepsi og han skal nok på fenomal, for at se om det hjælper.
    Det er ikke rart. )o:


  • #9   15. jul 2008 Tak for det. (o:

    Jeg har fået svar på blodprøven og alt ser super godt ud, nyre, lever, blodsukker og en masse andet. Dyrlægen siger at det er utroligt, for når man ser prøverne, så skulle man tro at det er en unghund.

    Det eneste var at de hvide blodlegemer er en anelse for højt, men meget lidt. Så nu aflevere vi lige nogle afføringsprøver også, så bliver han tjekket for Lunge/hjerteorm også. Det kan nemlig godt skyldes det.
    Hun mener dog ikke der er så stor chance for det, men nu vil jeg altså ha´det hele tjekket.
    Hvis der heller ikke er noget der, så er det med stor sandsynlighed epilepsi, så håber vi bare på at han ikke får for mange anfald, eller at medicinen hjælper hvis det bliver aktuelt at give ham det.
    Om der er noget med hans hjerne, det ved vi så ikke, men håber på at det ikke er sådan noget der udløser epilepsien.


  • #10   4. aug 2008 Vi har fået svar på afføringsprøverne og der var ingen orm, heller ikke lunge/hjerteorm.
    Han har heldigvis ikke ikke været faldet om siden 10 juli, så det er jo godt. (o:


  • #11   5. aug 2008 Det er da forfærdeligt at de ikke kan finde ud af hvad der er galt. Men dejligt at det ikke er lunge/hjerteorm. smiley Krydser fingre for de snart bliver sikre på diagnosen.

  • #12   10. aug 2008 De har snart tjekket alt og det er nok en tumor eller blødning i hjernen, som har udløst epileptiske anfald. Men vi vil ikke tage ham hele vejen til København for at få ham hjerneskannet, da de ikke vil kunne behandle det alligevel. Det er kun så vi selv ved besked siger dyrlægen. Og han skal ikke udsættes for den lange køretur, han er jo 10 år.
    Han ser ud til at ha´det godt nu og har ikke fået flere anfald, så nu skal han bare ha´lov at gå og hygge sig. (o:
    Så håber vi på det bedste. (o:


Kommentér på:
Chok, Tjalfe faldt om idag

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce